وسترن دیجیتال یک میلیون هارد درایو EAMR تولید کرد

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وسترن دیجیتال در اطلاعیه‌ای رسمی از رسیدن به مرز تولید یک میلیون هارد درایو مبتنی ‌بر ضبط مغناطیسی EAMR خبر داد و گفت فروش هارد ۲۰ ترابایتی‌ را آغاز کرده است.
تبلیغات

وسترن دیجیتال از مدتی پیش هارد درایوهایی می‌سازد که از فناوری پیشرفته‌ی EAMRا(Energy Associated Magnetic Recording به‌ معنای ضبط مغناطیسی با بهره‌گیری از انرژی) بهره می‌گیرند و به‌همین‌دلیل یک سر و گردن از بیشتر سازندگان هارد درایو جلو بوده است. EAMR که به‌صورت اختصاصی توسط وسترن دیجیتال توسعه داده شده است، به‌ منظور افزایش ظرفیت و توانایی هارد درایو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش‌تر در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) بود که وسترن دیجیتال فرایند فروش تجاری HDD-های این‎چنینی را آغاز کرد. تا به امروز وسترن دیجیتال بیش از یک میلیون هارد درایو ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی EAMR را به‌مرحله‌ی تولید رسانده است. به‌علاوه هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال صلاحیت‌های لازم را از یکی از مشتریان شرکت دریافت کرده و به همین دلیل وسترن دیجیتال فرایند فروش تجاری آن را آغاز کرده است.

هارد درایوهای خانواده‌ی EAMR وسترن دیجیتال درحال‌حاضر شامل سه ظرفیت ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی هستند؛ مدل‌های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی از فناوری CMRا(Conventional Magnetic Recording به‌ معنی ضبط مغناطیسی سنتی) استفاده می‌کنند و به‌طور ویژه برای طیف وسیعی از وظایف کاریِ نیازمند به حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ زیاد تولید شده‌اند.

ازطرفی هارد درایو ۲۰ ترابایتی داریم که با نام کامل Ultrastar DC HC650 20 TB HDD شناخته می‌شود. Ultrastar DC HC650 20 TB HDD به فناوری SMRا(Shingled Magnetic Recording به ‌معنی ضبط مغناطیسی پوششی) متکی است. هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال برای وظایف کاری بسیار بزرگ که به نوشتن متوالی داد‌ها نیازمند هستند تولید شده است.

تمامی هارد درایوهایی که از آن‌ها گفتیم بر پایه‌ی نسل ششم پلتفرم HelioSeal تولید شده‌اند و این یعنی دارای طراحی ۹ دیسکی (Platter) هستند، در بخش بالایی و پایینی‌ موتوری با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه (RPM) دارند و از کنترل‌کننده‌ی مرکزی سه‌مرحله‌ای (Triple-Stage Actuator) بهره می‌برند.

هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال بر پایه‌ی نسل ششم HelioSeal تولید شده‌اند و طراحی ۹ دیسکی دارند

از آن‌جایی که تمامی هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال برای وظایفی که در آن‌ها از چند درایو استفاده می‌شود تولید شده‌اند، مجهز به برخی بهبودهای خاص هستند تا بیشتر قابل‌ اتکاباشند و عملکردی مداوم و بدون وقفه ارائه دهند. از بین شماری از بهبودهای مورد بحث می‌توانیم به گیره‌ی بالایی و پایینی دیسک، حسگرهای RVFF و حسگرهای تشخیص رطوبت اشاره کنیم.

این درایوهای وسترن دیجیتال دارای ۲٫۵ میلیون MTBF (میانگین زمان بین خرابی ذاتی و خرابی حاصل از مشکل‌دار شدن قطعه‌ای خاص در هارددیسک) هستند و با ضمانت پنج‌ساله‌ی محدود به بازار عرضه می‌شوند. 

وسترن دیجیتال برخلاف سیگیت (Seagate)، هارد درایو ۱۶ ترابایتی بر پایه‌ی فناوری PMRا(Perpendicular Magnetic Recording به‌ معنای ضبط مغناطیسی عمودی) تولید نکرد؛ بنابراین مشتریان وسترن دیجیتال ترغیب شدند برای دیتاسنتر و دسکتاپ و سیستم‌های سازمانی و روش ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) و سیستم‌های نظارتی سراغ استفاده از جدیدترین HDD-های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی بروند. وسترن دیجیتال می‌گوید افزایش تولید هاردهای سری EAMR با سرعت زیاد پیگیری می‌شود و این سرعت از سرعت تولید نسل‌های قبل بیشتر است.

دیوید گوئکلر، مدیرعامل وسترن دیجیتال، در این زمینه می‌گوید: «من مفتخرم اعلام کنم که ما موفق شده‌ایم به هدف‌مان یعنی تولید بیش از یک میلیون درایو مجهز به فناوری EAMR دست پیدا کنیم. ما در حال مشاهده‌ی استقبال بسیار خوب از مشتریان هستیم و در تلاشیم ظرفیت تولیدمان را افزایش دهیم. تاکنون تقریبا ۱۰۰ آزمایش کیفیت‌سنجی را به ‌انجام رسانده‌ایم و در حال همکاری با یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی ابری هستیم و ۱۲۵ آزمایش کیفیت‌سنجی دیگر نیز در دست اقدام داریم که شامل دو شرکت بزرگ دیگر در حوزه‌ی ابری می‌شوند. برای پیشرفت‌های به‌دست‌آمده هیجان‌‌زده هستیم و انتظار داریم از هارد درایو ۱۸ ترابایتی استقبال چشم‌گیری به‌عمل بیاید.»

فرایند کیفیت‌سنجی هارد درایوهای CMR ماه‌ها طول می‌‌کشد و همین موضوع باعث می‌شود وسترن دیجیتال برای فروش یک میلیون واحد از جدیدترین HDD-ها به زمان نیاز داشته باشد. وسترن دیجیتال هفته‌ی گذشته تأیید کرد فرایند عرضه‌ی Ultrastar DC HC650 20 TB را پس از موفق ‌بودن آزمایش کیفیت‌سنجی در دراپ باکس (Dropbox) آغاز کرده است.

دراپ باکس یکی از شرکت‌هایی است که از مدت‌ها پیش از درایو SMR استفاده می‌کند و یکی از اصلی‌ترین استفاده‌کنندگان این فناوری محسوب می‌شود. به‌همین‌دلیل، تعجبی نیست که دراپ باکس نخستین شرکت دنیا برای استفاده از Ultrastar DC HC650 20 TB باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات