نگاه نزدیک به Matebook هواوی؛ نیمی سرفیس پرو و نیمی آیپد پرو

یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
هواوی به تازگی تبلتی هیبریدی Matebook را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرده است. هواوی به ساخت گوشی‌های هوشمند شهره است و در این صنعت تاکنون دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای را هم راهی بازارا کرده، اما امروز ماجراجویی این کمپانی را در دنیای تبلت‌ها آن‌هم همراه با کیبورد و ویندوز ۱۰ مشاهده خواهیم کرد.
تبلیغات

 میت‌بوک دستگاهی است که در نگاه اول ما را به یاد سرفیس‌های مایکروسافت می‌اندازد. شبیه به سرفیس، میت‌بوک یک تبلت ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۰۰ پیکسل است که به یک صفحه‌کلید جداشدنی متصل است. هنوز هیچ اطلاعاتی از امکان بوت دوگانه با اندروید در این دستگاه وجود ندارد؛ اما امکان آن بالا است. 

حاشیه‌های نمایشگر این دستگاه بسیار باریک طراحی شده تا نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه به ۸۴ درصد برسد. 

این تبلت از دو بلندگوی استریو Dolby برخوردار است. این دستگاه در حالت تبلت شباهت زیادی به آیپد پرو دارد و صدا‌های بلندگو‌های آن نیز بسیار عالی است.

در سمت راست دستگاه می‌توانید دکمه‌های تنظیم صدا را مشاهده کنید. هواوی در حرکتی جالب سنسور اثر انگشت را برای باز کردن امن صفحه‌ی قفل در بین دو دکمه بلندی و کوتاهی صدا قرار داده که در نوع خود اولین است. 

طول عمر باتری این دستگاه در زمان پخش ویدیو HD در حدود ۹ ساعت است و هواوی نیز این عدد را تایید کرده است. این طول عمر باتری به لطف پردازنده‌ی بهینه و کم مصرف Core M اینتل بدست آمده است.

صفحه‌کلید این تبلت نیز از نور پس‌زمینه برخوردار است و فاصله ۱.۵ میلی‌متری دارد. این صفحه کلید تجربه تایپی مثل سرفیس پرو 4 را در اختیارتان قرار نمی‌دهد، اما همچنان برای تایپ کردن گزینه‌ی مناسبی به شمار می رود. این دستگاه قرار است در چهار رنگ مختلف برای قاب و دو رنگ متفاوت برای خود میت‌بوک (نقره‌ای فضایی و طلایی) عرضه شود. 

به نظر می‌رسد هواوی با Matebook قصد داشته تا تجربه‌‌ای موبایلی به کامپیوترهای شخصی بیاورد؛ اما هنوز برای سنجیدن موفقیت این دستگاه بسیار زود است. از جمله درگاه‌هایی که این دستگاه پشتیبانی می‌کند شامل USB نوع C، درگاه VGA، HDMI، USB 3.0 و Ethernet می‌شود.  

البته که این تبلت نیز مانند رقبای خود از یک قلم استایلوس برخوردار است که می‌تواند تا اندازه فشار ۲۰۴۸ را اندازه‌گیری کند. این قلم کمی از اپل پن یا استایلوس سرفیس سنگین‌تر است، اما هنوز همان قابلیت‌‌های مشابه را در اختیار کاربران می‌گذارد.

تنها نکته‌ای که در مورد این دستگاه هنوز ناگفته باقی مانده قیمت آن است. سرفیس پرو و آیپد پرو دستگاه‌های بسیار خوبی هستند، اما قیمت بسیار بالایی نیز دارند. باید دید هواوی چه قیمتی بر روی تبلت هیبریدی خود می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات