قابلیت SideSync در تبلت Galaxy Tab S سامسونگ جدید نیست، اما نسبت به قبل بهبود یافته است

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌هایی که سامسونگ در جریان معرفی گلکسی تب اس در نیویورک بر روی آن مانور بسیار داد، "Side Sync" بود که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و تماس‌های تلفنی میان Tab S و تلفن هوشمند را میسر می‌کرد، چنان که بسیاری فکر می‌کنند این قابلیت کاملا جدید است، در صوتی واقعا چنین نیست.
تبلیغات

SideSync که پیش‌تر در سری تبلت‌های Galaxy Note Pro و کامپیوترهای Ative استفاده شده، برای به اشتراک گذاری اطلاعات میان این ابزارها و تلفن هوشمند به کار می‌رود. در حقیقت، آن چیزی که اکنون بر روی تب اس می‌بینیم، نسخه‌ی 3 این ویژگی است.

اما برسیم به بهبودهای صورت گرفته در این نسخه. با استفاده از ساید سینک می‌توان با تبلت از هر دو مدل Wi-Fi یا LTE، تماس‌های ورودی تلفن هوشمند را بر روی تبلت مدیریت کرد. در نمایش سامسونگ برای نمایش قابلیت‌های این نرم‌افزار از تلفن گلکسی اس 5 استفاده شد. بنابراین وقتی مشغول کارکردن با تبلت هستید و تلفن‌تان زنگ می‌خورد، به جای توقف کار و رفتن به سراغ تلفن، می‌توانید با خود تبلت، تماس را رد کرده یا پاسخ دهید. چیزی شبیه آن‌چه اپل در نسخه‌ی جدید سیستم عامل مک یعنی یوسمیتی و iOS 8 تعبیه کرده است. ویژگی همگام سازی تماس‌ها فعلا فقط بر روی Galaxy S5 کار می‌کند، اما قرار است به زودی تلفن‌های بیشتری مورد پشتیبانی قرار گیرند.

علاوه بر مدیریت تماس‌ها، امکان انتقال اطلاعات میان "تبلت و تلفن هوشمند" و "تبلت و کامپیوتر شخصی" هم وجود دارد که البته چیز جدیدی نیست. اگر دو تبلت Tab S را در نزدیکی هم قرار دهید، می‌توانید یک سند را بر روی هر دوی آن‌ها به طور هم‌زمان ویرایش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات