طلسم مایکروسافت: سرفیس هنوز هم به سوددهی نرسیده است

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این هفته نیز حامل خبرهای خوش برای مایکروسافت نخواهد بود. ردموندی‌ها در گزارش سال ماهی 2014 خبر از زیان 1.7 میلیارد دلاری دادند که رقم بسیار بزرگی است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که درآمدش از سرفیس طی سه‌ماهه‌ی گذشته 409 میلیون دلار بوده که همچنان قرابتی با میزان درآمد مورد انتظار آن‌ها نداشته است.
تبلیغات

 با وجود اینکه ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که فروش سرفیس‌پرو 3 از نسل‌های گذشته‌ پیشی گرفته اما به نظر می‌رسد همچنان دخل و خرج مایکروسافت در این پروژه با یکدیگر نمی‌خواند.

مایکروسافت در گزارش‌های خود نتوانست هزینه‌ی تولیدات خود را ارائه نماید اما در هر حال داده‌هایی را ارائه کرد که می‌تواند توسط تحلیلگران مورد استفاده قرار گیرد که در نتیجه‌ی آن می‌توان رقم تقریبی هزینه‌ی تولید را بدست آورد. Computerworld متوجه شده که هزینه‌های مربوط به سرفیس در سه‌ماهه گذشته چیزی حدود 772 میلیون دلار بوده که به معنی زیان 363 میلیون دلاری مایکروسافت بر سر این دستگاه است. قسمتی از مبلغ مربوط به هزینه‌ی محاسبه‌ شده، از کسر هزینه‌ی مورد نیاز برای پوشش دادن طراحی و تولید تعداد نامشخصی از تبلت‌های سرفیس مینی حاصل شده که مایکروسافت هیچ گاه آن‌ها را عرضه نکرد.

گفته می‌شود که مایکروسافت یک نسخه‌ی مینی از تبلت سرفیس خود را طراحی و تولید کرده اما در دقیقه‌ی آخر از معرفی و عرضه‌ی آن صرف نظر کرده است. با در نظر گرفتن اینکه هنوز آمار فروش تبلت‌های سرفیس در سایز اصلی در حد قابل قبولی نبوده و همچنان برای مایکروسافت زیان آور بوده، احتمالا لغو ارائه‌ی یک نسخه‌ی مینی که می‌تواند موجب خورده شدن بازار خود مایکروسافت شود چندان هم منطقی نبوده است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز موفق به تغییر عادت مردم نشده و نمی‌تواند خریداران بازهای تبلت و اولترابوک‌ها را به سمت یک محصول میانی سوق دهد. شاید هم قیمت بالای محصولات سرفیس یکی از دلایل کلیدی عدم همه‌گیر شدن آن باشد. دیدگاه شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات