با هارد دیسک های جدید سیگیت و امکانات انها آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سیگیت یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان دیسک سخت در دنیا است. در ادامه با محصولات جدید دسکتاپ و پرتابل این کمپانی آشنا می‌شوید.
تبلیغات

امروزه با رشد چشمگیر تنوع وحجم داده ها ، نیاز به فضاهای ذخیره سازی با حجم و امنیت بالا هر روز بیش از پیش حس می شود. اطلاعات و مطالب مهمی که کاربر روزانه در حافظه کامپیوتر خود ذخیره می‏‌کند امکان دارد به هر دلیلی به صورت ناگهانی از دست برود و کاربر برای بازیابی اطلاعات خود دچار مشکل شود. بنابراین اگر این اطلاعات حائز اهمیت هستند توصیه می‏‌شود که به جز نسخه ذخیره شده در حافظه کامپیوتر، یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات در جای دیگری نیز ذخیره شود. به طور معمول تمام ظرفیت اعلام شده در حافظه داخلی در اختیار کاربر نخواهد بود چراکه بخشی از ظرفیت، توسط سیستم عامل کامپیوتر و فایل های سیستم اشغال شده و مورد استفاده قرار می‏گیرد و کاربر دچار کمبود در فضای ذخیره سازی سیستم خود می‏‌شود. علاوه بر این بسیاری از افراد ترجیح می‏‌دهند کلیه اطلاعات اعم از کاری و شخصی را همواره همراه خود داشته باشند تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنند! پس اگر اطلاعات مهمی در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده‏‌اید و قصد دارید از آنها بکاپ تهیه کنید یا حافظه سیستم شما نسبتا در حال پر شدن است، با تهیه یک هارد اکسترنال می‌‏توانید اطلاعات را به صورت دسته‌بندی شده در یک فضای ذخیره‌سازی خارج از سیستم خود ذخیره کنید.

شرکت سیگیت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات ذخیره اطلاعات در دنیا تا به امروز هارد دیسک‌های بسیاری را روانه بازارهای جهانی کرده است. هارد های اکسترنال سیگیت در دو نوع Desktop و Portable عرضه می‌شوند که هر یک از این دو شامل دو مدل با نام های Backup plus و Expansion هستند. تفاوت هاردهای Desktop و Portable چنانچه از اسم‏شان پیدا است در قابلیت جابه جایی آنها است. هاردهای Portable با اندازه ۲.۵ اینچ در ظرفیت های ۵۵۵ گیگابایت تا ۲ ترابایت هاردهای قابل حمل بوده و هاردهای Desktop با اندازه ۳.۵ اینچ و در ظرفیت های ۲ تا ۸ ترابایت برای روی میز کار مناسب هستند. هاردهای Backup plus و Expansion هر دو هاردهای خارجی به منظور افزایش فضای ذخیره سازی با ظرفیت های ۵۵۵ الی ۲ ترابایت هستند و بجز تفاوت های ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هارد Backup plus چنانچه از اسمش مشخص است با داشتن چند برنامه پشتیبانی و رمزگذاری فرآیند انجام Back up از اطلاعات را آسان تر و امن تر می‏کند.

هارد های اکسترنال Seagate با ۲ سال گارانتی سازگار در بازار های کشور عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات