وسترن‌دیجیتال اولین درایو پرتابل ۴ ترابایتی تاندربولت را معرفی کرد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
وست‌ترن دیجیتال اولین هارد دیسک اکسترنال پرتابل با ظرفیت ۴ ترابایت را رونمایی کرده که از درگاه تاندربولت پشتیبانی می‌کند. دیسک‌‌سخت‌های ۲.۵ اینچی محدودیت ظرفیت ۲ ترابایت را دارا هستند، از این رو وسترن‌دیجیتال دو دیسک سخت را در کنار دیگر و در یک قاب جای داده است.
تبلیغات

از آنجایی که دیسک‌سخت‌های ۲.۵ اینچی حداکثر ۲ ترابایت ظرفیت دارند، وسترن دیجیتال برای رسیدن به ظرفیت ۴ ترابایت، دو دیسک سخت را در کنار یکدیگر قرار داده و با یکی از دو RAID 0 یا RAID 1 به یکدیگر متصل نموده تا در قالب یک درایو در اختیار کاربر قرار گیرند.

در RAID 0 شما می‌توانید بیشترین بازده را در کنار ظرفیت کامل ۴ ترابایت در اختیار داشته باشید. اما در RAID 1 شما نیمی از ظرفیت درایوها یعنی ۲ ترابایت را در اختیار خواهید داشت و در عوض اگر یکی از دیسک‌سخت‌های درون درایو آسیب ببیند اطلاعات شما از طریق دیسک سخت دوم در دسترس خواهند بود. این بدین معنا است که یکی از دیسک‌سخت‌ها تنها به عنوان پشتیبان دیگری عمل می‌کند. وسترن دیجیتال یک نرم‌افزار به نام Backup Plus Fast را به همراه درایوهای My Passport ارایه می‌کند که از طریق آن می‌توان نوع RAID را تغییر داد یا از اطلاعات موجود در درایو پشتیبان تهیه کرد.

هر چند این محصول به دلیل پشتیبانی از درگاه تاندربولت برای کاربران مک جذاب به نظر می‌رسد، اما به دلیل عدم پشتیبانی از درگاه USB برای بسیاری از کاربران PC که کامپیوتر آن‌ها فاقد تاندربولت است،‌ ناکارآمد خواهد بود. درگاه تاندربولت از طریق یک کابل، انتقال اطلاعات و تامین انرژی مورد نیاز درایو را برعهده می‌گیرد.

وسترن دیجیتال قیمت ۲۹۹ دلار را برای حافظه ۲ ترابایتی My Drive Pro و قیمت ۴۲۹ دلار را برای حافظه ۴ ترابایتی در نظر گرفته است. اگر درایو ۴ ترابایتی با RAID 0 بکار گرفته شود سرعت انتقال اطلاعات در آن به ۲۳۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات