گوگل و اچ‌تی‌سی به زمان معرفی تبلت نکسوس 9 نزدیک می‌شوند

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مدتی از آغاز شایعات در خصوص همکاری اچ‌تی‌سی با گوگل برای تولید تبلت نکسوس بعدی می‌گذرد و اکنون شاهد تاییدها و شواهد بیشتری در این خصوص هستیم. با استناد به منابع وال‌استریت ژورنال، گوگل اچ‌تی‌سی را بر سایر تولیدکنندگان برای ساخت تبلت نکسوس بعدی خود انتخاب کرده و مسئولان اجرایی اچ‌تی‌سی برای کار بر روی این پروژه راهی مانتین ویو مقر اصلی گوگل شده‌اند.
تبلیغات

 بر اساس گزارش منابع وال‌استریت ژورنال، یکی از دلایل اصلی انتخاب اچ‌تی‌سی، جلوگیری از ایجاد انحصار در اثر انتخاب یک تولیدکننده برای چند بار پیاپی بوده است. دو نسل قبلی تبلت‌های Nexus 7 گوگل هر دو توسط ایسوس تولید شده بودند بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که گوگل برای تبلت بعدی خود یک تولیدکننده‌ی مطرح دیگر را انتخاب کند. گفته می‌شود که گفتگوها با اچ‌تی‌سی بر سر تولید تبلت نکسوس جدید هم‌اکنون بیش از یک سال است که در جریان بوده که هر دو شرکت تلاش کرده‌اند چیزی در این خصوص فاش نشود. در همین زمینه گوگل و اچ‌تی‌سی از اظهار نظر خودداری کرده‌اند اما گوگل پاسخ کوتاهی در این خصوص ارائه نموده:

اندروید اکوسیستم پر جنب و جوش و پویایی است و بسیاری از فعالان صنعتی در حال ایفای نقش خود به بهترین شکل هستند. فضا برای همکاری با افراد و تولیدکنندگان بسیاری وجود دارد که می‌توانند در این جریان سهیم بوده و به نوآوری با اندروید بپردازند.

از نظر سخت‌افزاری، نکسوس 9 تولیدی توسط اچ‌تی‌سی از پردازنده‌ی Nvidia's Tegra K1 بهره خواهد برد که از طریق پرونده حقوقی تنظیم شده توسط انویدیا صحت آن به تایید رسید. سایر جزئیات در این مرحله نامشخص هستند اما انتظار می‌رود گوگل این تبلت را در کنار معرفی و عرضه‌ی عمومی اندروید ال رونمایی کند. بنابراین احتمالا باید در نیمه‌ی دوم اکتبر منتظر این رویداد مهم باشیم.

نظر شما در خصوص سهم اچ‌تی‌سی در تولید نکسوس 9 چیست؟ تصور می‌کنید مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در این دستگاه لحاظ شود از چه قرار خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات