بررسی هدفون 1More Dual Driver ANC Pro [همراه با ویدئو]

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
هدفون 1More Dual Driver ANC Pro یکی از بهترین‌ عملکردها را در کیفیت صدا و حذف نویز فعال به نمایش می‌گذارد؛ اما آیا خرید این هدفون توجیه اقتصادی دارد؟
تبلیغات

برند چینی 1More پس از آنکه توانست بیش از ۲۰ میلیون هدفون را در بازار داخلی بفروشد، اواخر ۲۰۱۵ در آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد و موفق شد در کمتر از چند ماه با ارائه‌ی بالاترین کیفیت صدا در ازای پایین‌ترین قیمت ممکن، هم نظر دوستداران موسیقی و هم متخصصان این حوزه را به خود جلب کند. احتمالاً وان‌مور را با هدفون توگوشی بسیار محبوب Triple Driver بشناسید که در زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ تنها ۹۹ دلار قیمت داشت؛ تریپل درایور در بررسی زومیت عملکرد درخشانی از خود نشان داد و توانست حتی بسیاری از محصولات مشابه را که چند صد دلار گران‌تر بودند، پشت سر بگذارد.

باوجود بازار رقابتی نفس‌گیر و حضور برند‌های مطرحی چون سونی، سنهایزر یا حتی اپل، 1More توانست در سال‌های اخیر جای پای خود را در بازار هدفون‌های موردپسند «خوره‌های موسیقی»، به‌خصوص در دسته‌بندی هدفون‌های پشت‌گردنی، محکم کند. این شرکت مدل Dual Driver ANC Pro را با حفظ طراحی موفق هدفون‌های پیشین، با قابلیت‌های پریمیومی چون نویز کنسلینگ فعال و کاهش صدای باد همراه کرده و با ارائه‌ی پروفایل صدای تقریباً یکنواخت با پوشش بیس فوق‌العاده‌، عملکرد آن را در سطح هدفون‌های لوکسی چون ایرپاد پرو بالا آورده است.

بااین‌حال، هدفون 1More Dual Driver ANC Pro با برچسب قیمتی ۱۵۰ دلاری‌اش، خود را در رقابت با هدفون‌های بی‌سیم برند‌های معروف‌تر و قابل‌اعتمادتری چون سونی، سنهایزر و AKG قرار داده و انتخاب را برای بسیاری از کاربران با بودجه‌ی محدود دشوار کرده است. با این اوصاف، آیا این محصول می‌تواند هدفون آرزوهایتان باشد؟ در ادامه با بررسی 1More Dual Driver ANC Pro همراه زومیت باشید.

تماشا در یوتیوب

هدفون 1More Dual Driver ANC Pro از سوی شرکت راندمان برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی و مشخصات Dual Driver ANC Pro

اولین چیزی که در مورد هدفون Dual Driver ANC Pro جلب‌نظر می‌کند، طراحی بسته‌بندی آن است که محصولات برند 1More را دست‌کم از لحاظ جذابیت بسته‌بندی، یک‌سروگردن بالاتر از هدفون‌های توگوشی برندهای لوکسی چون اپل و سامسونگ قرار می‌دهد. روی جعبه به مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون از جمله نویز کنسلینگ فعال، پشتیبانی از کدک‌های صوتی با وضوح بالا، شارژ سریع، باتری ۲۰ ساعته و جایزه‌ی نوآوری نمایشگاه CES 2020 اشاره شده و پشت جعبه، جزییات بیشتری درباره‌ی میزان شارژدهی، برد بلوتوث (۱۰ متر) و وزن محصول (۴۴٫۶ گرم) به چشم می‌خورد.

ظاهر هدفون پشت‌گردنی 1more dual driver anc pro

با باز کردن جعبه، جذابیت بسته‌بندی خود را نشان می‌دهد؛ در بخش داخلی درِ جعبه، طرح‌های مدادی با جزییات دقیق از محصول و نوشته‌های به‌ظاهر دست‌نویس که این هدفون را به «دوستداران موسیقی در حرکت» تقدیم کرده،‌ خودنمایی می‌کند. خود هدفون در محفظه‌ای پلاستیکی جای گرفته که با خارج کردن آن به سه جفت سَری‌ سیلیکونی در اندازه‌های مختلف (به‌اضافه‌ی یک جفت از پیش متصل به گوشی‌ها) و دو بسته‌بندی کوچک‌تر برمی‌خوریم که در آن‌ها کابل شارژ USB-C، کابلی برای اتصال به جک هدفون برای مواقعی که بلوتوث دردسترس نیست و کیسه‌ای جادار برای حمل هدفون قرار دارد.

هدفون Dual Driver ANC Pro برخلاف ایرپاد اپل یا گلکسی بادز سامسونگ، از نوع واقعا بی‌سیم (True Wireless) نیست و گوشی‌های آن به کمک نکبندی از جنس لاستیک نرم و انعطاف‌پذیر به هم متصل شده‌اند. شاید ظاهر این هدفون در نگاه اول با وجود پشتی آلومینیومی و رگه‌هایی از رنگ قرمز روی مشکی، چندان لوکس به‌نظر نرسد؛ اما نک‌بند آن به‌شدت نرم و سبک است، به‌طوری که حضور آن را پشت گردن احساس نخواهید کرد و شاید حتی فراموش کنید هدفون‌تان از نوع واقعا بی‌سیم نیست. فرم گوشی‌ها نیز اگرچه با سایر ایربادهای معمولی فرق دارد، ارگونومی خوبی دارند و اگر سَری مناسب گوش‌تان را انتخاب کنید، می‌توانید ساعت‌ها بدون کوچک‌ترین حس آزردگی از موسیقی موردعلاقه‌تان لذت ببرید.

این‌روزها، ترجیح بسیاری از کاربران هدفون‌های واقعا بی‌سیم است و به‌نظر می‌رسد چیزی به عمر هدفون‌های پشت‌گردنی باقی نمانده باشد؛ بااین‌حال، اگر شما نیز مثل من پارانویای گم شدن ایربادها در محیط‌های شلوغ را دارید، فرم فاکتور این هدفون آرامش‌خاطر را به شما باز خواهد گرداند. علاوه‌براین، وجود نکبند باعث شده نیازی به قرار دادن میکروفون‌ها و دکمه‌های کنترل در خود ایربادها نباشد و شرکت سازنده از کابوس طراحی کوچک آن‌ها رهایی یابد. اگر 1More در ساخت Dual Driver ANC Pro قابلیت توقف خودکار آهنگ با خارج کردن گوشی‌ها یا با اتصال مغناطیسی آن‌ها را نیز لحاظ کرده بود، آن‌وقت می‌توانستیم طراحی این هدفون را برای افرادی که با هدفون‌های پشت‌گردنی مشکلی ندارند، ایدئال بنامیم.

کیسه هدفون پشت‌گردنی 1more dual driver anc pro

هدفون Dual Driver ANC Pro از درایورهای هیبریدی بهره می‌برد؛ به این معنی که در هر گوشی‌‌ دو درایور گنجانده شده که شامل یک درایور پویای ۱۳٫۶ میلی‌متری برای پوشش فرکانس‌های میانی و پایینی نظیر بیس و یک درایور از نوع Balanced Armature برای پوشش فرکانس‌های بالایی است. ترکیب این دو درایور باعث شده بازه‌ی فرکانس پاسخ‌دهی Dual Driver ANC Pro به گفته‌ی سازنده، از ۲۰ هرتز شروع شده و به ۴۰ هزار هرتز برسد و بدین‌ترتیب، برای گوش دادن به محتوای صوتی با وضوح بالا مناسب باشد.

از دیگر مشخصات کلیدی هدفون توگوشی Dual Driver ANC Pro باید به قابلیت «نویز کنسلینگ فعال» (ANC) برای حذف صدای محیط و قابلیت «کاهش صدای باد» (WNR) اشاره کرد که در ادامه به بررسی عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. این هدفون همچنین از گواهی IPX5 بهره می‌برد که درمقابل تعرق، باران و پاشش حجم کمی از آب مصون است و می‌توان از آن‌ بدون نگرانی در باشگاه یا هنگام پیاده‌روی زیر باران استفاده کرد.

کنترل و نرم‌افزار Dual Driver ANC Pro

هدفون 1More Dual Driver ANC Pro به دلیل بهره‌گیری از نکبند، فضای زیادی برای جاگیری دکمه‌ها دراختیار دارد که این موضوع، کنترل آن را نسبت به هدفون‌های واقعا بی‌سیم ساده‌تر می‌کند؛ هرچند به‌خاطر سپردن جای هر دکمه کمی زمان می‌برد و در مدتی که هدفون برای بررسی دراختیار زومیت بود،‌ گاهی لازم بود برای اینکه اشتباهی دکمه‌‌ی توقف آهنگ را به جای ANC فشار ندهم، قبل از فشار دادن هر دکمه به آن نگاه کنم.

کنترل هدفون پشت‌گردنی 1more dual driver anc pro

تمام دکمه‌های کنترل هدفون در قسمت پایین سمت چپ نکبند قرار گرفته است. روی سطح بیرونی نکبند، سه دکمه‌ی پاور، کاهش صدای باد و حذف صدای محیط (ANC) و در سطح داخلی، کنترل حجم صدا، چراغ LED و دکمه‌‌ی نسبتاً بزرگی برای پخش/توقف آهنگ قرار دارد که با دو ضربه روی آن، آهنگ بعدی و با سه ضربه آهنگ قبلی پخش می‌شود. از همین دکمه همچنین می‌توان برای پاسخ‌گویی یا قطع تماس استفاده کرد و در حالتی که هیچ آهنگ یا تماسی در جریان نباشد، نگه داشتن این دکمه دستیار صوتی گوشی نظیر Siri یا گوگل اسیستنت را فعال می‌کند تا بتوانید با فرامین صوتی، حجم صدا و پخش آهنگ را کنترل کنید.

1More در طراحی کنترل Dual Driver ANC Pro از نشانگر‌های صوتی استفاده کرده تا کاربر را با پخش صداهای مختلف از روشن یا خاموش شدن قابلیت کاهش صدای باد یا سطح یک و دوی ANC باخبر کند. این نشانگرهای صوتی اگرچه خلاقانه به‌نظر می‌رسند، ممکن است گیج‌کننده باشند و کمی طول بکشد صدای مربوط به سطح یک ANC را با صدای فعال شدن سطح دوی آن تشخیص داد. شاید بهتر بود 1More به جای این‌ نشانگرهای گیج‌کننده،‌ وضعیت ANC یا حتی میزان شارژ باقی مانده را شبیه مدل‌های دیگرش اعلام می‌کرد.

اپلیکیشن هدفون 1more dual driver anc pro

برای هدفون‌های 1More،‌ اپلیکیشن iOS و اندروید رایگانی موجود است که بسته به مدل هدفون، چند قابلیت بسیار ساده و ابتدایی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ از جمله خاموش/روشن کردن قابلیت کاهش صدای باد و انتخاب بین دو سطح مختلف ANC، راهنمای استفاده از هدفون و نشانگر مصرف باتری. یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن، پخش صداهای آرامش‌بخش نظیر باران است. گزینه‌ی Smart Burn-In نیز قابلیت عجیبی است که با انتخاب آن، به مدت ۱۲ ساعت سیگنال‌های نویزی از هدفون پخش می‌شود تا درایورهای جدید آن را به اصطلاح «بشکند» تا صدای طبیعی‌تری تولید شود. البته بعید می‌دانم «شکستن» درایورها تأثیری در کیفیت صدا داشته باشد یا کاربری بخواهد پس از خرید این محصول لوکس و گران‌قیمت، از این گزینه استفاده کند.

اپلیکیشن هدفون 1More

در این اپلیکیشن همچنین نسخه‌ی فرم‌ور هدفون نمایش داده می‌شود که می‌توانید با عرضه‌ی نسخه‌های جدیدتر، آن را از داخل اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید. گزینه‌ی Connect هم برای جفت شدن هدفون با گوشی وجود دارد، اما در مورد آیفون عمل نکرد و اگر هدفون در حالت جفت شدن قرار نداشته باشد، باید به تنظیمات بلوتوث گوشی رجوع کرد. متأسفانه این اپلیکیشن از تنظیمات اکولایزر محروم است و نمی‌تون صدا را مناسب با سلیقه شخصی‌سازی کرد.

عملکرد ANC در Dual Driver ANC Pro

بی‌شک وجود قابلیت نویز کنسلینگ فعال و نحوه‌ی عملکرد آن یکی از دغدغه‌های اصلی دوستداران موسیقی هنگام خرید هدفون است. هدفون‌های بلوتوثی به خاطر اندازه‌ی بسیار کوچکتر ایربادها نسبت به هدفون‌های روگوشی،‌ فضای کافی برای میزبانی از سیستم‌ ANC قدرتمند ندارند و به همین‌خاطر، عملکرد این قابلیت در چنین هدفون‌هایی اغلب ضعیف‌تر از حد انتظار است. بااین‌حال، هدفون 1More Dual Driver ANC Pro با اختصاص دو میکروفون در هر گوشی برای حذف صدای محیط، یکی از بهترین تجربه‌های نویز کنسلینگ را در بین هدفون‌های بلوتوثی ارائه می‌دهد. قابلیت ANC در این هدفون در دو سطح ارائه شده که به گفته‌ی سازنده، سطح یک تا ۳۵ دسی‌بل و سطح دو بین ۲۰ تا ۲۵ دسی‌بل نویز محیط را حذف می‌کند تا در شنیدن فرکانس‌های پایینی در محیط‌های شلوغ خللی پیش نیاید.

گوشی‌های هدفون 1more dual driver anc pro

بررسی عملکرد ANC این هدفون در یکی از پرهمهمه‌ترین مکان‌های شهر، یعنی مترو،‌ هم در حالت پخش آهنگ و هم بدون آهنگ، انجام شد. در حالتی که هیچ آهنگی پخش نمی‌شد،‌ هم قابلیت ANC و هم قابلیت حذف صدای باد (WNR) عملکرد بسیار رضایت‌بخشی از خود نشان دادند؛ به‌طوری که انگار حبابی با دیواره‌های آکوستیک دورم را احاطه کرده بود و صدای ورود قطار به ایستگاه، صدای ممتد حرکت واگن‌ها روی ریل و حتی صدای گریه‌ی کودکی که تنها یک واگن با من فاصله داشت، به‌سختی شنیده می‌شد.

البته نویز کنسلینگ فقط فرکانس‌های پایینی را حذف می‌کند و صحبت افرادی که در نزدیکی شما ایستاده‌اند، همچنان قابل‌فهم است؛ با این تفاوت که احساس می‌کنید صدایی که می‌شنوید از پشت خط است، نه فردی که رو‌به‌رویتان با صدای بلند در حال صحبت با تلفن است.

ازآنجاکه فعال کردن گزینه‌ی ANC کمی صدا را «هوادار» می‌کند، فعال کردن هم‌زمان گزینه‌ی کاهش صدای باد پیشنهاد می‌شود. هرچند اپلیکیشن همراه طوری طراحی شده که به نظر می‌رسد گزینه‌ی ANC و WNR نمی‌توانند به‌طور هم‌زمان روشن باشند، در عمل می‌توان هر دو گزینه را ازطریق دکمه‌ها فعال کرد. عملکرد ANC در پوشش بیس و هنگام پخش آهنگ‌های آکوستیک و پیانو نیز بسیار رضایت‌بخش بود و صدای بیرون اختلال زیادی در شنیده شدن آن‌ها ایجاد نمی‌کرد. ازاین‌رو، می‌توانید با این هدفون در محیط‌های پرهمهمه همچنان از موسیقی ملایم لذت ببرید.

کیفیت صدا و عملکرد Dual Driver ANC Pro

هدفون 1More Dual Driver ANC Pro از کدک‌ استاندارد SBC و همچنین کدک‌های مخصوص محتوای صوتی با وضوح بالا از جمله LDAC در گوشی‌های اندرویدی و AAC برای محصولات اپل پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، با اتصال هدفون به کامپیوتر ازطریق کابلی که در جعبه قرار دارد، می‌توانید از فرمت FLAC و تجربه‌ی صدای بی‌اتلاف (lossless) نیز لذت ببرید.

هدفون Dual Driver ANC Pro به‌لطف سَری سیلیکونی در اندازه‌های مختلف که به خوبی با هر نوع سایز و فرم گوش جفت می‌شود، حتی بدون روشن کردن ANC،‌ پوشش‌دهی قابل‌قبولی از بازه‌ی فرکانس پایینی دارد و از نشت صدا به داخل به طرز قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، طراحی نیمه‌باز گوشی‌ها باعث نشت صدا به بیرون می‌شود که البته فقط در مورد آهنگ‌های شلوغ با حجم بالای صدا و در فاصله‌ی بسیار کم محسوس است؛ درغیر این صورت، نشت صدا به بیرون در حدی نیست که برای اطرافیان آزاردهنده باشد.

اگر بخواهیم پروفایل صدای این هدفون را به‌طور کلی توصیف کنیم،‌ باید گفت در طول بازه‌ی فرکانس پایینی تا میانی صدایی نسبتاً خنثی، طبیعی و یکنواخت تولید می‌شود، اما در محدوده‌ی فرکانس بالایی با خیز نسبتاً شدیدی رو‌به‌رو هستیم که باعث می‌شود سطوح تربل با تأکید بیشتری شنیده شود و در مورد بعضی آهنگ‌ها که صدای سنج در آن‌ها قوی است، ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

هدفون پشت‌گردنی 1more dual driver anc pro

برخلاف اکثر هدفون‌های توگوشی که روشن یا خاموش بودن نویز کنسلینگ فعال آن‌ها تفاوت محسوسی در کیفیت آهنگ ایجاد نمی‌کند،‌ قابلیت ANC هدفون Dual Driver ANC Pro باعث ایجاد دو پروفایل اندکی متفاوت می‌شود و تجربه‌ی شنیداری آهنگ را دستخوش تغییراتی می‌کند که اگرچه جزيی است، ممکن است برای کاربران حساس، مهم باشد.

برای تست بیس در فرکانس پایینی، سراغ آهنگ Angel از Massive Attack رفتم که از همان نوت‌های ابتدایی با ریف بیس فوق‌العاده‌ای ظاهر می‌شود و رفته‌رفته بافت بیس تغییر کرده و در انتهای آهنگ به اوج خود می‌رسد. تجربه‌ی این آهنگ با هدفون Dual Driver ANC Pro درحالیکه گزینه‌ی ANC خاموش بود، نسبتاً رضایت‌بخش بود، هرچند صدا کمی «رقیق‌تر» از آنچه باید به گوش می‌رسید و این حس را منتقل می‌کرد که بخشی از صدای بیس در هوا پراکنده می‌شود و از دست می‌رود.

اما گوش دادن به این آهنگ با ANC روشن، پراکندگی صدا را به‌شدت کاهش داد؛ انگار که داخل اتاقک آکوستیک بسیار کوچکی نشسته‌ام که صدا از همه طرف به سمت گوش‌هایم هجوم می‌آورد. البته این تجربه‌ی اصلا بدی نیست و احتمالاً رضایت خاطر طرفداران سبک فانک و سایر ژانرهای موسیقی با بیس سنگین را جلب کند. تغییر سطح ANC از زیاد به کم تغییر محسوسی در کیفیت صدا ایجاد نکرد.

برای تست فرکانس میانی که صدای خواننده و سازهای اصلی در این محدوده شنیده می‌شود، سراغ انتخابی سخت رفتم تا عملکرد صدای هدفون را با بالاترین انتظار ممکن بسنجم. این هدفون در پخش آهنگ پراگرسیو متال On Stolen Wings از گروه Nightingale در حالت ANC خاموش، صدای به‌اصطلاح تیز و بُرنده‌ای تولید کرد که با کمی تأکید بیشتر شنیده می‌شد؛ از طرفی، نوت‌ها و لایه‌های مختلف گیتار، درامز و صدای خواننده در عین تفکیک عالی، انگار در هوا پخش و پراکنده می‌شدند.

اما در حالت ANC روشن،‌ از «تیزی» صدا گرفته شد و آهنگ به‌صورت متمرکزتر و کوبنده‌تری به گوش می‌رسید، انگار که هدفون روگوشی است. البته برای میدرنج سراغ انتخاب سنتی‌تر نیز رفتم؛ آهنگ I Put a Spell on You از Nina Simone هم از لحاظ پوشش بازه‌ی میانی عملکرد گوش‌نوازی داشت و هم خیلی خوب از پس تفکیک کانال چپ و راست برآمد. نوت‌های زیر پیانو از کانال راست، صدای بم ساز چلو از کانال چپ و صدای شفاف خواننده از هر دو کانال با جزییات و وضوح زیاد به گوش می‌رسیدند و در ادامه، صدای درامز از راست و صدای ساکسیفون از چپ تجربه‌ی شنیداری دلپذیری را رقم زدند.

هدفون 1more dual driver anc pro

برای تست فرکانس بالایی و سطوح تربل که خود را در صدای سنج، سوپرانو، ویولون و دیگر صداهای ریز نشان می‌دهد، از آهنگ Humming از گروه Portishead کمک گرفتم. هدفون Dual Driver ANC Pro صدای خش‌خش کشیده شدن سوزن روی صفحه‌ی گرامافون، سنج‌ های‌هت، صدای وهم‌آلود ترمین و تیزی صدای خواننده را پررنگ‌تر و اغراق‌آمیزتر از حالت طبیعی پخش کرد که ممکن است برای گوش‌های حساس، کمی آزاردهنده باشد؛ اما عملکرد این هدفون در تفکیک صدای ساز کوبه‌ای کونگا، سنج، پیانوی دیجیتال و گوایرو در این بازه در آهنگ Do It Again از Steely Dan بسیار رضایت‌بخش ارزیابی شد. درضمن، برخلاف صدای بیس و میدرنج، خاموش/روشن کردن نویز کنسلینگ تفاوت فاحشی در شنیده شدن سطوح تربل ایجاد نکرد؛ شاید به این خاطر که این هدفون فرکانس بالایی را در هر صورت پررنگ‌تر از آنچه باید، پوشش می‌دهد.

برای تست آخر، عملکرد هدفون Dual Driver ANC Pro را در پخش آهنگ‌های سنگین و شلوغ بررسی کردم. هنگام پخش آهنگ Baying of the Hounds از گروه Opeth هر لحظه منتظر بودم شلوغی صدای گیتار الکتریک، درامز و وکالز باعث آشفتگی و دیستورت شدن آهنگ شود، اما این هدفون خیلی خوب از پس پخش این آهنگ برآمد و وضوح جزییات صدای سازها بسیار رضایت‌بخش بود.

ازآنجاکه این هدفون محتوای صوتی با وضوح بالا را نیز پشتیبانی می‌کند، آهنگ پیانوی LIVING از Jan Gunnar Hoff را با عمق ۲۴ بیت و سمپل ریت ۹۶ کیلوهرتز، ازطریق اتصال کابل به کامپیوتر گوش دادم که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و صدای فشرده شدن کلید‌های پیانو به قدری واضح و شفاف بود، گویی کنار دست پیانیست نشسته بودم.

باتوجه به اینکه خاموش/روشن بودن ANC هدفون Dual Driver ANC Pro در کیفیت صدا تأثیر می‌گذرد، ترجیح شخصی من برای آهنگ‌های شلوغ با سازهای متعدد به دلیل متمرکزتر شدن پروفایل صدا، حالت روشن ANC بود و ANC خاموش را برای آهنگ‌های ملایم‌تر و آکوستیک پیشنهاد می‌کنم.

میکروفون Dual Driver ANC Pro

هدفون Dual Driver ANC Pro به میکروفونی در نکبند مجهز است که به گفته‌ی شرکت 1More، از قابلیت حذف صدای محیط (ENC) و الگوریتم شبکه‌ی عصبی عمیق بهره می‌برد تا در محیط‌های شلوغ و پرهمهمه، وضوح صدا را تا حد ممکن بالا ببرد.

هنگام برقراری تماس در حال پیاده‌روی در خیابانی پرترافیک و همچنین صحبت در جلسه‌های آنلاین، صدا به‌خوبی منتقل شد و میکروفون عملکرد بسیار رضایت‌بخشی در حذف صدای محیط در فرکانس‌های پایین داشت. بااین‌حال، تکنولوژی هواگیری این میکروفون هنگام ضبط صدا باعث می‌شود از تیزی طبیعی صدا کم شود و این‌طور به نظر برسد که در مقایسه با صدایی که بدون هدفون ضبط می‌کنیم، از وضوح و جزییات صدا کم شده است. هرچند این را هم باید اضافه کنم که هنگام ضبط صداف نویز و هوای محیط به‌طور کامل حذف می‌شود، انگار در اتاقی آکوستیک، صدا را ضبط کرده‌ایم.

سازگاری Dual Driver ANC Pro با آیفون

اگرچه هدفون 1More Dual Driver ANC Pro از قابلیت جفت‌ شدن خودکار مثل ایرپاد با محصولات اپل یا گلکسی بادز با محصولات سامسونگ محروم است، با گوشی‌های اندرویدی و آیفون سازگاری کامل دارد و بین کاربران اکوسیستم‌های مختلف تبعیضی قائل نمی‌شود. برای جفت کردن گوشی با این هدفون کافی است دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا چراغ LED زیر دکمه‌های کنترل حجم صدا شروع به چشمک زدن بکند؛ سپس از بخش تنظیمات بلوتوث گوشی می‌توانید به‌راحتی به هدفون متصل شوید. فرایند اتصال به هدفون در مصارف بعدی به شرطی که بلوتوث گوشی هنگام چشمک زدن LED هدفون روشن باشد، به‌طور خودکار انجام می‌شود.

اپلیکیشنی که 1More برای این هدفون در نظر گرفته هم برای iOS و هم برای اندروید به‌طور رایگان موجود است و قابلیت‌های کم اما یکسانی را برای کنترل سطح ANC یا به‌روزرسانی فرم‌ور و مصرف باتری ارائه می‌دهد. دستیار صوتی Siri نیز با فشار دادن دکمه‌ مربوط به آن روی هدفون فعال می‌شود و عملکرد یکسانی با گوگل اسیستنت روی گوشی‌های اندرویدی دارد.

در کل، هم کاربران اندرویدی و هم کاربران آیفون می‌توانند تجربه‌ی یکسانی از این هدفون داشته باشند. درضمن، کابل اضافه‌ی همراه هدفون که می‌تواند به جک ۳٫۵ میلی‌متری متصل شود، امکان استفاده از این هدفون را در نبود دسترسی به بلوتوث و برای گوشی‌های سازگار ممکن کرده است.

عمر باتری Dual Driver ANC Pro

درست است که در هدفون‌های بی‌سیم خبری از کیس شارژ هدفون‌های واقعا بی‌سیم نیست تا خیال ما را از بابت شارژ‌ برای چند ساعت بیشتر راحت کند، اما 1More Dual Driver ANC Pro در زمینه‌ی عمر باتری عملکرد بسیار درخشانی دارد. این هدفون از باتری لیتیوم یونی ۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و درصورت خاموش بودن قابلیت ANC، می‌توانید حدود ۲۰ ساعت بی‌وقفه از این هدفون استفاده کنید؛ اما روشن کردن ANC، میزان شارژدهی را به حدود ۱۵ ساعت کاهش می‌دهد. از طرفی، توجه داشته باشید که گوش دادن به فایل‌های صوتی با فرمت LDAC شارژ بیشتری مصرف می‌کند.

درگاه شارژ هدفون 1more dual driver anc pro

هدفون Dual Driver ANC Pro همچنین از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد و با ده دقیقه شارژ می‌توان سه ساعت از آن استفاده کرد. شارژ کامل هدفون از صفر تا صد درصد نیز حدود یک ساعت طول می‌کشد.

جمع‌بندی

هدفون 1More Dual Driver ANC Pro به‌خاطر عملکرد بسیار رضایت‌بخش ANC، پشتیبانی از محتوای صوتی با وضوح بالا، سازگاری کامل با گوشی‌های اندرویدی و آیفون، عمر زیاد باتری و البته ارائه‌ی یکی از بهترین‌ تجربه‌های شنیداری، انتخاب بسیار خوبی برای کاربران عاشق موسیقی است که نسبت به عملکرد نویز کنسلینگ فعال، پوشش بیس و پروفایل صدای خنثی و یکدست حساسیت زیادی دارند. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از هدفون‌های موجود در بازار، خاموش یا روشن بودن ANC روی کیفیت صدای تولید شده در این هدفون تأثیر می‌گذارد که احتمالاً برای سلیقه‌های مختلف، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود.

اگرچه Dual Driver ANC Pro از نوع پشت‌گردنی‌ است و شاید به خاطر این طراحی، توجه کاربرانی را که دنبال هدفون‌های واقعا بی‌سیم هستند، جلب نکند، از نکبند بسیار نرم و سبکی بهره می‌برد که حضور آن پشت گردن اصلا احساس نمی‌شود و می‌توان ساعت‌ها در کمال آرامش و راحتی از موسیقی لذت برد. بهره‌مندی از گواهی IPX5 نیز این هدفون را به همراه قابل‌اطمینانی در باشگاه یا هنگام پیاده‌روی زیر باران تبدیل کرده است.

هدفون 1more dual driver anc pro

اما از طرف دیگر، اپلیکیشن همراه هدفون 1More Dual Driver ANC Pro امکانات بسیار محدودی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و متأسفانه خبری از تنظیمات اکولایز نیست. قابلیت ENC میکروفون نیز اگرچه صدای هوای محیط را به‌بهترین شکل حذف می‌کند، باعث کاهش اندک وضوح صدای ضبط شده می‌شود. علاوه‌براین، پخش آهنگ با خارج کردن گوشی‌ها به‌طور خودکار قطع نمی‌شود و اگر پیش‌تر تجربه‌ی چنین قابلیت بسیار کاربردی را با هدفون‌هایی چون ایرپاد داشته‌اید، ممکن است نبودش در هدفون 1More مایوس‌کننده باشد.

اما احتمالاً برای بسیاری از کاربران عامل کلیدی برای خرید این هدفون، جدا از عملکرد بسیار رضایت‌بخش صدا و ANC، برچسب قیمتی آن باشد. برند 1More هدفون Dual Driver ANC Pro را با قیمتی نزدیک به هدفون‌های معمولی اپل و سامسونگ عرضه کرده که تقریباً از همه لحاظ، عملکرد بهتری از آن‌ها دارد. اما درعین حال، برچسب قیمتی این هدفون در رقابت با برند‌های معروف‌تر و قابل‌اعتمادتری چون سونی، سنهایزر و AKG و حتی برخی از مدل‌های قبلی خود برند 1More مثل Triple Driver قرار دارد که انتخاب را برای کاربران دشوار خواهد کرد.

اگر برای خرید هدفون دغدغه‌ی مالی ندارید و قابلیت ANC برایتان مهم است، از خرید 1More Dual Driver ANC Pro پشیمان نخواهید شد. اما برای کاربرانی با بودجه‌ی محدود، مدل‌های دیگر و ارزان‌تر 1More یا گلکسی بادز ۲ برای کاربران اندرویدی انتخاب بهتری است.

هدفون 1More Dual Driver ANC Pro از سوی شرکت راندمان برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

قیمت هندزفری

هندزفری سامسونگ

هندزفری شیائومی

ایرپاد اپل

نکات مثبت

  • پوشش فوق‌العاده‌ی صدا در تمام فرکانس‌های پایینی، میانی و بالایی
  • عملکرد بسیار رضایت‌بخش ANC
  • بسیار سبک، راحت و مصون دربرابر تعرق و باران (گواهی IPX5)
  • شارژدهی عالی
  • سازگاری کامل با گوشی‌های اندرویدی و آیفون
  • پشتیبانی از محتوای صوتی با وضوح بالا

نکات منفی

  • امکانات محدود اپلیکیشن همراه
  • نبود قابلیت قطع خودکار آهنگ با بیرون آوردن گوشی‌ها
  • نشت صدا به بیرون به خاطر طراحی نیمه‌باز
  • قیمت بالا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات