IFA 2011: سونی بر روی کیفیت تبلت های اندرویدی S و P خود شرط می بندد

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
سونی با تاخیر زیاد به سمت تولید تبلت قدم برداشت و جزء آخرین تولید کننده های تبلت به حساب می آید اما تبلت های اندرویدی این شرکت طراحی متفاوتی دارند و سونی ایمان دارد که تبلت های متمایز و با کیفیتی را عرضه خواهد کرد. هر دو تبلت S و P این شرکت قرار است با Android 3.1 عرضه شوند. در ادامه مشخصات دقیق فنی دو تبلت متفاوت سونی را به همراه زمان عرضه و قیمت آنها مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تبلت بزرگتر سونی با صفحه نمایش 9.4 اینچی، Sony S نام دارد، تبلت دیگر سونی با دو صفحه نمایش 5.5 اینچی که قرار است در جیب جا شود Sony P نامیده می شود. دو صفحه نمایش جداگانه Sony P کتاب خواندن را با این تبلت ساده می کند.

Sony S قرار است در نیمه سپتامبر یعنی حدود 15 روز دیگر با قیمت 499 دلار (حافظه 16GB) و قیمت 599 دلار (حافظه 32GB) وارد بازار شود. هر دو مدل تنها از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می شوند البته سونی وعده داده که برای برخی از کشورها نسخه مجهز به اسلات SIM را نیز تولید خواهد کرد.

قیمت گذاری و زمان عرضه Sony P هنوز در پرده ایی از ابهام قرار دارد چون این تبلت قرار است از طریق شبکه AT&T و بعنوان یک تبلت سازگار با 4G عرضه شود به همین دلیل قیمت و زمان ورود آن به تصمیم AT&T بستگی دارد.

هر دو تبلت مشخصات سخت افزاری تقریبا یکسانی دارند و هر دو مجهز به پردازنده دو هسته ایی Nvidia Tegra 2 می باشند. Sony S دارای 1GB حافظه RAM است ولی هنوز میزان حافظه Sony P قطعی نشده است. هر دو تبلت S و P دارای دوربین VGA در جلو (برای مکالمه ویدیویی) و دوربین 5 مگاپیکسل در پشت برای عکس و فیلم برداری می باشند. در ادامه کیفیت خوب عکس برداری دوربین این تبلت ها را مشاهده می کنید:

از دیگر مشخصات مشترک تبلت های Sony S و Sony P می توان به: اسلات SD Card، پورت Micro-USB، بلوتوث 2.1 بعلاوهEDR و شبکه بی سیم Wi-Fi با پشتیبانی از استانداردهای 802.11 b/g/n اشاره کرد.

در حقیقت جدال بین تبلت ها آنقدر وسیع و بزرگ شده است که مشخصات سخت افزاری بالاتر، موجب برتری و کسب سهم بازار نمی شود. سونی نیز از این موضوع مطلع است و سعی کرده تبلت های خود را با قابلیت های متمایز تولید کند.

تبلت های سونی طراحی منحصربه فردی دارند. سونی تمام دقت خود را در بهینه سازی سیستم عامل اندروید و تغییر در رابط کاربری آن کرده و نرم افزارهای را نیز با دقت انتخاب نموده است.

به لطف Android 3.1 گوگل، تبلت های Sony S و Sony P تجربه بهترین امکانات سیستم عامل گوگل برای تبلت ها را خواهند داشت. سونی سرویس نامحدود ویدیویی خود را از خرید تا اجاره برروی این دو تبلت ارائه خواهد کرد. با خرید تبلت های سونی، اکانت 6 ماهه مجانی عضویت از سرویس Sony Music نیز ارائه می شود. سونی همچنین نرم افزار کتاب خوان خود را در کنار نرم افزار کتاب خوان گوگل نصب کرده است.

هر دو تبلت S و P سونی گواهی PlayStation را دارند و برخی از بازی های PSP و PSone برروی آنها اجرا خواهند شد. بازی Crash Bandicoot نیز بصورت پیش فرض برروی هر دو تبلت نصب و بصورت مجانی ارائه خواهد شد. Sony S علاوه بر crash Bandicoot بازی Pinball Heroes را نیز خواهد داشت.

سونی برخلاف اپل، امکانات اتصال تبلت به انواع مختلف ابزارهای صوتی تصویر از تلویزیون های HDTV تا اسپیکر و کامپیوترهای مختلف را فراهم کرده است. تبلت های سونی همچنین مجهز به فرستنده IR هستند و قادرند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون و ابزارهای دیگر عمل کنند. سونی امکانات کنترل از راه دور چندکاره 250 دلاری HomeShare Premium Universal Remote را در دو تبلت خود پیاده سازی کرده است و رابط کاربری جذابی را به آن اضافه کرده است.

S1_IRRemote

سونی علاوه بر قابلیت های ذکر شده، فناوری تصویر دوربین های دیجیتال Exmor را نیز قرض گرفته تا کیفیت دوربین دو تبلت خود را متمایز کند. صفحه نمایش لمسی تبلت های سونی مجهز به فناوری TruBlack است که در تلویزیون های Bravia HD استفاده می شوند. این فناوری موجب افزایش کنتراست تصویر و کاهش شدید انعکاس نور بین LCD و صفحه شیشه ایی برونی می شود. سونی نرم افزار Chymby را نیز برای در دو تبلت خود نصب خواهد که تبلت را به قاب عکس دیجیتال تبدیل می کند کاربر می تواند پایه مورد نیاز را نیز بصورت جداگانه و با قیمت 39 دلار خریداری کند.

شاید سونی دیرتر از همه تبلت های خود را وارد بازار کند ولی تبلت های Sony S و Sony P جزء تبلت های خاص و منحصر به فرد بازار خواهند بود.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات