آیپد ایر 2 از پردازنده‌ی A8 و سنسور اثر انگشت بهره خواهد برد

پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مینگ-چی‌کو، یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی KGI است که در اکثر موارد پیش‌بینی‌های وی به حقیقت پیوسته است. پیش از این وی پیش‌بینی کرده بود که در آیفون 5S شاهد استفاده از سنسور اثرانگشت در کلید Home خواهیم بود. وی همچنین استفاده از یاقوت را نیز در سنسور اثر انگشت این تلفن پیش‌بینی کرده بود. براساس آخرین پیش‌بینی چی‌کو، در آیپدهای اپل نیز شاهد استفاده از سنسور اثر انگشت به‌همراه تراشه A8 اپل خواهیم بود.
تبلیغات

براساس پیش‌بینی‌ها چی‌کو در روزهای پایانی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری شاهد عرضه‌ی آیپد ایر ۲ خواهیم بود. این تبلت با استفاده از تراشه‌ی A8 تولید شده توسط TSMC، سنسور اثر انگشت و دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد. با توجه به عدم دستیابی آیپد مینی ۲ به فروش پیش‌بینی شده، انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید مینی آیپد نیز از قابلیت‌های جدید شامل تراشه‌ی A8 و سنسور اثرانگشت، بهره بگیرد.

چی‌کو یکی از عواملی را که منجر به عدم فروش آیپد‌مینی شده است، استفاده از صفحه‌ی نمایش رتینا عنوان کرده است که در اثر استفاده از آن شاهد افزایش ضخامت آن هستیم، از این‌رو کاربران علاقه‌ای به خرید محصولی با ضخامت بالاتر نداشته و ترجیح می‌دهند تا نسخه‌ی بزرگ‌تر را استفاده نمایند. وی همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل نسخه‌ی کوچکتر را بصورت محدود تولید کرده و نسخه‌ی کنونی را با تخفیف در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

وی در مورد تبلت 12.9 اینچی اپل نیز پیش‌بینی‌هایی دارد. از نظر چی‌کو نباید تا پیش از سال 2015 میلادی انتظار عرضه‌ی این تبلت غول‌پیکر را به بازار داشته باشیم. فرصت موجود بهترین امکان برای اپل برای بهبود امکانات و تقویت هر چه بیشتر این محصول است. این تبلت از ویژگی‌های چون بهینه‌سازی نرم‌افزار و قابلیت‌های ارتباطی با کیبرد برخوردار خواهد شد تا کارکرد بهینه‌ای داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات