بررسی هدفون بی‌ سیم وان مور Triple Driver

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
وان‌مور به‌تازگی نسخه‌ی بدون سیم هدفون فوق‌العاده‌ی Triple Driver را عرضه کرده است. با بررسی عملکرد این هدفون بلوتوثی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

وان‌مور (1MORE) در چند سال اخیر و به‌خصوص پس از عرضه‌ی هدفون‌های فوق‌العاده‌ی Triple Driver و Quad Driver موفق شد در بین خوره‌های صدا برای خود نامی دست‌وپا کند. هدفون‌های درون گوش Triple Driver و Quad Driver این شرکت به‌واسطه‌ی صدای فوق‌العاده، کیفیت ساخت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به رقبای نام‌دار خود، موفق شد در بین افرادی که خروجی صدا برای‌شان از اهمیت بسیار برخوردار است، به برند محبوبی تبدیل شود. همین عملکرد فراتر از حد انتظار بود که باعث شد وان‌مور در دو سال گذشته و در رویداد CES، بیشترین جوایز را به‌عنوان یک برند مخصوص هدفون از آن خود کند.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

پس از عرضه‌ی گوشی آیفون ۷ و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری سنتی از یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا، شرکت‌های دیگر نیز کم‌کم به فکر حذف این ورودی افتادند. کار تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۱۹، معدود شرکت‌هایی وجود دارند که پرچم‌داران خود را با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به بازار عرضه می‌کنند. این مسئله باعث شد تا سازندگان هدفون معروف دنیا ضمن عرضه‌ی محصولات بی‌سیم جدید و جذاب،‌ به تولید نسخه‌های بی‌سیم از هدفون‌های پیشین و محبوب خود روی بیاورند. 1MORE نیز از این قاعده مستثنی نبود و پس از موفقیتی که دو هدفون درون گوش (In-Ear) این شرکت به دست آورد، دور از ذهن نبود که شاهد نسخه‌ای وایرلس از آن‌ها باشیم. هدفون بلوتوث 1MORE Triple Driver BT، نسخه‌ی بی‌سیم همان Triple Driver است که با اضافه کردن ویژگی‌های جذاب سعی در جذب طیف جدیدی از مخاطبان داشته است؛ مخاطبانی که گوشی‌های هوشمند جدید دارند و کم‌کم درحال به‌فراموشی‌سپردن ورودی سنتی هدفون هستند. با بررسی زومیت همراه باشید تا ببینیم آیا 1MORE موفق به دستیابی به اهداف بلند‌پروازانه‌ی خود شده است یا خیر؟

هدفون بدون سیم 1MORE Triple Driver BT In-Ear Headphones توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. 

مشخصات 

مشخصات فنی هدفون  1MORE Triple Driver BT

نوع هدفون

داخل گوشی / بدون سیم

وزن

 ۴۲.۵ گرم

نوع اتصال

بلوتوث ۴.۲

امپدانس

۳۲ اهم

دامنه پوشش

۱۰ متر

مدت زمان شارژ شدن

یک ساعت

عمر باتری

۷ ساعت

همان‌طور که پیش‌تر نیز در محصولات مختلف وان‌مور دیده بودیم، این شرکت اهمیت بسیار زیادی به نحوه‌ی ارائه‌ی محصولات خود می‌دهد. به همین دلیل تمامی هدفون‌های این شرکت، ضمن حفظ زبان طراحی مشترک، چه در خود محصول و چه در بسته‌بندی، حس محصولی باکیفیت و بالارده را به کاربر القا می‌کنند. هدفون Triple Driver BT نیز همین روند را در پیش گرفته است. جعبه‌ای نسبتا بزرگ با طراحی‌ خاصی که نمونه‌ی آن را پیش از این در هدفون‌های بالارده وان مور دیده بودیم، به استقبال مصرف‌کننده آمده است. باز هم به سنت گذشته از منظر وسایل جانبی، Triple Driver BT به‌هیچ وجه کاربر را ناامید نمی‌کند. جدای از سَری‌های پیش‌فرضی که روی هدفون قرار گرفته‌اند،‌ هشت سَری دیگر با انداز‌ه‌ و جنس‌های مختلف در جعبه قرار دارند تا هر کاربری با اندازه‌‌ی گوش متفاوت بتواند از Triple Driver BT به‌راحتی هرچه تمام‌تر و به‌صورت طولانی‌مدت استفاده کند. کیف ضدآب برای حمل‌و‌نقل هدفون به همراه یک استیکر و دفترچه‌های راهنما نیز درون جعبه قرار دارند. اما می‌توان یکی از نکات قابل‌توجه این هدفون را استفاده از پورت USB تایپ سی برشمرد. این درحالی است که شرکت‌های زیادی با سابقه‌ی بسیار بیشتر در تولید هدفون، محصولات جدیدی را روانه بازار کرده‌اند که کماکان از پورت تقریبا منسوخ‌شده‌ی میکرو USB استفاده می‌کردند. کابل USB تایپ سی به USB نیز از دیگر وسایل موجود در جعبه‌ است.

طراحی

به‌طور کلی، هدفون‌های بدون‌ سیم (به‌جز هدفون‌های کاملا بدون سیم مانند ایرپاد اپل یا گیر آیکون ایکس سامسونگ) ازلحاظ طراحی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ هدفون‌هایی مانند سری ایکس جی‌برد یا سری ساوند‌ اسپرت بوز از آن دست از محصولاتی هستند که دو گوشی توسط یک سیم به‌هم متصل شده‌اند و تنها یک ریموت روی این سیم قرار گرفته است. این هدفون‌ها بیشتر برای کسانی طراحی شده است که زندگی فعالی دارند و عموما از هدفون برای لذت‌بردن از موسیقی حین ورزش استفاده کنند. به همین دلیل، این دسته از هدفون‌ها تمرکز بیشتری روی بیس و فرکانس‌های پایین دارند. اما دسته‌ی دوم، هدفون‌هایی هستند که به‌اصطلاح دور گردن قرار می‌گیرند. این دسته از هدفون‌ها مانند بوز کوایت‌کنترل ۳۰ و همین 1MORE Triple Driver BT، عموما محصولات بالارده‌تری هستند و برای آن دسته از کاربرانی مناسب هستند که روزانه و به‌طور مداوم از هدفون‌های خود استفاده می‌کنند. وان‌مور Triple Driver BT را از لحاظ طراحی می‌توان در زمره‌ی هدفون‌های بسیار زیبا و جذاب قرار داد؛ دقت در جزئیات و طراحی چشم‌نواز این هدفون باعث‌ شده است تا در سال ۲۰۱۸ جایزه‌ی reddot را در بخش طراحی از آن خود کند.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

بدنه‌ی اصلی از یک نوار پلاستیکی بسیار منعطف مشکی رنگ که روی گردن کاربر قرار می‌گیرد، تشکیل شده است. در انتهای دو سر این نوار پلاستیکی، دو بخش نقره‌ای رنگ وجود دارد که با زبانه‌ای قرمز (رنگ شاخص برند وان‌مور) از بدنه‌ی اصلی جدا شده‌اند. تمامی کلید‌های کنترلی شامل کلید خاموش / روشن، تنظیم حجم صدا، پخش / متوقف کردن موسیقی و همچنین میکروفون و درگاه شارژ روی بخش سمت چپ هدفون قرار گرفته‌اند و بخش سمت راست تنها میزبان باتری است. دو گوشی هدفون نیز با سیمی به بلندی تقریبا ۲۰ سانتی‌متر از کناره‌های بدنه اصلی خارج شده‌اند. یکی از نکات نه‌چندان جالب طراحی Triple Driver BT، نداشتن حالتی برای جمع کردن گوشی‌های هدفون است. در محصولات مشابه شاهد چنین قابلیتی هستیم که به کاربر امکان جمع کردن سری‌های هدفون هنگام استفاده نکردن از آن‌ها را می‌داد تا ضمن بالابردن عمر سیم‌ها، ظاهری مناسب‌تر به محصول بدهد که متاسفانه Triple Driver BT فاقد این قابلیت است. البته شاید دلیل اصلی فقدان چنین ویژگی‌ کاربردی‌، منعطف بودن پلاستیکی است. یک چراغ LED نیز روی قسمت فوقانی سمت چپ هدست تعبیه شده است که توانایی نشان دادن رنگ‌های قرمز و آبی را دارد و برای اعلان روشن یا خاموش بودن هدفون و نمایش وضعیت اتصال به دستگاهی جدید به کار می‌رود.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone
هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

سری‌های هدفون نیز دقیقا مانند هدفون باسیم Triple Driver است. اینجا جایی است که مشخص است وان‌مور مجبور به استفاده از طراحان خبره بوده است؛ زیرا قرار دادن سه درایور در گوشی‌های به این کوچکی، ضمن حفظ ظاهری زیبا، کار بسیار دشواری است که وان‌مور به‌خوبی از این آزمون سربلند بیرون آمده است. محل شارژ کردن هدفون نیز به نحو بسیار زیبایی از دید پنهان شده است. در قسمت جلویی بخش سمت چپ هدفون، دریچه‌ای وجود دارد که با بازکردن آن، محل ورود کابل USB تایپ سی نمایان می‌شود.

عملکرد 

ازلحاظ عملکرد در تولید صدا، Triple Driver BT عملکردی کاملا مشابه با نسخه‌ی باسیم خود دارد. سه درایور، شامل درایوری پویا و دو Balanced Armature، وظیفه‌ی تولید صدای این هدفون را بر عهده دارند. بهتر است این نکته را نیز ذکر کنیم که درایورهای Balanced Armature وظیفه‌ی تولید صدایی دقیق و شفاف را دارند و از طرف دیگر نیز درایور پویا، تولید بیس باکیفیت را برعهده گرفته است. ترکیب این سه درایور با یکدیگر باعث خلق خروجی صدایی می‌شود که نه‌تنها کاربران معمولی، بلکه خوره‌های صدا نیز لذت وافری از آن می‌برند. درست است که افزایش تعداد درایورها به‌صورت پیش‌فرض دال بر تولید صدایی بهتر نیست،‌ اما وان‌مور باری دیگر نشان داده که موفق به‌تولید صدایی فراتر از حد انتظار رتوسط هدفون جدید خود شده است. البته در بررسی‌های زومیت،‌ فرکانس‌های پایین (Low) تولیدی این هدفون کمی گرم‌تر به نظر می‌رسید که البته به نوبه‌ی خود اتفاق خوبی است. این نکته نشان می‌دهد که وان‌مور در این مدت زمان، تلاش زیادی برای تیون بهینه‌تر درایورهای خود کرده است.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

برای آزمایش عملکرد هدفون در فرکانس‌های Low، موسیقی I Against I - Massive Attack feat. Mos Def را توسط این هدفون پخش کردیم و Triple Driver BT در این آهنگی که تمرکز بسیار زیادی روی بیس دارد، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جای گذاشت. برای فرکانس‌های میانه، قطعه‌ی Snow - Angus & Julia Stones مورد آزمایش قرار دادیم که در تمام مدت پخش این آهنگ که تمرکز زیادی روی صداهای خواننده دارد،‌ Triple Driver BT باز هم عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌جای گذاشت. در بحث فرکانس‌های بالا اثر Welcome to the Jungle از گروه Guns N' Roses توسط این هدفون پخش شد که باز هم Triple Driver BT دقیقا مانند نسخه باسیم خود به‌خوبی از عهده تفکیک آلات موسیقی برآمد. 

اما یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وان‌مور Triple Driver BT، استفاده از چیپ بلوتوثی با رزولوشن بالا و دارای تکنولوژی انتقال LDAC سونی است. به‌دلیل سرعت بالای انتقال داده در این چیپ (۹۹۰ کیلوبیت در ثانیه) که چهار برابر بلوتوث معمولی است، کاربر می‌تواند به‌راحتی از محتوای صوتی FLAC و بدون نگرانی از افت کیفیت لذت ببرد. این ویژگی،‌ برای خوره‌های صدایی که عاشق گوش دادن به آهنگ‌هایی با پسوند FLAC و کیفیت فوق‌العاده بالا و استودیویی هستند، بسیار کارآمد و جذاب است.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

البته ویژگی مذکور تنها برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس است؛ اما وان مور کاربران آیفون را نیز فراموش نکرده است. چیپ بلوتوث به‌کاررفته در این هدفون از تکنولوژی AAC نیز پشتیبانی می‌کند که برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS بهینه شده است و کاربران محصولات اپل نیز می‌توانند به فایل‌های FLAC خود به‌راحتی گوش بدهند. به همین دلیل، هدفون وان‌مور موفق به دریافت لایسنس MFi اپل شده است. هرچند که فناوری انتقال LDAC توانایی انتقال داده با سرعت بیشتری را مهیا می‌کند و به همین دلیل پخش فایل‌های فلک روی دستگاه‌های اندرویدی کیفیت بهتری را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. البته بد نیست اشاره کنیم که تفاوت این دو فناوری را تنها آن دسته از کاربرانی متوجه می‌شوند که به‌معنای واقعی کلمه، خوره‌ی صدا بوده و کاربران عادی، تفاوت عمده‌ای را حس نخواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب نسخه‌ی بلوتوث Triple Driver وان‌مور، محل قرارگیری میکروفون آن و استفاده از تکنولوژی حذف نویز محیط است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، میکروفون این هدست در قسمت داخلی سمت چپ بدنه اصلی هدفون قرار گرفته است؛ این محل قرارگیری و استفاده از تکنولوژی حذف صدای محیط باعث شده که هنگام برقراری تماس، صدای کاربر به‌وضوح به طرف مقابل برسد و خیابان‌های شلوغ و صداهای مزاحم تا حد زیادی از بین بروند.

به ادعای وان‌مور، هدفون Triple Driver BT می‌تواند با هر شارژ کامل، ۷ ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش کند. اما این مدت‌زمان در آزمایش‌های زومیت به حدود ۵ الی ۶ ساعت تقلیل یافت. در بازار فوق‌العاده رقابتی‌ که شاهد حضور هدفون‌هایی با میانگین طول مدت باتری بیش از ۸ ساعت هستیم، این مسئله می‌تواند به پاشنه آشیل Tiple Driver BT تبدیل شود. البته وجود تکنولوژی شارژ سریع به کاربر این اجازه را می‌دهد که تنها صرف ۱۰ دقیقه شارژ، هدفون را برای سه ساعت پخش موسیقی آماده کند.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

اپلیکیشن 1MORE Assistant که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده است، ضمن تعبیه‌ی چند ویژگی‌ کاربردی مانند اتصال سریع هدفون، امکان تنظیم دلخواه اکولایزر هدفون را به کاربران می‌دهد تا به خروجی صدای دلخواه خود برسند؛ هر چند که برای لذت بردن از موسیقی واقعی پیشنهاد می‌کنیم به موسیقی خود در حالت پیش‌فرض (FLAT) گوش فرا سپارید.

در آزمایش‌های زومیت و هنگام پخش ویدئو به‌خصوص از یوتیوب، صدا کمی دیرتر از تصویر پخش می‌شد که نکته‌ای آزاردهنده است. البته این مشکل در ویدیوهایی که به‌صورت محلی از روی گوشی هوشمند پخش می‌شدند، بسیار کمتر به چشم می‌آمد.

جمع‌بندی

وان‌مور با هدفون Triple Driver BT باز هم ثابت کرد که صدا در درجه اول اهمیت برای آن‌ها قرار دارد. وان‌مور Triple Driver BT نسخه‌ی مدرن‌شده و درحقیقت جانشین هدفون فوق‌العاده‌ی Triple Driver است. با اینکه این هدفون بی‌سیم دارای مشکلاتی مانند عملکرد باتری کمتر از حد انتظار و همچنین تأخیر بین صدا و تصویر در برخی از ویدیوهای پخش‌شده دارد، اما کیفیت بالای صدای، این هدفون را به‌گزینه‌ی بسیار خوبی به‌خصوص برای عاشقان موسیقی تبدیل کرده که پیشنهاد دادن آن را به خریداران بسیار آسان کرده است.

هدفون بلوتوث وان مور / One more triple driver bt headphone

در‌صورت تمایل می‌توانید هدفون بی‌سیم وان‌مور Triple Driver را با قیمت ۱٬۹۵۰٬۰۰۰ تومان از فروشگاه‌ دیجیکالا خریداری کنید.

نکات مثبت

  • عملکرد عالی در پخش صدا
  • طراحی چشم‌نواز
  • لوازم جانبی متعدد موجود در بسته‌بندی
  • سازگاری با iOS و اندروید

نکات منفی

  • باتری پایین‌تر از حد انتظار
  • سینک نبودن صدا با تصویر در برخی از ویدیوها به‌ویژه یوتیوب
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات