تیم کوک در مورد کاهش فروش آیپد توضیح داد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در جریان ارائه گزارش مالی جدید اپل، از تیم کوک در مورد کاهش فروش آیپدهای شرکت اپل طی یک سال گذشته سوال شد. او که سعی می‌کرد کلمات خود را به دقت انتخاب کند، در این مورد توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه با هم می‌خوانیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در واقع میزان فروش آیپد در سه‌ماهه سوم سال 2014 در حدود 12.3 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با میزان فروش سال گذشته‌ی آیپد در همین بازه زمانی  کاهش قابل توجهی را نشان می‌هد. اپل در سه ماهه سوم سال گذشته موفق شده بود تا 14.1 میلیون دستگاه آیپد به فروش برساند.

همچنین به گزارش eMarketer، امسال تعداد کل کاربران آیپد در ایالات متحده آمریکا حدود 76 میلیون نفر بوده است یعنی حدود 52 درصد از کسانی که در آمریکا تبلت دارند از آیپد استفاده می‌کنند. این در حالی است که سال گذشته سهم آیپد از بازار تبلت آمریکا 54.5 درصد بود.

مقامات رسمی اپل در مورد این اتفاق اعلام کردند که اپل میزان موجودی آیپد خود را در پایان ماه ژوئن به دلیل معرفی آیپدهای جدید کاهش داده است. استدلالی که چندان صحیح به نظر نمی‌رسد.

اما تیم کوک در زمان ارائه گزارش مالی شرکت اپل  زمان زیادی را صرف توضیح دلیل کاهش فروش آیپدها کرد، او که سعی می‌کرد کلماتش را با دقت انتخاب کند در این مورد گفت:

من این موضوع را یک سرعت‌گیر برای آیپد در نظر می‌گیرم نه یک مسئله بزرگ. ما می‌خواهیم رشد کنیم و در این مسیر ارقام منفی را دوست نداریم. اگر شما بجای این که به میزان فروش آیپد در کوتاه مدت توجه کنید، فروش آیپد را در بلند مدت در نظر بگیرید، خواهید دید که ما 237 میلیون آیپد را طی 4 سال به فروش رسانده‌ایم. این میزان 2 برابر تعداد آیفون‌هایی است که در طول 4 سال اول فروش آیفون، فروخته شدند.

کوک همچنین گفت که میزان فروش آیفون در طول سال گذشته مطلوب بوده است و نباید به فروش این محصول به صورت 3 ماهه نگاه کرد.

کوک در پاسخ به افرادی که از او پرسیدند آیا فکر نمی‌کنید که بازار تبلت‌ها اشباع شده است، پاسخ داد:

ما فکر نمی‌کنیم که بازار اشباع شده باشد. به نظر من مردم آیپدهای خود را بیشتر از گوشی‎‌هایشان نگاه می‌دارند. ما تازه 4 سال است که وارد بازار تبلت‌ها شده‌ایم و هنوز هم در حال یادگیری الگوهای خرید آیپد توسط مشتریانمان هستیم. آیپد آینده درخشانی پیش رو دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات