توشیبا کارت حافظه‌‌ی ۱۶ گیگابایتی SDHC TransferJet مخصوص دوربین‌های دیجیتال را رونمایی کرد

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت توشیبا در نمایشگاه IFA 2015 از کارت حافظه‌ی ۱۶ گیگا بایتی SDHC رونمایی کرد. این کارت حافظه‌ برای دستگاه‌های هوشمند چند رسانه‌ای مانند دوربین‌های دیجیتال ارائه شده است.
تبلیغات

 کارت حافظه‌ی جدید توشیبا با فضای ۱۶ گیگا بایت و کلاس ۱۰ امروز در نمایشگاه IFA 2015 معرفی شد. این کارت حافظه دارای تکنولوژی TransferJet است؛ ترنفسفرجت البته یک تکنولوژی جدید نیست و مدت‌ها قبل توسط سونی طراحی شده بود و در سال ۲۰۰۸ تحت نام TransferJet Consortium معرفی شده بود. این تکنولوژی در آن زمان شرکت‌های بزرگی چون سونی، المپوس و توشیبا را گرد یکدیگر جمع کرده بود. این تکنولوژی به دو دستگاه الکترونیکی اجازه می‌دهد که مانند NFC با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند؛ ولی سرعتی که یک ترنسفرجت در انتقال اطلاعات دارد بسیار بیشتر است.

حال کاربران می‌توانند با کارت حافظه‌ی جدید تمامی فایل‌های خود اعم از ویدئو و تصاویر را بدون وقفه و با سرعت بالا از دوربین دیجیتال به دستگاه دیگر مانند موبایل یا کامپیوتر انتقال دهد. در حقیقت کارت حافظه‌ی جدید این قابلیت را مدیون تکنولوژی ترنسفرجت است.

توشیبا در ابتدا این کارت حافظه را برای  بازار ژاپن در ماه جولای ارائه داد. توسط تکنولوژی ترنسفرجت کاربران می‌توانند محتوای دلخواه خود را از طریق ارتباط وایرلس بین دستگاه‌ها تا سرعت ۵۶۰ مگابیت بر ثانیه انتقال دهند. هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس آداپتور ترنسفرجت را توسط ارتباط میکرو یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کنند. بر اساس ادعای توشیبا، ارتباط بین دستگاه‌ها توسط این تکنولوژی بسیار ایمن است. برای بهره‌مند شدن از این تکنولوژی ابتدا باید اپلیکیشن مورد نیاز را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید.

در حال حاضر شرکت توشیبا قیمت و زمان عرضه‌ی این کارت حافظه را اعلام نکرده؛ اما قبلا اعلام کرده بود که این کارت حافظه‌ برای کشور ژاپن ارائه خواهد شد. 

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات