بررسی هدفون 1MORE Stylish True Wireless In-Ear

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
شرکت 1MORE با عرضه هدفون‌ کاملا بی‌سیم Stylish True Wireless قدم به دنیای جذاب هدفون‌های کاملا بدون سیم گذاشته است. با بررسی عملکرد این محصول همراه زومجی باشید.
تبلیغات

تا چند سال پیش، شاید کسی نام شرکت 1MORE را به‌عنوان سازنده‌ی توانمند هدفون‌ها نشنیده بود. اما این شرکت چینی با عرضه هدفون‌های فوق‌العاده‌ی Triple Driver و Quad Driver نشان داد که در این عرصه به‌لطف عملکرد فوق‌العاده و قیمتی مناسب، تبحر دارد. دو هدفون سیم‌دار Triple Driver و Quad Driver توانستند بین عاشقان صدا تبدیل به محصولات فوق‌العاده محبوبی شوند و به این ترتیب زنگ خطر برای سایر سازندگان هدفون به صدا در آمد. 

با نگاهی اجمالی به طیف محصولات وان‌مور، می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت برای تمام مخاطبان با کاربری‌های مختلف، محصولی مناسب در سبد خود دارد. از هدست‌های مخصوص گیمینگ گرفته تا هدفون‌هایی برای خوره‌های صدا، این شرکت توانسته است طیف وسیعی از علاقمندان را راضی نگاه دارد. قیمت به صرفه به همراه عملکرد فراتر از حد انتظار، باعث شده است که 1MORE به برندی خوشنام در میان صدا دوستان تبدیل شود. 

وان مور One more Stylish True Wireless

با همه‌گیر شدن هدفون‌های کاملا بدون‌سیم (مشابه Apple Airpods) شرکت‌های مختلفی مانند سامسونگ،‌ سنهایزر، بیتس، بوز و دیگران دست به تولید و عرضه چنین محصولاتی کردند. یکی از نام‌هایی که دیر یا زود می‌دانستیم وارد این حوزه خواهد شد، وان‌مور بود. این شرکت با عرضه هدفون‌ 1MORE Stylish True Wireless In-Ear Headphone باز هم سعی کرده به رقیبی جدی برای بزرگان صدا تبدیل شود. آیا در این امر موفق بوده است؟ با بررسی زومیت همراه باشید.

هدفون بدون سیم 1MORE Stylish True Wireless In-Ear Headphone توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. 

مشخصات 

مشخصات فنی هدفون  1MORE Stylish True Wireless In-Ear Headphone

نوع هدفون

داخل گوشی / کاملا بدون سیم

وزن هر کدام از ایربادها

۶.۲ گرم

وزن کیس باتری

۴۰.۴ گرم

وزن کل محصول

۵۲.۸ گرم

اندازه کیس باتری

۶۸ در ۴۰ در ۳۸ میلی‌متر

اندازه هر کدام از ایربادها

۲۷ در ۲۷ در ۲۳ میلی‌متر

نوع اتصال

بلوتوث ۵

امپدانس

۱۶ اهم

دامنه پوشش

۱۰ متر

ظرفیت باتری هر کدام از ایربادها

۵۵ میلی‌آمپر ساعت

ظرفیت باتری کیس

۴۱۰ میلی‌آمپر ساعت

مدت زمان شارژ شدن هدفون‌

۸۵ دقیقه

مدت زمان شارژ شدن کیس

۸۵ دقیقه

عمر باتری

۶.۵ ساعت با حجم صدای ۵۰ درصد

طراحی

مانند تمامی محصولات وان‌مور، ایرفون Stylish True Wireless نیز با وسایل جانبی کامل در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. در جعبه‌ی این هدفون، علاوه بر خود ایربادها و محفظه‌ی باتری که برای شارژ کردن هدفون به کار می‌رود، کابل USB برای شارژ کردن کیس باتری، کیسه‌ی پلاستیکی برای قرار دادن کیس هدفون و سَری‌های مختلف قرار دارند. اولین نکته‌ای که در رابطه با این هدفون‌های تمام‌بی‌سیم جلب نظر می‌کند، وزن بسیار کم آن‌ها است در مقایسه با دیگر محصولات 1MORE است. هدفون‌هایی نظیر Triple Driver به دلیل بهره بردن از فلز، محصولات سنگینی به شمار می‌آیند اما هدفون‌های بدون سیم این شرکت به دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه‌، بسیار سبک هستند. وزن هر کدام از این هدفون‌ها معادل ۶.۲ گرم است و کل محصول به همراه کیس باتری آن، وزنی کمتر از ۵۳ گرم دارد. شاید از نظر کیفیت ساخت، هدفون‌های Stylish True Wireless نتوانند با دیگر محصولات خود وان‌مور رقابت کنند، اما استفاده از پلاستیک در بدنه این محصول، توجیهی بسیار منطقی دارد. اگر از فلز در ساخت این هدفون‌ها استفاده می‌شد، ناخودآگاه باعث بالا رفتن وزن آن و در نتیجه احساس ناراحتی در استفاده‌های بلندمدت می‌شد. بنابراین تصمیم وان‌مور در رابطه با استفاده پلاستیک، کاملا قابل درک و منطقی است.

وان مور One more Stylish True Wireless
وان مور One more Stylish True Wireless
وان مور One more Stylish True Wireless
وان مور One more Stylish True Wireless

وزن کم و قرارگیری عالی در گوش به لطف طراحی O Hook

از لحاظ ظاهری، با اینکه این محصول صفت Stylish را در کنار نام خود یدک می‌کشد، اما ظاهری معمولی دارد. هر کدام از هدفون‌ها، با لوگوی 1MORE مزین شده‌اند و چراغ LED که توانایی نمایش دو رنگ آبی و قرمز را دارد، روی هر کدام از آن‌ها تعبیه شده است. کیس باتری هدفون‌ها نیز ظاهری تخم‌مرغی شکل داشته و با فشردن کلید تعبیه‌شده روی آن، در کیس باز می‌شود. پورت میکرو USB در قسمت پشت کیس تعبیه شده تا امکان شارژ کردن کیس و هدفون‌ها را فراهم کند. یکی از تصمیمات عجیب وان‌مور، استفاده نکردن از پورت USB تایپ C در این محصول است. در حالی که چند سالی است تمامی سازندگان گوشی‌های هوشمند و محصولات جانبی (حتی خود وان‌مور) به سمت استفاده از این پورت جدید کوچ کرده‌اند، وان‌مور در تصمیمی عجیب، از نمونه‌ی میکرو یو‌‌اس‌بی در این محصول خود استفاده کرده است. اگر گوشی شما از طریق درگاه USB تایپ C شارژ می‌شود، باید همیشه یک کابل میکرو USB نیز همراه خود داشته باشید. البته کابلی که در جعبه خود هدفون قرار داده شده است،‌ کابلی نسبتا کوتاه است که می‌توان به راحتی آن را درون کیسه حمل هدفون قرار داد. 

وان مور One more Stylish True Wireless

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون‌های کاملا بدون‌سیم، نحوه و راحتی قرار گرفتن آن‌ها در گوش است. شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات محصولاتی مانند Apple AirPods با طراحی Open، نبود قابلیت شخصی‌سازی برای سری آن است. این نکته باعث شده است که بسیاری از افراد که گوش‌های کوچکی دارند، نتوانند از این محصولات استفاده کنند و این نوع هدفون‌ها به دفعات از گوش خارج می‌شود. وان‌مور از طریق سَری‌هایی موسوم به O Hook این مشکل را به‌طور کامل برطرف کرده است. سه O Hook (قلاب O شکل) با سه اندازه‌ی مختلف درون جعبه این محصول قرار داده است. این قلاب‌های پلاستیکی، در هنگام قرار گرفتن هدفون در گوش، در فضای میانی گوش قفل می‌شوند و از افتادن دستگاه جلوگیری می‌کنند. با انتخاب قلابی با ابعاد مناسب با لاله‌ی گوش، Stylish True Wireless تحت فعالیت‌های مختلف جسمانی به هیچ‌وجه از گوش خارج نخواهد شد. حتی هنگام ورزش یا دویدن نیز این هدفون‌ها به خوبی در جای خود قرار می‌گیرند و تجربه‌ی بسیار خوبی را رقم می‌زنند. علاوه بر این قلاب‌ها، سه سَری با اندازه‌های مختلف نیز در جعبه هدفون قرار داده شده که با انتخاب سرَی مناسب،‌ این محصول می‌تواند تا حد بسیار زیادی صدای محیط را ایزوله کند.

عملکرد

نحوه‌ی اتصال هدفون کاملا بی‌سیم وان‌مور به گوشی هوشمند بسیار ساده است. با درآوردن این هدفون‌ها از درون کیس باتری، آن‌ها به‌طور خودکار روشن می‌شوند و در حالت اتصال قرار می‌گیرند. اگر پیش از این هدفون‌ها با محصول دیگری جفت شده باشند، به‌طور خودکار به آن متصل می‌شوند. با این حال در آزمایش‌های ما، گاهی اوقات این هدفون با iOS 13 به مشکل بر می‌خورد و مجبور بودیم به‌صورت دستی هدفون را دوباره به گوشی هوشمند متصل کنیم. به احتمال بسیار زیاد،‌ این مشکل مربوط به نسخه‌ی بتا iOS 13 می‌شد و می‌توان انتظار داشت که با به‌روزرسانی نهایی این سیستم‌عامل،‌ مشکل اتصال نیز مرتفع شود.

وان مور One more Stylish True Wireless

عمر باتری خوب در کنار کیفیت پخش عالی صدا

وان‌مور در هدفون‌های کاملا بی‌سیم خود، برخلاف بسیاری از رقیبان، از کنترل‌های لمسی استفاده نکرده و به استفاده از یک کلید فیزیکی روی هر کدام از ایربادها بسنده کرده است. دکمه‌‌ی روی ایرباد سمت راست برای مدیریت پخش موسیقی و نمونه‌ی قرار گرفته روی ایرباد سمت چپ برای مدیریت تماس‌ها به‌کار می‌رود. فشردن دکمه در ایرباد سمت راست، پخش موسیقی را آغاز یا آن را متوقف می‌کند. با دوبار فشردن، موسیقی بعدی و سه بار فشردن موسیقی قبلی پخش خواهد شد. در ایرباد سمت چپ، با یک‌بار فشردن دکمه، تماس برقرار یا قطع می‌شود و با نگه داشتن دکمه، تماس رد می‌شود. هنگامی که موسیقی پخش نمی‌شود، با دوبار فشردن کلید تعبیه شده روی ایرباد سمت چپ، دستیار صوتی (سیری یا گوگل اسیستنت) فعال می‌شود.

به ادعای 1MORE باتری این هدفون‌ها تا ۶ ساعت و نیم روی حجم صدای ۵۰ درصد دوام می‌آورد. در بررسی‌های ما، این هدفون با حجم صدای ۷۵ تا ۸۰ درصد حدود ۵ ساعت شارژ نگه داشت. البته وجود کیس باتری باعث شده است که تا زمانی‌که این کیس شارژ داشته باشد، از این نظر مشکلی متوجه کاربر نباشد. با ۱۵ دقیقه قرار گرفتن هدفون‌ها درون کیس باتری، امکان پخش مداوم موسیقی به‌مدت ۳ ساعت فراهم می‌شود.

وان مور One more Stylish True Wireless

یکی از ویژگی‌هایی که محصولات وان‌مور همیشه با آن شناخته می‌شوند، کیفیت صدای بسیار خوب است. این ویژگی در هدفون‌های کاملا بی‌سیم این شرکت نیز حفظ شده است. با اینکه کیفیت صدای Stylish True Wireless Headphones به پای برادران خود نظیر Triple Driver و Quad Driver نمی‌رسد (که آن محصولات نیز به‌صورت خاص برای خوره‌های صدا طراحی و تولید شده‌اند)، اما از رقبای هم‌رده خود صدای بسیار بهتری را تولید می‌کنند. این هدفون در فرکانس‌های زیر، میانه و بالا عملکرد بسیار خوبی را از خود بجای گذاشت. صدای آلات موسیقی به راحتی و با تفکیک شنیده می‌شد و حتی صدای خواننده نیز با وضوح تمام به گوش کاربر می‌رسید. نکته‌ای که باید در مورد این هدفون در نظر داشته باشید، فرکانس‌های زیر است. نسبت به محصولاتی مانند Triple Driver که صدایی بسیار خطی و نزدیک به منبع اصلی را تولید می‌کنند، Stylish True Wireless Headphones تأکید بیشتری بر تولید بیس قوی‌تر دارند. به همین دلیل برای کسانی که دوست دارند موسیقی‌شان به‌ویژه هنگام ورزش کمی بیس قوی‌تری داشته باشد، این محصول گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. 

جمع‌بندی

وان‌مور با تولید و عرضه‌ی Stylish True Wireless Headphones قدم اول را در عرصه هدفون‌های کاملا بی‌سیم با صلابت برداشته است. عملکرد صدای بسیار خوب، راحتی قرار گرفتن در گوش، قیمت کمتر نسبت به رقبا و سازگاری با تمام گوشی‌های هوشمند، کمبودهایی مانند شارژدهی نچندان خوب و وجود نداشتن درگاه USB تایپ C برای شارژ این هدفون را در سایه قرار می‌دهد و آن را به یک انتخاب بسیار خوب برای کسانی که قصد استفاده از هدفون‌های کاملا بی‌سیم را دارند،‌ تبدیل کرده است. 

وان مور One more Stylish True Wireless

در‌صورت تمایل می‌توانید هدفون کاملا بی‌سیم 1MORE Stylish True Wireless In-Ear را با قیمت ۱٬۵۹۰٬۰۰۰ تومان از فروشگاه‌ دیجیکالا خریداری کنید.

نکات مثبت

  • صدای بسیار عالی
  • قیمت پایین‌تر از رقبا
  • وزن کم
  • احساس راحتی در هنگام استفاده

نکات منفی

  • نبود درگاه USB تایپ C برای شارژ
  • برخی مشکلات در هنگام اتصال به گوشی هوشمند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات