اسپیکر LG XBOOM Go درکنار اسپیکر JBL Boombox 3

رقابت اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3؛ برنده کدام است؟

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
با مقایسه‌ی دو اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 همراه ما باشید تا ببینیم در بحث صدا، کیفیت ساخت و قابلیت‌ها کدام اسپیکر بیشتر به کارتان می‌آید.
تبلیغات

این‌ روزها اگر در بازار شلوغ و متنوع اسپیکرها دنبال اسپیکری برای هیجان‌انگیزترکردن مهمانی‌‌ها و ماجراجویی‌های خود هستید، LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 گزینه‌های جذابی به‌نظر می‌‌‌آیند.

هر دو اسپیکر پاییز سال پیش عرضه شدند و در‌حال‌حاضر، جدیدترین نسل از دو خانواده‌ی لوکس و گران‌قیمت XBOOM Go و Boombox و به‌نوعی، رقیب مستقیم هم به‌شمار می‌روند.

درحالی‌که XG9 ال‌جی و Boombox 3 جی‌بی‌ال در برخی زمینه‌ها شبیه هم هستند، تفاوت‌های مهمی نیز با یکدیگر دارند که با‌توجه‌به قیمت گران آن‌ها، مهم است که دقیقاً بدانید کیفیت صدای این اسپیکرها چطور است و با انتخاب یکی از آن‌ها، چه قابلیت‌هایی را در ازای چه قابلیت‌های دیگری به‌دست می‌آورید.

در مقایسه‌ی حاضر، سعی کرده‌ایم تا LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 را در چند دسته‌بندی مختلف که ممکن است بر انتخاب کاربر تأثیرگذار باشند، در‌مقابل هم قرار دهیم و ببینیم کدام‌یک ازرش خرید بیشتری دارند یا برای کدام دسته از کاربران مناسب‌ترند. با زومیت همراه باشید.

بررسی ویدیویی LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت

وقتی اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 را کنار هم می‌گذاریم، شباهت‌ها بیشتر از تفاوت‌ها به‌چشم می‌آیند. هر دو اسپیکر ابعاد نسبتاً بزرگی دارند و شیک و مینیمال به‌نظر می‌رسند و کیفیت ساخت عالی دارند. بااین‌حال در نگاهی دقیق‌تر، اسپیکر Boombox 3 جی‌بی‌ال با ابعاد ۴۸۲ در ۲۵۷ در ۲۰۰ میلی‌متر و طراحی استوانه‌ای‌ترش، از XBOOM XG9 ال‌جی با ابعاد ۵۲۴ در ۲۴۵ در ۱۹۰ میلی‌متر جمع‌وجورتر به‌نظر می‌آید؛ هرچند ارتفاعش اندکی بیشتر است.

LG XBOOM Go درکنار اسپیکر JBL Boombox 3

هر دو اسپیکر جای نسبتاً زیادی را اشغال می‌کنند و وزن بسیار سنگینی هم دارند؛ هرچند اسپیکر JBL با وزن ۶٫۹ کیلوگرم، ۶۰۰ گرم از اسپیکر ال‌جی با وزن ۷٫۵ کیلوگرم سبک‌تر است. راستش برای من بلند‌کردن هر‌کدام از آن‌ها تنها با یک‌ دست دشوار بود، همان ۶۰۰ گرم وزن سبک‌تر، تفاوت محسوسی را برای افرادی که جثه‌ی کوچکی دارند، ایجاد می‌کند.

بلندکردن اسپیکرها با یک دست برای افرادی با جثه کوچک دشوار است

درباره‌ی کیفیت ساخت می‌توان گفت هر دو اسپیکر تقریباً در یک سطح قرار دارند که کاملاً درخور محصولی با این برچسب قیمتی است. اسپیکر جی‌بی‌ال دسته‌ای از جنس آلومینیوم دارد؛ اما جنس دسته‌ی ال‌جی از پلاستیک مقاوم است. زیر دسته‌ی هر دو اسپیکر هم برآمدگی‌هایی وجود دارد تا سُر نخورد. دورتادور اسپیکرها پارچه‌ی بسیار محکمی پیچیده شده است که جنس بسیار مقاومی دارد.

اسپیکر JBL Boombox 3 در دست

طراحی هر دو اسپیکر به‌اندازه‌ای مینیمال است که با هر سلیقه‌ای جور باشد. دکمه‌های فیزیکی فضای نسبتاً کوچکی را در بالای اسپیکر اشغال کرده‌اند و جایی‌ که لوگوِ بزرگ JBL روی Boombox 3 به‌چشم می‌خورد، چراغ LED دایره‌ای‌شکل بزرگی در قاب مستطیلی در مقابل XG9 خودنمایی می‌کند. در دو انتهای اسپیکرها نیز، رادیاتورهای پسیو قرار گرفته‌اد که به‌طرز جالبی همراه با ضرب بیس حرکت می‌کنند. در اسپیکر ال‌جی، بخش مربوط به رادیاتورهای پسیو برای جلوه‌ی بیشتر به نورپردازی‌ هم مجهز شده است. در بخش قابلیت‌ها، بیشتر درباره‌ی نورپردازی اسپیکر ال‌جی صحبت خواهم کرد.

هر دو اسپیکر گواهی IP67 مقاومت دربرابر آب و گردوخاک دارند

خوشبختانه هر دو اسپیکر از گواهی IP67، بیشترین درجه‌ی مقاومت دربرابر آب و گردوخاک مخصوص محصولات مصرفی، بهره می‌برند و تا ۳۰ دقیقه در عمق یک‌متری آب، آسیبی به درایورها وارد نمی‌شود؛ به‌همین‌‌دلیل، همسفر‌های مطمئنی برای ماجراجویی‌های شما در کویر و کنار دریا به‌شمار می‌روند. ناگفته نماند که اسپیکر JBL می‌تواند روی آب شناور بماند؛ اما درایورهایش معمولاً به‌سمت پایین و در داخل آب قرار می‌گیرند.

من برای بررسی، رنگ مشکی این دو اسپیکر را در‌اختیار داشتم؛ اما Boombox 3 را می‌توانید به رنگ سبز ارتشی نیز تهیه کنید. درکل، ازنظر طراحی و کیفیت ساخت هر دو اسپیکر رقابت نزدیکی با هم دارند. برتری JBL Boombox 3 به وزن سبک‌تر و قابلیت شناورماندن آن روی آب است و برتری LG XBOOM Go XG9 به نورپردازی جالبش برمی‌گردد.

کنترل و اپلیکیشن و قابلیت‌ها

دکمه‌های کنترل JBL Boombox 3 و LG XBOOM Go XG9 در بالای اسپیکر قرار گرفته‌اند. درحالی‌که دکمه‌های پخش/توقف آهنگ، کاهش/افزایش حجم صدا و PartyBoost برای اتصال چند اسپیکر سازگار با هم در اسپیکر JBL حالت برجسته دارند، دکمه‌های پاور و بلوتوث بدون برجستگی و با نور LED مشخص می‌شوند.

اسپیکر ال‌جی دکمه‌های بیشتری دارد و تمام آن‌ها به‌صورت تخت روی نواری سیلیکونی قرار گرفته‌اند. فعال‌بودن پاور و بلوتوث و Sound Boost با نور LED بسیار ریزی در بالای آن‌ها مشخص می‌شود. دکمه‌های دیگر شامل کاهش و افزایش حجم صدا و روشن و خاموش کردن نورپردازی و انتخاب آهنگ بعدی است که جای خالی این آخری در اسپیکر JBL به‌شدت حس می‌شود.

اپلیکیشن LG XBOOM Go درکنار اسپیکر JBL Boombox 3

هر دو اسپیکر اپلیکیشن‌های خوبی دارند که هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای آیفون دردسترس است. اپلیکیشن JBL Portable در کمال سادگی طراحی شده و مناسب افرادی است که با چند دکمه کارشان راه می‌افتد و دنبال قابلیت‌های آن‌چنانی نیستند؛ اما اپلیکیشن LG XBOOM قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد؛ به‌همین‌‌دلیل، ظاهر شلوغ‌تری دارد.

در اپلیکیشن JBL فقط ضروری‌ترین گزینه‌ها را می‌بینید

در اپلیکیشن JBL، فقط ضروری‌ترین گزینه‌ها را می‌بینید. تنظیمات اکولایزر سه‌بانده (با نام‌گذاری بسیار سرراست Bass و Mid و Treble) با ۵ درجه‌ی مختلف برای هرکدام که در عین سادگی استفاده می‌تواند برای برخی کاربران ناکافی باشد. همچنین، گزینه‌ای برای غیرفعال‌کردن صدای روشن‌شدن اسپیکر (Feedback tone) و به‌روزرسانی فرم‌ور و گزینه‌ی PartyBoost وجود دارد که مشابه آن را به‌صورت دکمه‌ی فیزیکی نیز داشتیم.

اپلیکیشن LG گزینه‌های بیشتری را دراختیارتان می‌گذارد؛ ازجمله گزینه‌ای برای انتخاب اتصال بلوتوث یا AUX، اسلایدر حجم صدا، تنظیمات EQ که شامل گزینه‌ی بی‌دردسر Sound Boost برای افزایش حجم صدا و پوشش بیس و البته تنظیمات اکولایزر (Custom) شش‌بانده با ۶ درجه‌ی متفاوت برای افرادی که دوست دارند پوشش بازه‌ی فرکانسی را با دقت بیشتری تنظیم کنند، فعال‌کردن نورپردازی‌ها، تایمر خواب برای خاموش‌کردن اسپیکر، اتصال دو یا چند اسپیکر سازگار به‌هم (Wireless Party Link)، فعال‌کردن گزینه‌ی خاموش‌شدن خودکار، گزینه‌ی روشن‌شدن خودکار در حالت شارژ، ساخت پلی‌لیست از آهنگ‌های موجود در گوشی و البته به‌روزرسانی فرم‌ور.

در بحث قابلیت‌ها، نورپردازی‌ اسپیکر XG9 حرف اول را می‌زند

در بحث قابلیت‌ها، نورپردازی‌ اسپیکر XG9 حرف اول را می‌زند و به‌نظرم یکی از دلایل مهمی است که بخواهید این اسپیکر را به رقیبش ترجیح دهید؛ البته درصورتی‌که از نورپردازی خوشتان بیاید.

اسپیکر XG9 از دو حالت متفاوت نورپردازی پشتیبانی می‌کند که ال‌جی آن‌ها را نورپردازی صحنه (Stage Lighting) و نورپردازی کناری (Side Lighting) می‌نامد. با روشن‌کردن Stage Lighting، نوری از چراغ LED دایره‌ای‌شکل وسط اسپیکر روی دیوار می‌افتد که می‌توانید بسته به حس‌وحالتان، از‌طریق اپلیکیشن حالت Joyful (رنگ‌های تند مایل به نارنجی) یا حالت Calm (رنگ‌های ملایم مایل به آبی) را انتخاب کنید.

نورپردازی LG XBOOM Go

نورپردازی کناری اسپیکر هم به شما اجازه می‌دهد تا از ۱۶ میلیون رنگی که در چرخ رنگ وجود دارد، بین یک تا سه رنگ را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید یا برای راحتی از پریست‌های موجود در اپلیکیشن استفاده کنید.

اسپیکر ال‌جی به میکروفون و بلندگو مجهز است تا بتوانید از دستیار صوتی Siri یا گوگل اسیستنت گوشی و نیز برای پاسخ به تماس تلفنی استفاده کنید. برای مثال، اگر در جمع شلوغی حضور دارید و می‌خواهید درباره‌ی آب‌وهوا بدانید، صدای دستیار صوتی با وضوح از اسپیکر پخش می‌شود. اسپیکر JBL از میکروفون و بلندگو و درنتیجه، پشتیبانی از دستیار صوتی بی‌بهره است.

اسپیکر XG9 از کدک بلوتوثی SBC و AAC و اسپیکر Boombox 3 تنها از SBC پشتیبانی می‌کند

اسپیکر XG9 ال‌جی از بلوتوث ۵.۱ و کدک‌ استاندارد SBC و کدک باکیفیت‌تر AAC پشتیبانی می‌کند؛ اما Boombox 3 جی‌بی‌ال از بلوتوث ۵.۳ و تنها کدک SBC پشتیبانی می‌کند. برد بلوتوث هر دو اسپیکر عالی است و می‌توانید از فاصله‌ی چند اتاق هم‌چنان اتصال گوشی به اسپیکر را حفظ کنید. همچنین، هر دو اسپیکر از قابلیت Multipoint برای اتصال هم‌زمان دو گوشی و قابلیت دیگری برای اتصال دو یا چند اسپیکر مشابه یا سازگار بهره می‌برند.

اگر هم می‌خواهید از صدای بی‌اتلاف با بهترین کیفیت ممکن لذت ببرید، هر دو اسپیکر به جک ۳٫۵ میلی‌متری درکنار درگاه شارژ مجهز هستند که می‌توانید با کابل AUX (که البته در جعبه نیست) به آن متصل شوید. قابلیت شارژ‌ دستگاه دیگر ازطریق پورت USB-A در هر دو اسپیکر موجود است.

درکل، اگر از آن دسته افرادی هستید که نهایت سادگی را برای اسپیکر خود ترجیح می‌دهید، Boombox 3 را بیشتر می‌پسندید؛ اما اگر دنبال قابلیت‌های بیشتر هستید، اسپیکر XG9 بیشتر به کارتان می‌آید.

کیفیت صدا

مهم‌ترین دلیل خرید اسپیکر کیفیت صدا است؛ اما پیش از مقایسه‌ی صدای دو اسپیکر ابتدا اجازه دهید تا درباره‌ی تکنولوژی به‌کار‌رفته در آن‌ها و مشخصات درایورها صحبت کنیم. اسپیکر LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 از‌نظر تعداد درایورها و توان خروجی‌ متفاوت هستند و همین موضوع در حجم صدا و پوشش پاسخ فرکانسی آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.

اسپیکر XG9 از دو ووفر ۴۰ واتی و یک توییتر ۴۰ واتی بهره می‌برد تا توان خروجی‌اش در حالت استفاده از باتری به ۱۲۰ وات برسد. درمقابل، اسپیکر Boombox 3 از یک ساب‌ووفر ۶۰ واتی و دو درایور میدرنج ۳۰ واتی و دو توییتر ۸ واتی با مجموع توان خروجی ۱۳۶ وات بهره می‌برد.

اسپیکر JBL بیس قوی‌تر و اسپیکر LG تربل قدرتمند‌تری دارد

به‌‌دلیل همین تفاوت‌ها است که اسپیکر ال‌جی با بهره‌مندی از توییتر پرقدرت، بازه‌ی تربل را با تأکید بیشتری از اسپیکر JBL پوشش می‌دهد. درمقابل، ساب‌ووفر پرقدرت Boombox 3 باعث می‌شود پوشش بیس این اسپیکر بیشتر از رقیبش باشد. ناگفته نماند که توان خروجی بیشتر جی‌بی‌ال باعث شده است تا حجم صدای بیشتری از ال‌جی ارائه دهد؛ هرچند اسپیکر ال‌جی با ارائه‌ی گزینه‌ی Sound Boost تلاش کرده است تا حجم صدا و پوشش بیس را از حالت استاندارد افزایش دهد.

LG XBOOM Go درکنار اسپیکر JBL Boombox 3

هر دو اسپیکر رادیاتورهای پسیو بزرگی دارند تا با افزایش حجم صدا، لرزش‌های ایجاد‌شده در محفظه‌ی اسپیکر، کیفیت صدا را به‌هم نریزد و دچار دیستورشن نشوند. در آزمایش‌های من، کنترل دیستورشن هر دو اسپیکر در حجم صدای زیاد بسیار خوب ظاهر شد.

حجم صدای هر دو اسپیکر برای دورهمی‌های بزرگ مناسب است

از‌آن‌جاکه این دو اسپیکر معمولاً برای مهمانی و دورهمی‌های بزرگ در نظر گرفته‌ می‌شوند، احتمالاً بخواهید پیش از هرچیز درباره‌ی حجم صدایشان بدانید. خیالتان را راحت کنم، هم XG9 ال‌جی هم Boombox 3 جی‌بی‌ال صدای بسیار بلندی دارند و برای فضاهای بزرگ و جمع‌های حدوداً ۵۰ نفره مناسب هستند؛ هرچند حجم صدای JBL باتوجه‌به توان خروجی‌اش، بیشتر است.

باید به این نکته اشاره کنیم که برای اسپیکرهای لوکس و گران‌قیمتی مثل XG9 و Boombox 3، حجم صدا صرفاً ملاک نیست و کیفیت صدا و دقت پوشش پاسخ فرکانسی به همان اندازه مهم است.

پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنم که جنس صدای این دو اسپیکر باتوجه‌به اینکه از دو برند مختلف هستند، با‌هم فرق دارد و نظر‌دادن درباره‌ی این موضوع سلیقه‌ای است. باوجوداین از بُعد فنی، هر دو اسپیکر عملکردی عالی در پوشش بازه‌ی میانی دارند. برای مثال، صدای خواننده‌ها و پیانو در آهنگ ایندی‌راک 9 Crimes از Damien Rice یا Ophelia از Natalie Merchant به‌طرز لذت‌بخشی شفاف و پرجزئیات بود و اگر به آهنگ‌های پاپ و آکوستیک گوش کنید، صدای خواننده رو‌حتان را به پرواز درخواهد آورد.

وقتی هنگام پخش آهنگ‌ها بین اسپیکرها جابه‌جا می‌شدم، این حس را داشتم که صدای خواننده در اسپیکر JBL به من نزدیک‌تر است. همچنین، سانداستیج ال‌جی بهتر بود و صدا بهتر در فضا پخش می‌شد؛ درحالی‌که صدا در اسپیکر جی‌بی‌ال انگار در یک نقطه جمع می‌شد.

در پوشش بیس هر دو اسپیکر قوی ظاهر می‌شوند و نظر بسیاری از کاربران را جلب خواهند کرد؛ هرچند اسپیکر Boombox 3 تأکید بیشتری روی بازه‌ی پایینی دارد و بهتر از اسپیکر XG9 ساب‌بیس آهنگ‌ها را پوشش می‌دهد. به‌طور‌کلی، اگر خوره‌ی بیس نباشید، اکثر آهنگ‌های بیس‌داری که گوش می‌دهید (مثل آهنگ Goodbye از Apparat) صدای خوبی در اسپیکر ال‌جی دارند؛ اما اگر کاتالوگ آهنگ‌هایتان بیشتر شامل ژانر دنس و دیسکو می‌شود، اسپیکر JBL احتمالاً نظرتان را بیشتر جلب خواهد کرد.

رادیاتور پسیو LG XBOOM Go
رادیاتور پسیو LG XBOOM Go

اسپیکر ال‌جی به‌لطف توییتر ۴۰ واتی، بازه‌ی تربل را که فرکانس صداهای زنگ‌دار مثل سنج قرار دارد و به صداها رنگ‌ و لعاب می‌دهد، با تأکید زیادی پخش می‌کند. این موضوع شاید درباره‌ی برخی از آهنگ‌ها، مثل Sentient Oona از گروه Thee Oh Sees کمی آزاردهنده به‌گوش برسد؛ اما اکثر آهنگ‌های پانک و ارکسترال مثل The New Four Seasons ویوالدی یا آهنگ‌های Billy Talent را با زرق‌وبرق بیشتری پخش می‌کند که شاید با سلیقه‌ی برخی کاربران جورتر باشد. درمقابل، پوشش بازه‌ی تربل جی‌بی‌ال تقریباً خنثی است که شاید در برخی آهنگ‌ها کمی ضعیف به گوش برسد.

اسپیکر Boombox 3 پخش استریو دارد؛ اما XG9 سانداستیج بهتری دارد

درباره‌ی پخش آهنگ‌های شلوغ و کنترل دیستورشن هر دو اسپیکر عملکرد بسیار رضایت‌بخشی داشتند؛ اما اسپیکر JBL آهنگ‌های تست ما را کمی بهتر از ال‌جی هندل کرد. برای مثال، صدای درامز در آهنگ Deceiver, Deceiver از گروه ملودیک دث‌متال Arch Enemy کمی خفه به‌گوش می‌رسد و صدای وکالز در آهنگ Oceans of Grey از گروه دث متال Septicflesh پشت صدای سازها محو می‌شود. درمقابل، اسپیکر JBL در پخش آهنگ اول تقریباً بی‌نقص بود؛ اما صدای سازها در آهنگ دوم کمی به‌هم ریخت.

درنهایت، اسپیکر Boombox 3 برخلاف اسپیکر XG9 قابلیت پخش استریو دارد و این موضوع باعث می‌شود تا جریان صدا از کانالی به کانال دیگر در آهنگ‌هایی مثل Far Beyond the Days of Grace از گروه The Sorrow به‌وضوح حس شود. بااین‌حال، سانداستیج اسپیکر ال‌جی کمی بهتر ظاهر می‌شود و جایی که احساس می‌کنید صدای JBL فقط از یک سمت در جریان است، صدای ال‌جی بهتر در اطراف پخش می‌شود

عمر باتری

ازنظر ظرفیت باتری، دو اسپیکر تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند. باتری ۱۰,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی Boombox 3 جی‌بی‌ال دربرابر باتری ۵,۹۵۰ میلی‌آمپرساعتی XG9 ال‌جی، یعنی چیزی حدود ۴۰ درصد اختلاف. باوجوداین، وقتی پای عمر باتری به‌میان می‌آید، اسپیکر ال‌جی با وجود ظرفیت کمتر باتری، مانند رقیبش عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان می‌دهد.

اسپیکر LG XBOOM Go روی شانه

هم جی‌بی‌ال و هم ال‌جی عمر باتری اسپیکر خود را ۲۴ ساعت اعلام کرده‌اند؛ اما در عمل، اسپیکر JBL می‌تواند بسته به نوع استفاده‌ی کاربر و حجم صدا، تا ۳۰ ساعت هم دوام بیاورد. اسپیکر XG9 در شرایطی که حجم صدا ۵۰ درصد و تمام نورپردازی‌ها خاموش باشد، می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. طبیعتاً استفاده از نورهای LED بر مصرف باتری تأثیر خواهد گذاشت.

اسپیکر Boombox 3 برای شارژ از آداپتور داخلی بهره می‌برد و شارژ صفر تا صد آن چیزی بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. درمقابل، اسپیکر XG9 آداپتور خارجی دارد و برای شارژ کامل آن به ۴ ساعت زمان نیاز دارید. هر دو اسپیکر از قابلیت خاموش‌شدن خودکار بهره می‌برند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

جمع‌بندی: کدام اسپیکر برای شما مناسب است؟

اسپیکرهای LG XBOOM Go XG9 و JBL Boombox 3 ازنظر کیفیت ساخت، طراحی، وزن و ابعاد تفاوت زیادی باهم ندارند و در این زمینه‌ها تقریباً شانه‌به‌شانه‌ی یکدیگر پیش می‌روند.

این دو محصول تفاوت‌ها خود را در بحث قیمت و قابلیت‌ها و کیفیت صدا نشان می‌دهند و اگرچه عمر باتری JBL چند ساعتی بیشتر است، باتری ۲۴ ساعته‌ی XG9 هم به‌اندازه‌ی کافی رضایت‌بخش است و احتمالاً دلیل اصلی برای انتخاب بین این دو اسپیکر نباشد.

اسپیکر XG9 ال‌جی در عین ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل نورپردازی صحنه و بهره‌مندی از میکروفون و بلندگو برای پشتیبانی از دستیار صوتی و پاسخ‌گویی به تماس، حدود چهارپنج میلیون تومان از اسپیکر Boombox 3 ارزان‌تر است؛ اما اسپیکر Boombox 3 در عین سادگی، حجم صدای بیشتری ارائه می‌دهد.

در بخش کیفیت صدا، هر دو اسپیکر عملکرد راضی‌کننده‌ای در پوشش بازه‌ی میانی دارند؛ اما جایی‌ که اسپیکر JBL در پوشش بیس قوی‌تر ظاهر می‌شود، اسپیکر LG تأکید بیشتری بر بازه‌ی تربل می‌کند. اسپیکر Boombox 3 برخلاف XG9 از پخش استریو پشتیبانی می‌کند؛ اما اسپیکر ال‌جی سانداستیج بهتری از رقیب خود ارائه می‌دهد.

قیمت اسپیکر ال جی XBOOM Go XG9 حدود ۱۶.۵ میلیون تومان و قیمت اسپیکر جی بی ال Boombox 3 حدود ۱۹ میلیون تومان است. برای مشاهده‌ی قیمت به روز اسپیکرهای موجود در بازار کشور به بخش محصولات زومیت شاخه‌ی اسپیکر مراجعه کنید.

عکاس: محمد مردانه

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات