MSI در CES 2021 از دو مدل حافظه‌ SSD رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
MSI در CES 2021 از اولین SSD-های خود رونمایی کرد که طبق ادعای این شرکت، به سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت ‌بر ثانیه دست پیدا می‌کند.
تبلیغات

ام اس آی (MSI) یکی از شرکت‌های شناخته‌شده‌ی صنعت رایانه است که امسال در CES 2021 حضور پیدا کرد. به ‌نظر می‌رسد MSI قصد دارد به‌زودی دانش متخصصان خود را در حوزه‌ی حافظه‌های ذخیره‌سازی اس اس دی (SSD) امتحان کند و در همین راستا، ساعاتی پیش از دو مدل اس اس دی رونمایی کرد.

تاریخ عرضه، قیمت و تصاویر دو اس اس دی MSI در دسترس قرار ندارد؛ اما این اقدام خبر مهمی محسوب می‌شود. MSI با دو مدل SSD قصد دارد وارد صنعت این نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی بشود.

در حال حاضر نام نهایی SSD-های MSI را نمی‌دانیم و از تفاوت‌های آن‌ها به‌طور دقیق باخبر نیستیم. براساس گزارش تامز هاردور، MSI می‌گوید این دو SSD حداکثر چهار ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارند، از TLC Flash استفاده می‌کنند و به رابط PCIe Gen 4x4 مجهز هستند. 

MSI می‌گوید سرعت خواندن و نوشتن این SSD-ها به‌ ترتیب ۷۰۰۰ و ۶۹۰۰ مگابایت ‌بر ثانیه است. داشتن چنین سرعت انتقال بالایی یعنی SSDهای MSI قرار است گران‌قیمت باشند. این شرکت گفته است حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD آن تا ۱٫۶ میلیون ساعت عمر دارند.

اینکه SSD-های MSI می‌توانند به ادعاهای مطرح‌شده در CES 2021 دست پیدا کنند یا نه، سؤالی است که نیاز به بررسی تخصصی دارد و باید کارشناسان آزمایش‌هایی خاص روی درایوهای MSI انجام دهند. آن‌چه در حال حاضر می‌توانیم بگوییم این است که درایوهای MSI، سطح بالا به ‌نظر می‌رسند.

دو SSD معرفی‌شده توسط MSI بیشتر از اینکه شبیه به SSD-های امروزی باشند، همچون کارت‌‌ گرافیک به ‌نظر می‌رسند. یکی از مدل‌ها به‌طور کامل به رنگ مشکی و درایو دیگر به ترکیبی از رنگ‌های مشکی و نقره‌ای مزین شده. 

روی هر دو SSD شرکت MSI لوگوی دراگون شیلد (Dragon Shield) به ‌چشم می‌خورد. این درایوها سطوحی تکسچردار دارند که شبیه به دریچه جریان یافتن هوا به ‌نظر نمی‌رسد. در حال حاضر نمی‌دانیم این SSD-ها از هیت‌سینک داخلی بهره‌مند هستند یا خیر.

همان‌طور که اشاره کردیم، اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی SSD-های MSI منتشر شده است و امیدواریم این شرکت به‌زودی جزئیات بیشتری در دسترس رسانه‌ها قرار دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات