سرفیس پرو ۳ مجهز به قلمی جادویی است

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید دقایقی پیش مایکروسافت پرده از آخرین نسل از تبلت خود با نام سرفیس پرو ۳ برداشت. این تبلت مایکروسافت دارای ویژگی‌های جدیدی است که یکی از مهم‌ترین آنها که ردموندی‌ها سعی در نمایش کارکرد پررنگ آن در این تبلت دارند، قلم سرفیس پرو ۳ است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این قلم داشته باشیم.
تبلیغات

 همانطور که گفتیم مایکروسافت تاکید زیادی روی قابلیت‌های قلم سرفیس پرو ۳ دارد؛ بطوریکه در زمان معرفی آن از سبک‌بودن آن به‌عنوان یک ویژگی برتر یاد شده است. اما چرا مایکروسافت چنین تمرکزی روی این قلم دارد و دی پی چیست؟  براساس گفته‌های پنی، رئیس بخش سرفیس مایکروسافت، قلم سرفیس پرو ۳ فقط یک استایلوس ساده نیست؛ بلکه به‌نوعی جایگزینی برای یک قلم واقعی است که همگان تجربه‌ی کار با آن را دارند و در کار با گجت‌ها نیز به‌دنبال استفاده از چنین قلمی هستند؛ بطوریکه ویژگی‌هایی چون وزن سبک را داشته باشد.

برای نمایش قابلیت‌های این قلم، پنی با اجرای اپلیکیشن جدول روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز، تا حدودی قابلیت‌های این قلم را نشان داد. وی در مورد نوشتن با این قلم، آن را یک نوشتن معمولی عنوان نکرد؛ بلکه براساس گفته‌های وی، استفاده از این قلم تجربه‌ی واقعی نوشتن با قلم را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همچنین وی با استفاده از این قلم در کنار اپلیکیشن Final Drafy، قابلیت آن در مورد تغییر و ویرایش آنی متون را به نمایش گذارد.

اما این همه‌ی ماجرا نیست؛ می‌توان با استفاده از این قلم به یادداشت‌برداری در OneNote پرداخت و  با کلیک ساده با استفاده از قلم، سند مورد نظر در فضای ذخیره‌‌ی ابری ذخیره خواهد شد. مایکروسافت قابلیت‌هایی را نیز برای استفاده‌ی آسان استفاده از نسخه‌ی لمسی نرم‌افزار فتوشاپ در قلم جادویی سرفیس پرو ۳ گنجانده است. به‌نظر می‌رسد این نسخه از فتوشاپ برای بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌های تبلت جدید ردموندی‌ها بهینه‌سازی خواهد شد.

 لینک دانلود ویدئو

شاید بتوان بهترین ویژگی و قابلیت این قلم را امکان روشن‌کردن سرفیس‌پرو ۳ با فشار دادن کلید تعبیه شده روی این قلم عنوان کرد. این ویژگی زمانی بسیار کاربردی است که عجله دارید و می‌خواهید از سرفیس پرو ۳ فقط برای یادداشت‌برداری استفاده نمایید. یقیناً مایکروسافت امکان بهره‌برداری از سایر امکانات و قابلیت‌های این قلم را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری خواهد گذاشت تا قدرت این قلم را با توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها و استفاده از قلم، نمایان کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات