کدام تبلت‌های موجود در بازار بهترین عمر باتری را دارند؟

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
دستگاهی که استاندارد عمر باتری این روزهای تبلت‌ها را یک پله ارتقا داده، دستگاه 12.2 اینچی سامسونگ با نام Galaxy NotePro 12.2 است که با باتری غول‌پیکر 9500 میلی آمپری خود، تحت آزمایش فشار باتری توانسته برای حدود 9 ساعت بصورت متوالی دوام آورد. این میزان از تمامی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که پیش از این تحت آزمایش مشابه قرار گرفته بوده‌اند فراتر بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تبلت‌های حال حاضر بازار که بهترین طول عمر و پاسخگویی باتری را در اختیار دارند.
تبلیغات

 معمولا از تبلت‌های اندرویدی انتظار می‌رود که با سطح روشنایی متوسط، قادر به پخش یک‌سره‌ی 8 تا 10 ساعت ویدئو با کیفیت HD باشند. در سناریوی مشابه، از تبلت‌های آیپد انتظار پاسخگویی 10 تا 12 ساعت وجود دارد. تبلت‌های مبتنی بر ویندوز با فاصله‌ی زیادی تا کنون در زمینه عمر باتری لنگ لنگان حرکت می‌کرده‌اند تا اینکه سرانجام نسل جدید پردازنده‌های اتم اینتل و معماری هاسول موبایل آن‌ها را تا حدودی به تبلت‌های اندرویدی نزدیک کرد. در هر حال تبلت NotePro در سطحی بالاتر از انتظارات پیشین قرار گرفته که دیگر تبلت‌های بازار را به دنبال خود می‌کشد. برای آنکه از دیگر دستگاه‌هایی که در زمینه‌ی عمر باتری بازدهی مناسبی دارند مطلع شوید در ادامه هفت مورد را به‌ترتیب عمر باتری مرتب نموده‌ایم. برخی دستگاه‌های تازه‌وارد نیز همچنان تحت بررسی قرار نگرفته‌اند بنابراین ممکن است در آینده نزدیک شاهد تغییرات و جابجایی‌هایی در لیست ذیل باشیم.

1- Samsung Galaxy NotePro

جدا از صفحه نمایش بزرگ 12.2 اینچی و رزولوشن نفس‌گیر 2560 در 1600 پیکسلی، گلکسی نوت‌پرو سامسونگ توانست در زیر تست فشار باتری تا 8 ساعت و 58 دقیقه تاب بیاورد که بخش مهمی از اعتبار آن به اندازه بزرگی که سامسونگ را قادر ساخته یک باتری عظیم 9500 میلی آمپری در دل آن جای دهد تعلق می‌گیرد.

Samsung-Galaxy-NotePRO

2- Apple iPad Air

اپل با مدیریت باتری آیپد ایر تا 8 ساعت و 38 دقیقه امکان فاصله گرفتن زیاد سامسونگ در این زمینه را صلب کرده است. این امتیاز زمانی تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد که به باریکی و سبکی این تبلت 9.7 اینچی توجه داشته و معترف باشیم. با وجود این قالب نازک و سبک، اپل توانسته یک باتری 8820 میلی آمپری را در دل آن جایگذاری نماید. با باز کردن شاسی آلومینیومی تنها چیزی که در نگاه اول توجه شخص را به خود جلب میکند پک باتری بزرگ آن بوده که تمام سطح آن را پوشانده است.

Apple-iPad-Air

3- Apple iPad mini 2 Retina

این تبلت خوش‌دست با وجود صفحه‌‌نمایش کوچک‌تر، از همان رزولوشن برادر بزرگتر خود بهره‌ می‌برد که به معنی چگالی پیکسل بالاتر آیپد مینی رتینا است. با این وجود همچنان این تبلت تنها 10 دقیقه عمر باتری کمتری را نسبت به آیپد ایر از خود به نمایش گذاشته و امتیاز 8 ساعت و 228 دقیقه را به خود اختصاص داده است. با در نظر گرفتن این مساله که هر دو آیپد جزء نازک‌ترین و البته خوش‌ساخت‌ترین تبلت‌ها نیز هستند، باید به مهندسان اپل برای یکجا کردن ویژگی‌های مثبت آفرین گفت.

Apple-iPad-mini-2-with-Retina-Display

4- Samsung Galaxy Tab3 8-inch

چگالی پیکسل این دستگاه با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل چندان چشمگیر نیست اما نسخه 8 اینچی تبلت Galaxy Tab 3 سامسونگ توانست در تست فشار باتری بالاتر از 6 ساعت به کار خود ادامه دهد. تبلت 8 اینچی سامسونگ با باتری نسبتا کوچک 4450 میلی آمپری خود  امتیاز 6 ساعت و 17 دقیقه را به خود اختصاص داد.

DSC06616-hero

5- Sony Xperia Tablet Z

Xperia Tablet Z که یکی از برترین تبلت‌های سال پیش بوده و عنوان نازک‌ترین تبلت را نیز از آن خود نمود، تحت آزمایش فشار باتری توانست حدود 6 ساعت کار مداوم را تاب بیاورد. این آزمایشات با فشار زیادی بر روی دستگاه انجام می‌گیرد که معمولا در استفاده‌های روزمره ایجاد نمی‌گردد. بنابراین به منظور تماشای ویدئو بر روی صفحه‌نمایش Full HD ده اینچی این دستگاه می‌توانید انتظار بازده حدود 10 ساعته را از باتری 6000 میلی آمپری آن داشته باشید. این زمان دقیقا برابر با همان چیزی است که خود سونی نیز در مشخصات دقیق Tablet Z به ذکر آن پرداخته است.

5138a3df5302f

6- LG G Pad 8.3

اولین تبلت 8 اینچی ال‌جی از طراحی نازک و زیبایی برخوردار است که یک صفحه‌نمایش Full HD و یک باتری 4600 میلی آمپری آن را همراهی می‌کند. این دستگاه در قسمت بالایی لیست قرار نمی‌گیرد اما با بازدهی بالای 5 ساعت تحت تست فشار باتری، عملکرد قابل قبولی را بدست می‌دهد. همچنین توجه به این مساله نیز مهم است که G Pad 8.3 ال‌جی، یکی از ارزان‌قیمت‌ترین تبلت‌های موجود در این اندازه و رزولوشن صفحه‌نمایش است که با بازدهی مناسب باتری، گزینه‌ی بسیار مقرون به‌صرفه و مناسبی برای خرید محسوب می‌گردد.

LG-G-Pad-8.3

تبلت‌هایی با بهترین عمر باتری

در نهایت نمودار زیر به خوبی نتیجه نهایی این آزمایش را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا به شیوه‌ی موثرتری به انتخاب و خرید تبلت مورد علاقه خود اقدام کنید.

Tablets-with-the-best-battery-life
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات