میزان درخواست جهانی برای خرید تبلت در سال 2014 به شدت کاهش پیدا کرده است

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پیرو گزارشی که اپل از میزان فروش تبلت آیپد در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر کرده، مشاهده می‌شود که تمایل خریداران برای خرید تبلت‌های این کمپانی با کاهش مواجه شده است. در همین راستا یک گزارشگر دنیای فناوری اعلام کرده که تمایل جهانی برای خرید تبلت در سال 2014 به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
تبلیغات

بر اساس این گزارش، میزان فروش تبلت در سراسر جهان در سه‌ ماهه‌ی نخست امسال در مقایسه با سه ماهه‌ی چهارم 2013، چیزی در حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است. این بدان معنی است که در سه ماهه‌ی نخست سال جاری تنها 58.56 میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان فروخته شده است. دلایل بروز چنین حالتی در بازار متفاوت است.

اپل اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی نخست 2014، 16.3 میلیون دستگاه تبلت فروخته است. نکته‌ی جالب این است که در مدت زمان مشابه سال گذشته میزان فروش این کمپانی 19.5 میلیون دستگاه بوده است. البته آماری که در گزارش مستقل منتشر شده آمده‌ کمی متفاوت از آماری است که اپل اعلام نموده است. بر اساس این گزارش تعداد آیپدهای فروخته شده در فصل نخست امسال تنها 15.85 میلیون دستگاه بوده است. این میزان حدود 20 درصد کاهش در مقایسه با دسامبر 2013 و به طور کلی و سالانه 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد. فروش خوب در سه ماهه‌ی چهارم 2013 به دلیل تقاضای زیاد برای خرید تبلت‌های اندرویدی عرضه شده توسط لنوو و سامسونگ بوده است. همچنین عرضه محصولات مبتنی بر ویندوزفون که توسط ایسوس عرضه شده نیز بر افزایش فروش تأثیر داشته است.

اپل و سامسونگ در حال حاضر در صدر جدول فروش تبلت قرار دارند؛ با این تفاوت که میزان فروش آیپد اپل به دلیل کاهش تمایل خریداران، حدود 6 درصد کمتر از سامسونگ است. لنوو و ایسوس نیز به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. آمازون در جایگاه هفتم و گوگل نیز در جایگاه دهم فروش جهانی تبلت قرار دارند.

نظر شما در این مورد چیست؟ علت اصلی کاهش تقاضا برای خرید تبلت در بازارهای جهانی را چه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات