شیائومی تبلت Mi Pad‌ را معرفی کرد: تراشه‌ی قدرتمند تگرا کی‌وان، صفحه‌ی نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,440 و قیمت 270 دلار

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
دو سال پیش لِی‌جون، مدیرعامل کمپانی شیائومی تصمیم کمپانی خود برای تولید یک تبلت را در هاله‌ای از ابهام عنوان کرد، اما امروز این کمپانی چینی پرده از تبلت تولیدی خود با نام Mi Pad برداشت که در مراسمی در شهر پکن پا به عرصه‌ی وجود نهاد.
تبلیغات

می‌پد با برخورداری از قیمت بسیار معقولی چون سایر محصولات شیائومی روانه‌ی بازار شده است، بطوریکه قیمت نسخه‌ی 16‌گیگابایتی 240 دلار و نسخه‌ی 64 گیگابایتی 270 دلار است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این تبلت، استفاده از تراشه‌ی قدرتمند تگرا کی‌وان برای اولین بار در یک ابزار‌هوشمند بصورت رسمی است که قرار است وارد بازار شود. این محصول در ادامه‌ی همکاری دو جانبه‌ی شیائومی و انویدیا است که پیش از این نیز در تولید تلفن‌هوشمند MI3 که از تگرا 4 استفاده کرده بود، شاهد آن بودیم.

شیائومی در محصول خود از یک صفحه‌ی نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 2,048 در 1,536 بهره برده است که تراکم پیکسلی 326ppi را به ارمغان آورده است. نسبت تصویر این تبلت 4:3 است. شیائومی برای سخت‌افزار آن کم نگذاشته و برای اولین بار از تراشه‌ی تگرا کی‌وان انویدیا بهره برده که از 4+1 هسته‌ی پردازشی در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی استفاده می کند. لازم به ذکر است که این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹۲ هسته‌ای مبتنی بر معماری کِپلر بهره می‌برد. نباید 2 گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده برای این محصول را نیز از یاد برد. برای افرادی که نیاز به حافظه‌ی داخلی بیشتری دارند، امکان افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق میکرو SD نیز در نظر گرفته شده است. برای تامین انرژی مورد نیاز این محصول یک باتری 6,700 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. در مورد دوربین نیز شیائومی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب و نمونه‌ی 5 مگاپیکسلی در جلو بهره برده است. ضخامت 8.5 میلی‌متری این تبلت که به‌واسطه‌ی استفاده از پلاستیک، آن را شبیه به آیفون 5C کرده، وزن کلی 360 گرمی را برای این تبلت به ارمغان آورده است. این تبلت فعلاً بصورت نسخه‌ی وای-فای عرضه شده و هنوز خبری از نسخه‌های 3G و 4G نیست.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی جهانی این تبلت عنوان نشده است، اما به نظر می‌رسد از ابتدای ماه جون شاهد عرضه‌ی آن به بازار چین باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات