توشیبا دو حافظه‌ی اس اس دی Q300 Pro و Q300 را برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا دیروز در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ از دو حافظه‌ی داخلی SSD خود با ظرفیت ۹۶۰ گیگابایتی با نام‌های Q300 Pro و Q300 رونمایی کرد.
تبلیغات

توشیبا دیروز در جریان برگزاری ایفا ۲۰۱۵ از دو حافظه‌ی SSD خود با نام های Q300 Pro و Q300 رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارائه شده نسخه ی پرو برای گیمرها و اجرای نرم‌افزار‌های سنگین طراحی و توسعه یافته در حالی که نسخه‌‌ی معمولی این حافظه‌ی اس اس دی برای کاربران عادی در نظر گرفته شده است. هر دو محصول معرفی شده از فناوری حافظه‌ی کش SLC استفاده می‌کنند و از این‌رو از نظر کارکرد این دو حافظه‌ی عملکرد مشابه SLC دارند. این فناوری امکان بهبود عملکرد حافظه‌های مورد نظر با سرعت بالا را در عین مصرف انرژی کمتر ممکن می کند.

نمونه‌ی Q300 Pro از فناوری حافظه‌های NAND MLC دو بیت در هر سلول بهره می‌برد که از این‌رو این حافظه را از نظر سرعت خواندن و نوشتن به یکی از برترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است. این حافظه‌ی اس اس دی از حافظه‌ی NAND و کنترلر طراحی شده توسط توشیبا در کنار فناوری خطایاب اختصاصی این کمپانی بهره می‌برد. مجموع این قابلیت‌ها صحت خواندن و نوشتن اطلاعات را در طولانی مدت برای حافظه‌ی پرو توشیبا تضمین می‌کند. این حافظه‌ی اس اس دی در قالب یک طراحی آلومینیومی با ضخامت ۷ میلی‌متر برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و همچنین کنسول‌های بازی روانه‌ی بازار می‌شود. توشیبا این محصول را در ظرفیت حداکثری ۵۱۲ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد کرد. Q300 نیز با بهره‌گیری از فناوری NAND TLCمشابه نمونه ی پرو، از کنترلر خود توشیبا بهره می‌برد. این حافظه نیز با ضخامت ۷ میلی‌متر و ظرفیت حداکثری ۹۶۰ گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

حافظه‌ی اس اس دی Q300 Pro با فیمت ۱۲۴.۹۹، ۱۹۹.۹۹ و ۳۸۹.۹۹ دلاری به ترتیب برای ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید. Q300 نیز با قیمت ۹۹، ۱۵۹.۹۹، ۳۰۹.۹۹ و ۴۴۹.۹۹ دلار برای حافظه‌های ۱۲۰، ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد شد.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات