آیپد پرو جدید اپل معرفی شد: نمایشگر 9.7 اینچی، پردازنده A9X و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها شایعاتی که در رابطه با آیپد پرو جدید شرکت اپل در محافل خبری مطرح بود، این شرکت دقایقی پیش در جریان رویداد خود از آیپد پرو جدید که نمایشگر ۹.۷ اینچی دارد، رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در شرایطی که برخی انتظار معرفی نسل جدید آیپد ایر را در مراسم امشب شرکت اپل داشتند، شاهد معرفی آیپد پرو البته با نمایشگر کوچکتری در این رویداد بودیم. وقتی از آپپد پرو صحبت می‌کنیم  بدون شک باید از ویژگی‌هایی که این سری را متمایز می‌کند سخن بگوییم.

فیل شیلر در این مراسم اظهار کرد که کاربران عاشق آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی این شرکت شده‌اند و اپل بازخوردهای بسیاری خوبی از این محصول دریافت کرده است. او مدعی شد که ۹.۷ اینچ هنوز هم بهترین سایز برای تبلت‌ها است و اپل تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیون آیپد ۹.۷ اینچی فروخته است. درست مثل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی شرکت اپل که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، آیپد پرو جدید ۹.۷ اینچی اپل نیز به پردازنده قدرتمند A9X و چهار اسپیکر مجهز  است و از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند. اما آیپد پرو جدید دارای درگاهی است که به کمک آن قابلیت اتصال کیبورد به آیپد وجود دارد. به این ترتیب آیپد پرو جدید قابلیت‌های بالاتر از چیزی خواهد داشت که انتظارش را داشتیم.

ipad pro keyboard

نکته دیگر دوربین اصلی آیپد پرو ۹.۷ اینچی جدید اپل است که بر خلاف دوربین ۸ مگاپیکسلی بکار رفته در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، اپل این بار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را برای آیپد پرو ۹.۷ اینچی برگزیده است. سنسور این دوربین درست شبیه به سنسوری است که در iPhone SE بکار گرفته شده و قادر به ضبط ویدیو 4K است.

در ادامه مشخصات سخت افزاری آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل را با هم مرور می‌کنیم:

  • نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل و پشتیبانی از Apple Pencil
  • پردازنده A9X
  • ۴ گیگابایت رم
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی
  • حافظه داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی 
ipad pro

اپل از فناوری Oxide TFT در نمایشگر آیپد پرو استفاده کرده است. این فناوری باعث می‌شود تا ۴۰ درصد انعکاس کمتری در آیپد پرو ۹.۷ اینچی در مقایسه با آیپد ایر ۲ تجربه کنید و این نیز به معنی نمایش تصاویر، ۲۵ درصد روشن‌تر نسبت به آیپد ایر ۲ است. دقت نمایش رنگ‌ها نیز در آیپد پرو جدید بهتر از قبل شده است و همه این‌ها به معنی تصویر جذاب‌تر در مقایسه با آیپدهای قبلی است. نمایشگر آیپد پرو جدید از فناوری Night Shift بهره می‌برد که به کمک آن رنگ‌ها در شب به طرز بهتری برای راحتی چشم کاربر تغییر می‌کنند. همچنین فناوری True Tone Display‌ نیز  گرمای رنگ محیط را محاسبه می کند و نمایش رنگ‌های صفحه نمایش را براساس شرایط تنظیم می کند.

این تبلت تمام فلزی فقط ۴۵۳ گرم وزن دارد و حالا در آیپد جدید کاربران قادر هستند تا با خرید دو آداپتور به قابلیت‌هایی نظیر SD Card Reader‌، USB Camera Adaptor‌ و Ethernet‌ یا میکروفون دست پیدا کنند. 

ipad pro 9.7

نسخه ۳۲ گیگابایتی آیپد پرو ۹.۷ اینچی جدید اپل با قیمت ۵۹۹ دلار، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. پیش فروش آیپد پرو جدید اپل از ۲۴ مارچ (۵ فروردین) آغاز می‌شود و اپل از ۳۱ مارچ (۱۲ فروردین) رسما آیپدهای جدید خود را به بازار عرضه می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات