تبلت ۱۸.۴ اینچی لنوو با ۴ گیگابایت رم در بنچمارک ها رویت شد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تبلت‌های امروزی معمولا با صفحه‌نمایش‌هایی بین ۷ تا ۱۲ اینچ تولید می‌شوند. اما به تازگی مشخصات تبلت جدیدی از کمپانی لنوو در بنچمارک GFXBench رویت شده که نشان می‌دهد این محصول از یک صفحه‌نمایش غول‌پیکر ۱۸.۴ اینچی بهره خواهد برد. علاوه بر این، تبلت مورد بحث ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لنوو یکی از بزرگترین کمپانی‌های چینی در زمینه تکنولوژی است و به نظر می‌آید که این شرکت قصد دارد تا به زودی محصولات سخت‌افزاری جدیدی را معرفی کند. پیش از این لنوو اعلام کرده بود که در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) و در همایش Tech World 2016 یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و بر اساس گزارش‌های مختلفی که تا کنون منتشر شده، به احتمال زیاد در این رویداد شاهد معرفی مدل‌های جدیدی از تلفن‌های هوشمند این شرکت خواهیم بود. البته قضیه به همینجا ختم نمی‌شود چراکه بنا به گزارش‌های جدیدی که در این مورد منتشر شده، شرکت مورد بحث قصد دارد یک تلفن‌هوشمند مبنی بر پروژه تانگو لنوو را نیز در این رویداد مطبوعاتی معرفی کند. همچنین با توجه به اطلاعات بدست آمده از بنچمارک GFXBench، لنوو قصد دارد یک تبلت جدید را نیز معرفی کند.

ظاهرا نام مدل تبلت جدید این شرکت چینی Lenovo PB2-690N است. این دستگاه اخیرا در بنچمارک جی‌اف‌اکس بنچ رویت شده و چه باور کنید یا نه، اما مجهز به یک صفحه نمایش ۱۸.۴ اینچی است که رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد! اگر این محصول با صفحه نمایشی به این اندازه تولید شود، می‌توان آن را رقیبی برای Galaxy View دانست. این تبلت از پردازنده اسنپدراگون ۶۵۰ یا اسنپدراگون ۶۵۲ بهره خواهد برد و در کنار آن چیپ آدرینو ۵۱۰ برای انجام پردازش‌های گرافیکی در نظر گرفته شده است. حافظه رم پردازشی این محصول نیز ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره سازی آن ۶۴ گیگابایت و سیستم عامل پیش‌فرض آن هم اندروید ۶.۰.‍۱ مارشمالو خواهد بود. اما درج عبارت Android Google Edition در زیر نسخه اندروید این تبلت که در تصویر لو رفته از بنچمارک GFXBench دیده می‌شود، کمی غیر معمول است و مشابه آن امروز در تصویر لو رفته از ZUK R1 در GFXBench مشاهده شد. اما آیا محصول مورد اشاره در چند مدل و با اندروید خالص نیز عرضه خواهد شد یا این مورد فقط یک ویژگی جدید است که در GFXBench اضافه شده تا مشخص کند که آیا سیستم‌عامل دستگاه اندروید خالص گوگل است یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوال چاره‌ای جز صبر کردن نداریم و فقط می‌توان در حال حاضر حدس و گمان‌هایی در این مورد بیان کرد. علاوه بر مشخصاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، تبلت PB2-690N مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در بخش پشتی و نیز یک دوربین سلفی ۰.۳ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود.

با توجه به مشخصات این محصول، به‌نظر می‌آید که لنوو تصمیم گرفته به زودی رقیبی برای Galaxy View تولید کند. این تبلت به دلیل صفحه‌نمایشی که دارد، از نظر اندازه بسیار بزرگ خواهد بود و درحالیکه Galaxy View چندان مورد استقبال قرار نگرفته، ظاهرا لنوو آمادگی کامل دارد تا محصولی مشابه با آن را روانه بازارها کند. قطعا با توجه به اندازه بزرگ چنین تبلت‌هایی در استفاده از آن‌ها محدودیت‌هایی هم وجود خواهد داشت و احتمالا این مورد یکی از دلایل اصلی عدم استقبال کاربران از چنین محصولاتی بوده است. در نهایت بهتر است کمی صبر کنیم تا اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد این تبلت غول‌پیکر بدست آوریم و ببینیم پس از عرضه آن به بازار چه بازخوردی از کاربران دریافت خواهد کرد. در تصویر زیر می‌توانید مشخصات تبلت یاد شده را که در بنچمارک GFXBench ثبت شده، مشاهده کنید.

Lenovo’s 18.4″ Tablet Specs

نظر شما در مورد تبلتی با صفحه نمایش ۱۸.۴ اینچی چیست؟ آیا چنین محصولی به کار شما می‌آید؟ نظرات خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات