دل، نازک‌ترین تبلت دنیا را با نام Venue 8 7000 Series معرفی کرد: ۶ میلی‌متر ضخامت و نمایشگر 2K OLED

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
مطالعه 5 دقیقه
دل در انجمن توسعه‌دهندگان اینتل که در سان‌فرانسیسکو برگزار شد از تبلت نازک جدید خود رونمایی کرد. در کنار ویژگی‌های خاص این تبلت اندرویدی نظیر بهره‌گیری از پردازنده‌ی ساخت اینتل، شاهد قرار گرفتن یک دوربین سه‌بعدی با سه لنز در قسمت پشتی آن هستیم که از تکنولوژی پردازش تصویر RealSense اینتل بهره می‌برد.
تبلیغات

 تبلت سری 7000 دل، همچنین لقب نازک‌ترین تبلت دنیا را نیز با برخورداری از ضخامت اندک 6 میلی‌متری (تنها یک چهارم اینچ) از آن خود کرده است. از دیگر نکات قابل توجه در خصوص این دستگاه، مجهز شدن آن به یک صفحه‌نمایش OLED با رزولوشن 2K می‌توان نام برد. از آنجا که تمامی نمونه‌های ارائه شده در مراسم معرفی در دسته‌ی دستگاه‌های اولیه به شمار می‌رفتند، دل اجازه‌ی بررسی کامل این تبلت را به افراد نداده و همچنان در حال کار بر روی رفع نواقص نرم‌افزاری آن است. البته آنطور که گفته می‌شود رابط کاربری این دستگاه شباهت بسیاری به رابط پیش‌فرض اندروید داشته است.

تبلت 7000-series دل دارای طراحی با گوشه‌های تیز بوده و همانطور که گفته شد بسیار نازک است. تقریبا می‌توان گفت همه‌چیز بر اساس همین طراحی نازک شکل گرفته و حاشیه‌های نمایشگر دستگاه نیز در سه طرف کاملا نازک و جمع و جور هستند. تنها در قسمت پایینی تبلت شاهد اندکی فضای خالی هستیم که اسپیکرهای استریو قسمت جلویی و نیز دوربین سلفی را در دل خود جای داده؛ همچنین این قسمت فضای مناسبی برای نگاه داشتن تبلت در دست ایجاد نموده تا نازکی زیاد دستگاه موجب مشکلی در این زمینه نشود.

Dell-Venue-8-7000-Series-Tablet

تبلت Dell Venue 8 7000 Series بر پایه‌ی یک شاسی فلزی ساخته شده و با ضخامت 0.24 اینچی خود یک ظاهر و طراحی مدرن و صنعتی را برای خود دست و پا کرده که به خوبی در دست یا کیف هرکسی جای می‌گیرد. صفحه‌نمایش تبلت جدید دل 8.4 اینچی بوده که با رزولوشن 1600×2560 خود چگالی پیکسل بالایی را فراهم می‌کند. این صفحه‌نمایش از نوع OLED است و تقریبا از گوشه تا به گوشه‌ی دستگاه را در بر گرفته. در پیش‌نمایش صورت گرفته از تبلت دل شاهد کیفیت بسیار خوب این نمایشگر بوده‌ایم که به لطف چگالی پیکسل 359 پیکسل بر اینچ دور از انتظار نیست.

نمونه‌ی پیش‌ساخته شده‌ی این دستگاه هیچ‌گونه ضعفی در ارائه‌ی پردازش گرافیکی مناسب برای این نمایشگر از خود نشان نداده و صفحه‌نمایش نیز به خوبی از پس وظایف سنگین محول شده بر خواهد آمد. این تبلت از یک چیپ ساخت اینتل بهره می‌برد که یک پردازنده از خانواده‌ی Moorfield با چهار هسته‌ی پردازشی Atom است. فرکانس کاری این پردازنده هنوز اعلام نشده اما رنج متوسط ارائه شده توسط این نسل از پردازنده معمولا بین 1.6 تا 2.0 گیگاهرتز در نظر گرفته می‌شود. همچنین حافظه‌ی رم این دستگاه نیز مشخص نشده ولی منطق حکم می‌کند که با 2 یا 3 گیگابایت رم مواجه باشیم.

یکی از منابع حاضر در کنفرانس به فون‌آرنا گفته که تبلت 7000 Series از 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی برخوردار خواهد بود اما همچنان مدرک رسمی در این خصوص در دست نیست و همچنین نمی‌دانیم آیا مدل‌هایی با ظرفیت بالاتر نیز به بازار عرضه خواهند شد یا خیر. لازم به ذکر است که حافظه‌ی ذخیره‌سازی تبلت سری 7000 دل را می‌توان با استفاده از یک حافظه خارجی microSD افزایش داد.

دوربین جلویی این تبلت 2 مگاپیکسلی بوده و کلیه‌ی عملکردهای مورد نیاز برای تماس تصویری و نیز ثبت سلفی را ارائه می‌کند؛ اما ویژگی متمایز کننده در قسمت دوربین این دستگاه در حقیقت در پشت آن قرار گرفته است. درست همانند HTC One M8 تبلت Dell Venue 8 7000 Series نیز از ماژول دوربین چندگانه بهره می‌برد که البته این بار شاهد قرارگیری ۳ دوربین در آن هستیم. این سه دوربین در حقیقت به تکنولوژی RealSense Snapshot Depth Camera اینتل متکی هستند. دوربین اصلی یک ماژول 8 مگاپیکسلی است که اطلاعات اضافی در خصوص عمق و داده‌های ابعاد از طریق دو دوربین کمکی به آن افزوده می‌شود. این خصوصیت ما را به یاد پرچمدار اچ‌تی‌سی می‌اندازد اما در این مورد شاهد گسترش بیشتر داده‌های دریافتی هستیم که به موجب آن امکان محاسبات معیار و افکت‌های سه‌بعدی بهتر فراهم می‌شود.

Dell-Venue-8-7000-Series-Tablet2

تکنولوژی RealSense همچنین امکان ایجاد تغییر رنگ‌های جالبی را فراهم می‌کند که درست همانند یک اثر بدست آمده از فتوشاپ خواهد بود. دل گالری تصویر اختصاصی خود را نیز در این دستگاه قرار داده است.

نسخه‌ی ابتدایی تبلت Dell Venue 8 7000 Series با برخورداری از اتصال Wi-Fi عرضه خواهد شد که اگرچه بصورت دقیق تایید نشده اما احتمالا شاهد پشتیبانی از 802.11a/b/g/n در آن خواهیم بود. هنوز نمی‌دانیم پشتیبانی از 802.11ac نیز در این میان وجود دارد یا خیر. همچنین اطلاعی در خصوص استفاده از دو آنتن برای پشتیبانی از مدیریت سیگنال MIMO نیز در دست نیست. منبع این خبر همچنین اعلام کرده که یک نسخه‌ی LTE نیز در برنامه‌ی عرضه‌ی این دستگاه وجود دارد اما صحبتی در خصوص اپراتور مربوطه یا زمان عرضه‌ی آن ارائه نشده است.

درست همانند بسیاری از محصولات تازه معرفی شده، تاریخ عرضه‌ی دقیق Dell Venue 8 7000 Series همچنان اعلام نشده است. همین مساله در خصوص قیمت‌گذاری این تبلت نیز صدق می‌کند که البته بخاطر کیفیت ساخت و مواد به‌کار رفته، و نیز دوربین پیشرفته و فرم‌فکتور به خصوص آن احتمالا باید انتظار سطح قیمتی یک دستگاه بالارده را از آن داشته باشیم.

دل اعلام کرده که این دستگاه در زمان خرید تعطیلات سال نو در دسترس خریداران قرار خواهد داشت. نظر شما در خصوص دستگاه جدید دل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات