سن‌دیسک سریع‌ترین کارت حافظه را با نام CFast 2.0 معرفی کرد

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
در شهریور ماه سال گذشته SanDisk اعلام کرد که از آن پس از کارت‌های حافظه‌ی با فرمت XQD استفاده نخواهد کرد و تمرکز خود را برروی کارت‌های حافظه‌ی CFast 2.0 قرار خواهد کرد. بر همین اساس این کمپانی کارت‌های حافظه‌ی با سرعت انتقال بالای CompactFlash خود را معرفی نمود.
تبلیغات

پس از سپری شدن یک سال از تصمیم SanDisk برای تغییر سیاست خود در استفاده از کارت‌های حافظه، این شرکت اولین محصول خود را که اولین کارت حافظه‌ی CFast 2.0 در جهان می‌باشد، به بازار عرضه کرد. لازم به ذکر است که این کارت حافظه در میان انواع مختلف، سریع‌ترین در جهان است.

نام دقیق و رسمی این محصول جدید SanDisk Extreme Pro CFAST 2.0 ‌است و به معنای واقعی کلمه، سریع‌ترین کارت حافظه‌ی موجود می‌باشد. سرعت خواندن اطلاعات از روی این کارت حافظه 450 مگابایت بر ثانیه و سرعت ثبت اطلاعات بر روی آن 350 مگابایت بر ثانیه است. این کارت پس از معرفی، کارت‌های حافظه‌ی Toshiba's Exceria Pro SDHC را به زیر کشیده و عنوان سریع‌ترین کارت حافظه‌ی جهان را به خود اختصاص داد.

CFast2

اما مهمترین عامل موفقیت برای یک کارت حافظه، قابلیت پشتیبانی و استفاده از آن توسط ابزار‌های الکترونیکی است. سال گذشته این امکان در دوربین فیلم‌برداری ArriAmira گنجانده شد، ولی امسال کانن نیز قابلیت استفاده از این کارت‌های حافظه را در دوربین‌های خود تعبیه کرده است که نوید دهنده‌ی گسترش سریع استفاده از این محصول می‌باشد.

کارت‌های حافظه‌ی SanDisk هم‌اکنون در ایالات متحده و اروپا برای استفاده در دوربین‌های ARRI با ظرفیت‌های 60 و 120 گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند. همچنین این شرکت برای مصرف کاربران عمومی خود یک کارت حافظه‌ی CF با ظرفیت 256 گیگابایت را به بازار عرضه کرده که به گفته‌ی SanDisk یک کارت حافظه‌ی سریع با کارایی بالا است. اما استفاده از CFast 2.0 هزینه‌ی بالایی دارد، چراکه این کارت 256 گیگابایتی با قیمت 1810 دلار به‌فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات