اس اس دی ۳۲ ترابایتی تاندربلید X8 در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
حافظه ذخیره سازی SSD تاندربلید X8 کنار لپ تاپ مک بوک
برند OWC از فضای ذخیره‌سازی RAID SSD با ظرفیت ۳۲ ترابایت و سرعت انتقال چشمگیر رونمایی کرد.
تبلیغات

برند OWC یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی ساخت لوازم جانبی قدرتمند کامپیوتر است که در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس هم حضور دارد. OWC از فضای ذخیره‌سازی RAID SSD جدید خود با نام تاندربلید X8 پرده برداشت.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی OWC، فضای ذخیره‌‌سازی SSD جدید این شرکت می‌تواند تا هشت NVMe SSD را با فضای حداکثری ۳۲ ترابایت ظرفیت در خود جای دهد. OWC از استاندارد تاندربولد ۳ برای انتقال سریع اطلاعات در فضای ذخیره‌سازی تاندربلید X8 استفاده کرده است که سرعت انتقال اطلاعات را به ۲٬۹۵۹ مگابایت‌برثانیه می‌رساند.

رندر رسمی حافظه ذخیره سازی SSD تاندربلید X8 پس زمینه‌ سفید

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های تاندربلید X8 نسبت به مدل قبلی، پشتیبانی ظرفیت کلی بیشتری در صورت استفاده در پیکربندی RAID 4 یا RAID 5 است. برای پیکربندی با ظرفیت ۳۲ ترابایتی در تاندرلید X8 می‌توان تا ۲۸ ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده کرد که در مدل قبلی این عدد ۲۴ ترابایت بود.

به‌لطف استفاده از فرم‌فکتور کوچک‌تر M.2 2242 به جای M.2 2280 که در مدل قبلی استفاده می‌شد، می‌توان فضای بیشتری در تاندربلید X8 دریافت کرد.

OWC در فضای ذخیره‌سازی تاندربلید X8 سیستم نورپردازی جذابی طراحی کرده است که باعث زیباتر شدن ظاهر آن شده. قیمت SSD تاندربلید X8 برای نسخه‌ی ۸ ترابایتی ۱٬۷۵۰ دلار درنظر گرفته شده است و فعلا قیمت مدل ۳۲ ترابایتی را نمی‌دانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات