درایو SSD اکسترنال ایکس باکس سری ایکس در سایت سیگیت ظاهر شد

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایکس‌باکس سری ایکس کارت حافظه‌ی ویژه‌ای با ظرفیت یک ترابایت دارد که ساخت شرکت سیگیت است. این حافظه‌ی SSD به‌تازگی در وب‌سایت سیگیت ظاهر شده است.
تبلیغات

اگر پیگیر اخبار کنسول بازی نسل‌نهمی مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس سری ایکس (Microsoft XBOX Series X)، بوده باشید، احتمالا از توجه ویژه‌ی این شرکت به حافظه‌ ذخیره‌سازی کنسول آگاه هستید. مایکروسافت و سونی به‌دفعات اعلام کرده‌اند حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD یکی از نکات مهم‌ کنسول‌های جدید به‌حساب می‌آید و استفاده از این نوع حافظه مزیت‌هایی متعدد به‌دنبال دارد.

مایکروسافت کنسول خود را با یک ترابایت حافظه‌ی SSD عرضه می‌کند؛ اما کاربر درصورت تمایل می‌تواند ازطریق کارت‌های حافظه‌ی ویژه‌ای حافظه‌ی ذخیره‌سازی را گسترش دهد که در اخبار نیز در کانون توجه بوده‌اند. حافظه‌ی ذخیره‌سازی کنسول از نوع SSD NVMe است که توان عملیاتی ورودی / خروجی خام ۲٫۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه را ارائه می‌دهد. کارت حافظه‌ خارجی کنسول نیز از نوع SSD است و براساس اطلاعات رسمی، شرکت سیگیت آن را می‌سازد. به‌تازگی، صفحه‌ی رسمی این کارت حافظه در وب‌سایت سیگیت دیده شده است. نخستین‌بار رسانه‌ی MSPowerUser متوجه این موضوع شد.

کارت حافظه‌ی مذکور یک ترابایت حافظه‌ی SSD به حافظه‌ی پیش‌فرض ایکس‌باکس سری ایکس اضافه می‌کند و به بخش پشتی کنسول متصل می‌شود. همچنین، مستقیما از سیستم PCI-Express بهره می‌برد تا سرعت انتقال بسیار زیادی ارائه شود. این کارت برپایه‌ی فناوری PCIe 4.0 ساخته شده است و به دو لاین PCIe دسترسی دارد. دسترسی به دو لاین PCIe باعث می‌شود کارت حافظه‌ی جدید سیگیت ازلحاظ تئوری بتواند به سرعت SSD به‌کاررفته در داخل ایکس‌باکس سری ایکس (۲٫۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه) دست پیدا کند. نکته‌ی درخورتوجه درباره‌ی کارت حافظه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس آن است که نه‌تنها سرعت خیره‌کننده‌ای دارد؛ بلکه بسیار ساده و بدون دردسر به کنسول وصل می‌شود.

در بخشی از وب‌سایت سیگیت می‌خوانیم:

بازی‌های نسل قبل ایکس‌باکس را همچنان مستقیما ازطریق هارد درایوهای USB 3.2 می‌توان اجرا کرد. بااین‌حال به‌منظور دستیابی به تمامی مزیت‌های معماری ولوسیتی (Velocity) ایکس‌باکس سری ایکس و عملکرد بهینه، بازی‌های یادشده باید ازطریق SSD داخلی کنسول یا کارت گسترش‌دهنده‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی ایکس‌باکس سری ایکس اجرا شوند. 

جف فاچتمن، قائم‌مقام ارشد سیگیت، در‌این‌باره می‌گوید:

سیگیت از اینکه می‌تواند بازیگر مهمی در نسل بعدی صنعت بازی باشد، هیجان‌زده است. به‌لطف تعیین استانداردی جدید در عملکرد، بازی‌های ویدئویی پویاتر و ازلحاظ بصری خیره‌کننده‌تر خواهند بود و تجربه‌ی همه‌جانبه‌تری ارائه خواهند داد. کارت حافظه‌ی جدید سیگیت برای ایکس‌باکس سری ایکس که با نام Xbox Series X Storage Expansion Card شناخته می‌شود، حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر را برای بازی‌ها با سرعت بسیار زیاد ارائه می‌دهد. این کارت حافظه تجربه‌ای شبیه به SSD به‌کاررفته در داخل کنسول ارائه می‌دهد. مفتخر هستیم از اینکه می‌توانیم با ایکس‌باکس همکاری کنیم. برای کمک به گیمرها به‌منظور غوطه‌ورکردنشان در تجربه‌ای بی‌نظیر، نمی‌توانیم صبر کنیم. 
مقاله‌های مرتبط:

    درحال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم قیمت کارت حافظه‌ی یک‌ترابایتی ایکس‌باکس سری ایکس چقدر است. در نظر داشته باشید با حافظه‌‌ی SSD طرف هستیم. SSD همواره قیمت گرانی دارد و فرم‌فاکتور ویژه‌ی این کارت حافظه‌ی جدید، قطعا آن را گران‌تر هم می‌کند. به‌علاوه، هنوز قیمت ایکس باکس سری ایکس را نیز نمی‌دانیم.

    دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات