مشخصات ال‌جی جی‌پد منتشر شد؛ تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ به‌همراه قابلیت نمایش دو پنجره‌ی همزمان

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این در زومیت خواندید ال‌جی در نظر دارد تا طیف جدیدی از تبلت‌های خود را روانه‌ی بازار کند که شامل جی‌پد 7، 8 و 10.1 اینچی است. ال‌جی با اعلام خبر ناگهانی برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی چنین تبلت‌هایی، اطلاعات تکمیلی در مورد مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه‌ی این نمونه‌ها را اعلام نکرده بود. حال ال‌جی خبر از برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی نمونه‌ی ۷ اینچی در اروپا در هفته‌ی پیش‌رو و نسخه‌های دیگر در هفته‌های آتی داده است.
تبلیغات

در مورد مشخصات فنی این تبلت‌ها باید به این نکته اشاره کرد که محصولات ال‌جی در برخی موارد اشتراکاتی را با یکدیگر دارند. هر سه نمونه از صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 1,280 در 800 از نوع IPS-LCD، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتزی و حافظه‌ی رم یک گیگابایتی استفاده می‌کنند. براساس شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد ال‌جی از اسنپ‌دراگون 400 به‌عنوان تراشه‌ی این تبلت‌ها بهره خواهد برد. در مورد تفاوت‌های این نمونه‌ها نیز می‌توان به بهره‌گیری از دوربین ۳ مگاپیکسلی در پشت به‌همراه حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی در نسخه‌ی ۷ اینچ اشاره کرد، در حالی که در نسخه‌های ۸ و ۱۰ اینچی دوربین با سنسور ۵ مگاپیکسل وهمچنین حافظه‌ی داخلی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت به کار برده شده است. هر سه نسخه دارای اسلات میکرو SD برای افزایش حافظه‌ی داخلی هستند. در مورد ظرفیت باتری‌ها نیز مطمئناً نمونه‌ی ۱۰ اینچی دارای بزرگ‌ترین باتری در بین این سه نمونه است. نمونه‌های 10، 8 و 7 اینچی به ترتیب دارای باتری‌هایی به ظرفیت‌های 8,000 میلی‌آمپرساعت، 4,200 میلی‌آمپرساعت و 4,000 میلی‌آمپرساعت هستند.

GPAD7

در مورد ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز این تبلت‌ها بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری خود را از پرچمدار ال‌جی، یعنی جی۳ به عاریه گرفته‌اند. Smart Keyboard یکی از این قابلیت‌ها است که با استفاده از پیش‌بینی‌های هوشمندانه و قابلیت شخصی‌سازی، امکانات خارق‌العاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در روزهایی که گمانه‌ها در مورد قابلیت نمایش دو پنجره‌ی همزمان در iOS 8 شنیده می‌شود، ال‌جی این امکان را در تبلت‌های جی‌پد خود تعبیه کرده‌اند. همچنین اصلی‌ترین مشخصه‌ی محصولات ال‌جی، ناک‌کد نیز در این تبلت‌ها وجود دارد تا جایگزینی برای روش سنتی فعال کردن تبلت باشد. همچنین با قابلیت QPair 2.0، کاربران قادر خواهند بود تا با اتصال تبلت به تلفن‌هوشمند خود، اعلانیه‌های گوشی خود را در تبلت به نظاره بنشینند.

ال‌جی این تبلت‌ها را به‌همراه اندروید 4.4.2 و برای رقابت با محصولات میان‌رده‌ی بازار عرضه خواهد کرد. از جمله‌ی رقبای این محصول می‌توان به گلکسی‌تب 4 ساسونگ اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این محصولات ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات