آیپد پرو ۹.۷ اینچی در مقایسه با برادر بزرگ‌ تر؛ تفاوت در نتایج بنچمارک و شباهت در عملکرد معمول

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در طول یک سال گذشته دو تبلت با نام آیپد پرو راهی بازار کرد که از نظر مشخصات فنی نقاط مشترک زیادی دارند، اما با این وجود، عملکرد هر دو تبلت در بنچمارک‌های مختلف نشان از تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت اَنندتک، یکی از بهترین وب‌سایت‌های حوزه‌ی فناوری است. این وب‌سایت به جای بررسی سریع محصولات، آن‌ها را با سعه صدر و وسواس خاصی مورد بررسی قرار می‌دهد، بطوریکه می‌توان با مطالعه‌ی بررسی‌های این وب‌سایت، به نکات بسیار ریزی پی برد. این وب‌سایت اخیرا به بررسی عمیق آیپد پرو ۹.۷ اینچی پرداخته که بخش بررسی مشخصات فنی و عملکرد این تبلت نکات بسیار جالبی را مشخص کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده، آیپد پرو با نمایشگر ۹.۷ اینچی در معرض تست‌های بنچمارک متعددی قرار گرفته و نتایج به دست آمده با عملکرد برادر بزرگ‌تر و سایر رقبای موجود در بازار به مقایسه گذاشته شده است. برندن چستر، نویسنده‌ی انندتک به این موضوع اشاره کرده که انتظار غالب حکایت از این دارد که آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با بهره‌گیری از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم باید پهنای باندی دو برابر برای حافظه در مقایسه با برادر ۹.۷ اینچی با دو گیگابایت رم داشته باشد، اما این چنین نیست، چراکه با نگاهی به آزمایش‌های بنچمارک انجام شده از مرورگر این تبلت، می‌توان به روشنی دید که نتایج به دست آمده مشابه یکدیگر است.

بنچمارک آیپد پرو ۹.۷ اینچی

البته باید به این نکته اشاره کرد که مقایسه‌ی فریم‌ها در هر ثانیه در زمان اجرای بازی‌ها، فاصله‌ی این دو برادر را با یکدیگر مشخص می‌کنند. با نگاهی به نمودار پایین نیز می‌توان به روشنی دید که تفاوت عمده‌ای بین عملکرد دو تبلت در زمان اجرای بازی‌ها وجود دارد.

بنچمارک آیپد پرو ۹.۷ اینچی

البته چستر به این نکته اشاره کرده که به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر کوچک‌تر با تعداد پیکسل‌های کمتر یا به بیان بهتر با رزولوشن پایین‌تر در آیپد پرو ۹.۷ اینچی، نتایج به دست آمده در دنیای واقعی بسیار نزدیک به هم خواهد بود. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هر دو مدل آیپدپرو در رزولوشن نمایشگر اختصاص یافته و بهینه شده برای خود، عملکردی بسیار شبیه به هم دارند؛ این موضوع نشان از این دارد که اپل هدف خود را برای نمایش عملکردی مشابه و نزدیک به هم در دو آیپد با بهره‌گیری از تراشه‌ی A9X و حافظه‌ی مورد نظر تعیین کرده است. اپل سعی کرده تا عملکرد نزدیک دو آیپد را با مدیریت گرما و انرژی مصرفی در آیپد نسخه‌ی کوچک‌تر تنظیم کند.
بنچمارک آیپد پرو ۹.۷ اینچی

یکی از تفاوت‌های بزرگ این دو آیپد، در سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات روی حافظه‌ی داخلی در دو آیپد است. آیپد پرو ۹.۷ اینچی و ۱۲.۹ اینچی دارای سرعت خواندن نسبتا برابری با یکدیگر هستند، حال آنکه برادر کوچک‌تر در زمان نوشتن اطلاعات از سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی برخوردار است. البته چستر این موضوع را برگرفته از حافظه‌ی بالای نسخه‌ای خوانده که وی مورد آزمایش قرار داده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات