آسیایی‌ها عاشق تبلت‌هایی هستند که قابلیت تماس تلفنی دارند

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که اخیرا IDC منتشر کرده، یک چهارم تمام تبلت‌هایی که در آسیا به فروش می‌رسند، قابلیت تماس تلفنی دارند. این موضوع به خوبی در بازار کشور نیز احساس می‌شود و شاید حتی آمار آن بیش از ۲۵ درصد باشد.
تبلیغات

در گزارش IDC آماده است که ۳.۵ میلیون از ۱۳.۸ میلیون تبلت ۷ اینچی فروخته شده در آسیا، قابلیت برقراری تماس تلفنی را داشته‌اند. این آمار و ارقام مربوط به سه ماهه‌ی گذشته است و نشان می‌دهد که آسیایی‌ها تمایل دارند تا تبلت‌شان نقش تلفن‌هوشمند را نیز ایفا کند. جالب اینجاست که IDC اعلام کرده این آمار سال به سال ۶۰ درصد رشد می‌کند.

همانطور که به راحتی قابل پیش‌بینی است، تمام تبلت‌هایی که با قابلیت تماس تلفنی عرضه شده‌اند، اندرویدی هستند. پرفروش‌ترین این تبلت‌ها نیز گلکسی تب‌های سامسونگ و فون‌پد‌های ایسوس هستند.

آویناش ساندرام از IDC می‌گوید:

این یک تغییر بسیار مهم در بازار مصرف‌کنندگان است. حداقل در بازارهای در حال توسعه، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند تا یک محصول موبایل داشته باشند که همه نیازهای آن‌ها را برآورده کند. حتی اگر قرار باشد یک محصول بزرگ ۷ اینچی را همراه خود داشته باشند اما باز هم ترجیح می‌دهند که یک محصول تهیه کنند. قیمت این محصولات مقرون به صرفه است و عموما میان رده هستند.

iCharts

علاقه‌ی کاربران ایرانی به خرید تبلت‌های ۷ و ۱۰ اینچی با قابلیت تماس تلفنی نیز به خوبی قابل مشاهده است. مردم ایران هم ترجیح می‌دهند محصولی بخرند که همه نیازهای آن‌ها را برآورده کند و از این رو بیشتر تبلت‌هایی که وارد بازار کشور می‌شوند از قابلیت اتصال سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. از این میان، تعداد بی‌شماری از تبلت‌ها نیز امکان برقراری تماس تلفنی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اگر دقت کرده باشید اکثر تبلت‌های چینی و ارزان قیمت عرضه شده در بازار کشور از این امکان پشتیبانی می‌کنند.

اما نکته جالب توجه آن است که در بازارهای توسعه یافته مانند اروپا و امریکا، کاربران کمتر به سمت خرید تبلت‌ها با قابلیت تماس تلفنی علاقه نشان می‌دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تلفن هوشمند و تبلت را بصورت مستقل در اختیار داشته باشند. به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات