
تبلتها دیگر آن محبوبیت همیشگی را ندارند، این ادعا را میتوان با آمار فروش در حال افت این محصولات ثابت کرد که روز به روز اوضاع وخیمتری پیدا میکند. اما چرا شاهد این اتفاق هستیم؟ چرا با وجود تلاش شرکتها برای کاربردی کردن آنها اما هنوز وضعیت بهتری پیدا نکردهاند؟
تولد تبلتها به آغاز فروش عظیم آیپد پیوند خورده و اولین بار اپل بود که بازار این گروه محصولات را رونق بخشید. اما اکنون پس از طی چند سال آیپد آن جنبهی کاربردی خود را نزد کاربران از دست داده و حالا شرکتهای مختلف با اضافه کردن کیبورد و قلم به این محصولات در پی اثبات دوبارهی ضروری بودن آنها برآمدهاند.
در ابتدا و سالهای ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ میلادی پس از معرفی آیپد، کمپانیهای مختلف و مخصوصا اندرویدی سعی کردند با تولید تبلتهایی در اندازهی ۷ اینچ، کاربران را به سمت خود بکشند؛ اما فروش این دسته از تبلتها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلتهای بزرگتر از ۸ اینچ رونق گرفتهاند. اما این رونق به هیچ وجه شبیه به چند سال قبل نیست.
بسیاری از افراد در ابتدای عرضه تبلتها معتقد بودند که این محصولات در نهایت جایگزین لپتاپها خواهند شد. اما حالا و پس از چندین سال هنوز تبلتها با اینکه کیبورد، قلم و پردازندهای بسیار خوب و قوی دارند نتوانستهاند به قدرت لپتاپها در دنیای تکنولوژی غلبه کنند. نه تنها تبلتها نتوانستهاند به قدرت لپتاپها برسند، بلکه در حال شکست خوردن از گوشیهای هوشمند بزرگ یا فبلتها هستند که تاکنون باعث کاهش محبوبیت دائمی آنها شده است.
نظر شما درباره افت محبوبیت و فروش تبلتها چیست؟ آیا دلیل آن را اشباع شدن بازار میدانید؟ یا فکر میکنید این محصول تکراری شده و وقت خلاقیت بیشتری برای آنها فرارسیده است؟ در قسمت زیر میتوانید در بخش نظرسنجی ما شرکت کنید.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.