OWC از سریع‌ترین و پرظرفیت‌ترین حافظه SSD PCIe جهان رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت OWC از جدیدترین حافظه‌ی SSD خود رونمایی کرد. بنابر ادعای سازنده، این محصول سریع‌ترین حافظه‌ی SSD PCIe تولیدشده تاکنون است.
تبلیغات

سازندگان حافظه‌های ذخیره‌سازی درپی دستیابی به سرعت‌های بالاتر در جابجایی اطلاعات، دائما در تلاش‌اند تا به رکوردهای جدیدی دست یابند. اخیراً شرکت OWC از دستاورد جدید خود در صنعت حافظه‌های ذخیره‌سازی رونمایی کرده است. به‌گزارش ZDNet، محصول جدید این شرکت با نام Accelsior 8M2 توانسته است سریع‌ترین رقبای خود را کنار زده و با به‌کارگیری کل ظرفیت پهنای باند پشتیبانی شده رابط PCIe 4.0 به رقم خیره‌کننده ۲۶‌هزار مگابایت معادل ۲۶ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کند.

این SSD که درواقع ترکیبی از چندین SSD M2 NVMe است و تا حداکثر هشت عدد از آن پشتیبانی می‌کند، قادر است به‌طور هم‌زمان تمام هشت اسلات را در حداکثر توان عملیاتی مسیر‌ ارتباطی خود به‌کار بگیرد. بدین ترتیب هر چهار مسیر ارتباطی از هشت اسلات SSD موجود که درنهایت به یک رابط PCIe نسل ۴ با ۱۶ مسیر ارتباطی ختم می‌شود، وظیفه‌ی خواندن و نوشتن داده‌ها را بر عهده می‌گیرند. این تازه بخشی از ماجراست چراکه ظرفیت این SSD تا ۶۴ ترابایت قابل افزایش است. بنابراین لقب پرظرفیت‌ترین SSD PCIe ساخته‌شده تاکنون را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

چنین عملکرد سرسام‌آوری تولید حرارت زیادی را به‌دنبال خواهد داشت، بنابراین سازنده برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده و از هیت‌سینک آلومینیومی و فن خنک‌کننده برای دفع گرما بهره‌ برده است. به‌همین‌دلیل،، ظاهر بخصوص این SSD آن‌را بسیار به کارت‌های گرافیک شبیه کرده است.

لری اوکانر، موسس و مدیر اجرایی OWC می‌گوید:

ما همواره نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا از مرز‌های فناوری فراتر رویم، Accelsior 8M2 را می‌توان در یک جمله قاطعانه خلاصه کرد: «سریع‌ترین و پرظرفیت‌ترین حافظه‌ی SSD PCIe جهان»

طبق ادعای سازنده، این SSD توان عملکردی لازم برای استریم هم‌زمان ۱۶ ویدئو 8K یا ۸ ویدئوی 12K با کدک ProRes444 در نرم‌افزار Final Cut Pro X و نیز توانایی استریم هم‌زمان ۹ ویدئوی 4K با کدک ۱۶بیتی EXR در نرم‌افزار DaVinci Resolve را تأمین می‌کند.

SSD مذکور با رایانه‌های ویندوزی و لینوکسی در صورت دارا بودن سخت‌افزار درخور آن سازگاری کامل دارد و با رایانه‌های مک پرو ساخت ۲۰۱۹ و جدیدتر نیز سازگار است. از دیگر ویژگی‌های این حافظه می‌توان به پشتیبانی از قابلیت RAID اشاره کرد که داده‌های موجود در چند درایو فیزیکی ترکیب‌شده را بسته به شرایط در بین آن‌ها توزیع می‌کند. OWC برای این کار، ابزار خود به نام SoftRAID را توسعه داده است که عملیات ایجاد، پایش و مدیریت آرایه‌های RAID را تسهیل می‌کند. همچنین امکان تعریف چندین پیکربندی مجزا از آرایه‌های RAID در آن وجود دارد.

Accelsior 8M2 هم‌اکنون در ظرفیت‌های ۲، ۴، ۸، ۱۶، ۳۲ و در نهایت ۶۴ ترابایتی قابل سفارش است. قیمت این محصول از ۱۲۹۹ دلار شروع شده و در مدل ۶۴ ترابایتی به ۱۲,۹۹۹ دلار ختم می‌شود. حتی امکان سفارش مدل صفر ترابایتی با قسمت ۷۹۹ دلار که در حقیقت تمامی اسلات‌های داخلی آن خالی بوده و کاربر می‌تواند از حافظه‌های SSD M2 NVMe سازندگان متفرقه در آن استفاده کند، وجود خواهد داشت.

نظر شما همراهان زومیت در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات