توشیبا از هارد دیسک مغناطیسی N300 با سرعت ۲۴۰ مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هارد دیسک‌ N300 توشیبا، در ظرفیت‌های ۴، ۶ و ۸ ترابایتی و با سرعت ۲۴۰ مگابایت بر ثانیه معرفی شد.
تبلیغات

توشیبا از رده‌ی جدیدی از هارد دیسک‌های مغناطیسی خود که از قابلیت اطمینان بالا (High-Reliability) برای استفاده در «سیستم‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه» (NAS) برخوردار هستند، رونمایی کرد. این محصولات جدید توشیبا تا ۸ ترابایت ظرفیت خواهند داشت و بر اساس مشخصات اعلام شده، از لحاظ عملکرد در زمره‌ی بهترین هارد دیسک‌های مغناطیسی ۳.۵ اینچی جهان قرار خواهند گرفت.

سری هارد دیسک‌ N300 که از سه مدل با ظرفیت‌های ۴، ۶ و ۸ ترابایتی تشکیل می‌شود، از رابط SATA 6 Gb/s، سرعت 7200 RPM و ۱۲۸ مگابایت بافر بهره‌مند خواهد بود. هر سه هارد دیسک معرفی‌شده بر مبنای «پلتفرم مطمئن» توشیبا ساخته شده‌اند که در آن از سنسور تشخیص ارتعاشات چرخشی، دو اسپیندل برای دفع ارتعاشات، سنسورهای تشخیص ضربه و اندازه‌گیری دما و قابلیت‌های ارور ریکاوری استفاده می‌شود. همچنین داشتن یک میلیون ساعت MFTB (میانگین زمان بین خرابی) و توانایی تحمل ۱۸۰ ترابایت بار کاری در سال، باعث می‌شود این هارد دیسک‌ها برای عملکرد مداوم و بی‌وقفه در دستگاه‌های NAS ایده‌آل باشند.

ویژگی های هارد های n300 توشیبا

هارد دیسک‌های N300 بی‌شباهت به سری MN05 که اوایل سال جاری میلادی برای استفاده در NAS-ها توسط توشیبا معرفی شد، نیستند. احتمالا توشیبا در ساخت هارد دیسک‌های جدید خود از همان دیسک‌های مغناطیسی به‌کاررفته در سری MN05 استفاده کرده است؛ که در این صورت، مدل ۸ ترابایتی N300 مجهز به ۶ صفحه‌ی ۱.۳۳ ترابایتی خواهد بود. علاوه بر صفحات مغناطیسی یکسان، به نظر می‌رسد توان مصرفی هارد دیسک‌های N300 و MN05 نیز با یکدیگر یکسان باشد.

از لحاظ عملکرد، توشیبا ادعا می‌کند که نرخ انتقال داده‌ی محصولات جدیدش به ۲۴۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و زمان تأخیر (Latency) آن‌ها برابر با ۴.۷ میلی ثانیه (در مدل ۸ ترابایتی) است. اما از آنجا که مدل‌های ۶ و ۴ ترابایتی از صفحات مغناطیسی متفاوتی استفاده می‌کنند، از عملکرد پایین‌تری نسبت به نسخه‌ی ۸ ترابایتی برخوردارند.

توشیبا ارسال هارد دیسک‌های N300 به شرکای سخت افزاری خود را از همین حالا آغاز کرده است و انتظار می‌رود تا اواخر ماه جاری، شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار نیز باشیم. قیمت دقیق هارد دیسک‌های جدید توشیبا بسته به فروشنده‌ متفاوت خواهد؛ اما باید در نظر داشت که اگرچه امکان خرید آن‌ها توسط کاربران غیر تجاری و برای مصارف عادی نیز وجود دارد؛ اما از آن‌جایی که سری N300 بر اساس پلتفرم پیشرفته‌ی توشیبا و برای مصارف تجاری طراحی شده است، نباید انتظار قیمت پایینی برای از آن‌ها داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات