انتشار اطلاعاتی از تبلت ۱۳.۸ اینچی پروژه آرا گوگل توسط GFXBench

سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
Ara نام پروژه‌ای از سوی گوگل است که در آن کاربران می‌توانند قطعات تلفن همراه یا تبلت‌شان را به‌سادگی ارتقاء دهند. حال اطلاعاتی در خصوص تبلت گوگل از پروژه‌ی آرا در GFXBench ثبت شده است.
تبلیغات

مدتی پیش گوگل اطلاعاتی در خصوص پروژه آرا (Ara) ارائه داد که از طریق آن کاربر امکان ارتقاء تلفن همراه با استفاده جابه‌جایی قطعات دستگاه را داشت. در آن زمان پروژه مذکور سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد و بعد از آن کمتر خبری در خصوص پروژه مذکور منتشر شد تا اینکه امروز شاهد اطلاعاتی از این پروژه در GFXBench هستیم.

بر این اساس گوگل در حال تست تبلتی است که از نمایشگر فول اچ‌دی بهره می‌برد. هر ساله کاربران تلفن‌های هوشمند احساس می‌کنند که دستگاه‌شان دیگر توانایی کافی را ندارد و بهتر است که هزینه‌ی زیادی بابت خرید نسخه جدید‌تر پرداخت کنند. اما پروژه آرای گوگل این امکان را به‌کاربران می‌دهد که به‌سادگی پردازنده یا دوربین دستگاه‌هاشان را همانند کارت‌های حافظه‌ی microSD تغییر دهند و نمونه به‌روزتری را روی آن بگذارند. البته در این پروژه امکان ارتقای دستگاه برای دفعات مکرر وجود دارد.

پروژه آرای گوگل

چندی پیش تیم آرای گوگل در توییتر اطلاعاتی در خصوص این پروژه ارائه داد و مدعی شد که اولین محصولشان در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد. با این اوصاف باید در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (I/O) که در ماه مه برگزار می‌شود منتظر اخباری در زمینه اولین محصول پروژه آرا باشیم.

اطلاعات منتشر شده از سوی GFXBench حکایت از محصولی ۱۳.۸ اینچی دارد که مربوط به‌پروژه‌ آرای گوگل می‌شود. نمایشگر این دستگاه وضوح فول اچ‌دی دارد و پردازنده‌ی آن نیز اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است. باید توجه داشت که این پردازنده سال گذشته توسط تلفن‌های هوشمند زیادی مورد استفاده قرار گرفت و افزایش دمای آن یکی از اصلی‌ترین مشکلاتش بود. اما در محصولی همانند پروژه آرا اگر قطعه‌ای مانند پردازنده مشکل‌ساز باشد، کاربر می‌تواند به‌سادگی آن را همانند محافظ نمایشگر تعویض کند. این محصول از 3 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. (در تصویر بالا اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول وجود دارد.)

نام مدل این محصول از پروژه‌ آرای گوگل، A8A01 است و بر اساس اطلاعات منتشر شده، اندروید ۶.۰ مارشمالو روی آن نصب خواهد بود. فعلا معلوم نیست که این دستگاه چه‌زمانی معرفی می‌شود، اما انتظار داریم که در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل شاهد اطلاعات بیشتری در این خصوص باشیم.

آیا فکر می‌کنید محصولاتی نظیر پروژه آرای گوگل که قابلیت ارتقاء توسط کاربر را دارند پیشرفت مناسبی در دنیای گوشی‌های فعلی به شمار می‌روند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات