سونی با کاست‌های ۱۸۵ ترابایتی خود، رکورد فضای ذخیره سازی را شکست

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که از کاست‌ها قدیمی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمی‌شود، تا چند سال پیش بهترین راه برای ذخیره حجم انبوهی از اطلاعات همین کاست‌ها بودند. اما کاست‌‌های مغناطیسی هنوز هم پر استفاده هستند. این نوع از حافظه‌ها برای ذخیره حجم بسیار بالای اطلاعات بکار گرفته می‌شوند. در همین راستا سونی یک کاست ۱۸۵ ترابایتی معرفی کرده که در حوزه خود بی‌رقیب است.
تبلیغات

سازمان‌ها و مراکزی که با اطلاعات سر و کار دارند برای تهیه نسخه پشتیبان از حجم بالای اطلاعات به استفاده از کاست‌ها روی می‌آورند. سرعت بازیابی اطلاعات در این کاست‌های مغناطیسی پایین است و دسترسی تصادفی به اطلاعات در آن‌ها میسر نیست. این بدین معنا است که مثلا اگر بخواهیم به بخشی از اطلاعات که در نیمه کاست ضبط شده دسترسی داشته باشید، باید کل اطلاعات از ابتدای کاست تا آن بخش را بخوانیم تا به دیتای مورد نظر خود برسیم. از این رو این نوع از حافظه‌ها معمولا تنها برای تهیه بک‌آپ از حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سونی اخیرا توانسته ظرفیت کاست‌ها را به ۱۸.۵ گیگابایت در هر اینچ مربع برساند که نزدیک به ۵ برابر بیشتر از حافظه‌های کاست ساخت IBM در سال ۲۰۱۰ و ۷۴ برابر بیشتر از کاست‌های معمولی قبلی است.

به این ترتیب در یک کاست به ابعاد کوچک قادر به ذخیره سازی ۱۸۵ ترابایت اطلاعات خواهیم بود. سونی هنوز این فناوری را تجاری نکرده و آن را وارد بازار ننموده است، اما انتظار می‌رود این محصول در آینده نزدیک تولید گردد و در دیتاسنترها مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات