ای‌ دیتا حافظه SSD بسیار سریع نسل چهارم PCIe v را رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
حافظه‌‌ی SSD جدید ای‌دیتا با نام XPG Sage سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی ۷ و ۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه را به‌ارمغان می‌آورند.
تبلیغات

با در‌دسترس‌گرفتن نسل چهارم فناوری PCI.e، سازندگان حافظه‌های SSD با عرضه‌ی محصولات مبنی‌بر این فناوری سعی می‌کنند در بازار پیشتاز باشند. انواع پشتیبانی از PCI.e 4 به‌لطف پهنای باند دوبرابری، سرعت بسیار بیشتری به‌کاربران می‌تواند ارائه کند. به‌تازگی محصولات مختلفی با سرعت خواندن ۵ و نوشتن ۴/۴ گیگابایت‌برثانیه معرفی شدند؛ اما در‌این‌بین، ای‌دیتا با برند XPG، زیربرند مخصوص تجهیزات گیمینگ ای‌دیتا، سعی می‌کند در این بخش تحول ایجاد کند. به‌ادعای سازنده، حافظه‌ی جدید XPG Sage به‌لطف پشتیبانی از PCI.e به سرعت خواندن ۷ و نوشتن ۶ گیگابایت‌برثانیه (در حالت ترتیبی) خواهد رسید.

ای‌دیتا همچنین در نظر دارد در بخش خواندن و نوشتن تعداد عملیات ورودی و خروجی در هر ثانیه (IOPS)، به‌ترتیب با رسیدن به عدد یک میلیون و ۸۰۰ هزار رکورد جذابی از خود به‌جای بگذارد. حافظه‌ی XPG Sage حداکثر با ظرفیت چهار ترابایت عرضه خواهد شد.

xpg sage

در آزمایش‌های برخی کارشناسان در رویداد CES 2020، نسخه‌ی ابتدایی این حافظه موفق شد به رکورد ۵۳۰۰ مگابایت‌برثانیه برسد که به‌گفته‌ی ای‌دیتا بهینه‌سازی‌هایی تا زمان عرضه‌ی نهایی محصول انجام خواهد گرفت تا به توان نهایی خود برسد.

با وجود سرعت کمتر از میزان اعلام‌شده، رکورد‌های ثبت‌شده‌ی XPG Sage در آزمایش‌های اولیه نیز بسیار جذاب و در‌مقایسه‌با توان فعلی سریع‌ترین حافظه‌های SSD بازار، این اعداد در نوع خود بی‌سابقه هستند. با اینکه در بررسی اولیه‌ی چهار حافظه‌ی PCI.e 4 معرفی‌شده در ماه‌های گذشته، هیچ‌یک موفق نشدند از رکورد نوشتن ۵ گیگابایت‌برثانیه عبور کنند، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک محصولاتی با حداکثر پهنای باند نسل چهارم PCI.e دراختیار کاربران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات