بررسی اسپیکر قابل حمل بلوتوث UE Roll 2

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بررسی اسپیکر UE Roll 2 محصول آلتیمیت ایرز که یک اسپیکر قابل حمل کوچک ضد آب با ظاهری منحصربه‌فرد است.
تبلیغات

سال ۲۰۱۶، سالی بود که Ultimate Ears، اسپیکرهای قابل حمل و محبوب خود را بروزرسانی کرد و نسخه‌های جدیدی از آن‌ها روانه بازار کرد. UE BOOM 2 و UE Roll 2، هر دو از اسپیکرهای این شرکت بودند که بروزرسانی شدند و نسبت به نسل‌های قبلی خود، تغییراتی داشتند و بهبودهایی پیدا کردند. UE Roll 2 نسبت به UE Boom 2، تفاوت‌های کمتری با نسل قبلی خود دارد که این نکته با در نظر گرفتن این مسئله که نسل قبلی این اسپیکر در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود، قابل قبول است. اما آیا این تغییرات به قدری هستند که شما را مجاب به بروزرسانی کردن اسپیکر خود کنند یا به طور کلی، این محصول می‌تواند پاسخگوی کسی باشد که به دنبال یک اسپیکر قابل حمل کوچک می‌گردد؟ برای دریافت پاسخ این سؤالات، همراه زومیت و بررسی اسپیکر قابل حمل بلوتوث UE Roll 2 باشید. 

UE ROLL 2

از همان ابتدا که جعبه UE Roll 2 را در دست می‌گیرید، می‌فهمید با محصولی طرف هستید که برای طیف جوان و دوست‌دار گردش و موسیقی ساخته شده است. از طراحی جعبه این اسپیکر گرفته تا محتویات درون آن و حتی خود اسپیکر، با این فکر طراحی شده‌اند. درون جعبه این اسپیکر، علاوه بر UE Roll 2، یک کابل شارژ مایکرو یو اس بی به رنگ زرد شاد و یک تیوب قابل باد کردن برای قرار دادن اسپیکر روی آن و گذاشتن آن بر سطح استخر، وجود دارد. ظاهر Roll 2 نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است؛ حتی وزن آن ۲ گرم کمتر شده و به ۳۳۰ گرم رسیده است. از لحاظ ابعاد، UE Roll 2 ابعادی نزدیک به یک دیسک نوری دارد. قطر آن ۱۳.۵ سانتی‌متر است و ۴ سانتی‌متر ارتفاع دارد. رنگ‌هایی که Ultimate Ears برای این اسپیکر در نظر گرفته است، رنگ‌های شاد و زیبایی هستند و شاید بتوان تنها تغییر عمده ظاهری نسل دوم اسپیکر رول نسبت به نسل قبل را رنگ‌های آن برشمرد.

روی این اسپیکر، دو دکمه بسیار بزرگ مثبت و منفی وجود دارد که برای کم و زیاد کردن صدا به کار می‌رود. در پشت این اسپیکر دکمه خاموش/روشن و دکمه بلوتوث قرار دارند. درگاه مایکرو یو‌اس‌بی برای شارژ و ورودی AUX در زیر یک درگاه محافظ پلاستیکی قرار گرفته‌اند. علاوه بر تمام این موارد، UE Roll 2 دارای یک کش با طراحی و مکانیزم خاص است که به شما اجازه می‌دهد آن را به کیف خود وصل کنید، در هنگام حمام آن را به دوش وصل کنید و به‌طور کلی هرجا که خواستید، بدون به وجود آمدن مشکل برای اسپیکر، آن را نصب کنید و از صدای آن لذت ببرید. وجود درگاه محافظ در قسمت پشتی این اسپیکر به این دلیل است که UE Roll 2، از استاندارد IPX7 پشتیبانی می‌کند. این استاندارد به این معنی است که اسپیکر جدید Ulitme Ears ضد آب است و می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک متر، بدون هیچ آسیبی دوام بیاورد که آن را به یک انتخاب فوق‌العاده خوب برای کنار استخر تبدیل کرده است. حتی درون جعبه این اسپیکر، یک بالشتک وجود دارد که می‌توانید آن را باد کنید و Roll 2 روی آن قرار دهید و آن را در استخر شناور کنید!

UE ROLL 2

نحوه اتصال Roll 2 به گوشی همراه روند بسیار ساده و راحتی دارد. با روشن کردن این اسپیکر،‌ می‌توانید رول ۲ را در فهرست دستگاه‌های بلوتوث اطراف خود ببینید و به‌راحتی با انتخاب کردن آن، گوشی آیفون یا اندروید خود را به اسپیکر متصل کنید. به محض متصل شدن، پیغامی مبنی بر دانلود اپلیکیشن مخصوص UE Roll 2 روی گوشی شما ظاهر می‌شود که برای استفاده از تمام امکانات اسپیکر، باید این اپلیکیشن را دانلود کنید. از طریق اپلیکیشن مخصوص این اسپیکر، می‌توانید آن را خاموش و روشن کنید، صدای آن را کنترل کنید، با دستکاری در اکولایزر صدای مورد علاقه خود را تنظیم کنید، زنگ هشدار را تنظیم کنید، درصد شارژ باتری را مشاهده کنید و میان‌افزار این اسپیکر را بروزرسانی کنید. اما جالب‌ترین قابلیتی که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت Double Up است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد دو اسپیکر UE Roll 2 را به‌صورت هم‌زمان به یکدیگر متصل کنید تا صدایی که می‌شنوید، دوبرابر شود یا به‌صورت استریو به موسیقی خود گوش دهید. این قابلیت زمانی بسیار کاربردی است که به طور مثال شما در حال شنا کردن در یک استخر بزرگ هستید و دوست دارید موسیقی، در تمام فضای استخر پخش شود.

روی جعبه UE Roll 2، نوشته شده است که این اسپیکر می‌تواند تا فاصله ۳۰ متری از منبع پخش صدا، بدون مشکل کار کند. البته این در زمانی است که هیچ مانعی بر سر راه منبع پخش‌کننده و اسپیکر وجود نداشته باشد. در هنگام آزمایش این اسپیکر، در تمام فضای دفتری که آن را بررسی کردیم، با هیچ مشکلی روبه‌رو نشدیم و به نظر می‌رسد هرچند که در فاصله ۳۰ متری ممکن است با کمی قطعی مواجه شویم،‌ در فواصل کمتر، UE Roll 2 بدون مشکل کار می‌کند.

UE ROLL 2

Ultimate Ears مدعی شده است که این اسپیکر می‌تواند تا ۹ ساعت به‌صورت مداوم از طریق باتری لیتیوم یونی تعبیه‌شده در آن، موسیقی پخش کند. با این حال، عمر باتری این اسپیکر کاملا به نوع موسیقی و حجم صدایی که با آن گوش می‌دهید بستگی دارد. هرچه موسیقی ملایم‌تر باشد و در عین حال صدای اسپیکر نیز روی ۷۰ تا ۷۵ درصد صدای کل تنظیم شده باشد، عمر باتری آن به ۹ ساعتی که آلتیمیت ایرز ادعا کرده است، نزدیک‌تر  می‌شود. در هر زمانی که بخواهید بدانید Roll 2 شما چه مقدار باتری دارد، با نگه‌داشتن هم‌زمان مثبت و منفی روی اسپیکر، می‌توانید از میزان شارژ آن مطلع شوید.

با اینکه از لحاظ ظاهری، این اسپیکر نسبت به نسل قبل خود تفاوت زیادی ندارد؛ اما آلتیمیت ایرز، اسپیکرهای درون آن را کاملا عوض کرده است و حال با صدای بسیار بهتر، بلندتر و واضح‌تری نسبت به نسل قبلی آن طرف هستیم. صدای UE Roll 2، برای یک اتاق سایز متوسط، کاملا مناسب است و به‌راحتی می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. به طور کلی،‌ کیفیت صدای این اسپیکر بسیار خوب است و با در نظر گرفتن این نکته که Ultimate Ears برای ضد آب کردن مجبور بوده تمام منافذ آن را ببندد، صدای Roll 2 کاملا مناسب به نظر می‌رسد. صدای موسیقی نیز بسیار واضح است و هرگز صدای ساطع‌شده از اسپیکر، شما را آزار نمی‌دهد و این اسپیکر می‌تواند به‌راحتی صدای پخش‌شده را تفکیک کند که به این ترتیب با صدای شلوغی سر و کار نخواهیم داشت. به طور کلی Roll 2 نسبت به نسل قبلی خود، ۱۵ درصد صدای بلندتری تولید می‌کند.

UE ROLL 2

اگر به دنبال یک اسپیکر قابل حمل بلوتوث با صدای بسیار خوب هستید، UE Roll 2 یک انتخاب فوق‌العاده محسوب می‌شود. این اسپیکر، با طراحی زیبای خود و صدای بسیار خوبش، به یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب در میان اسپیکرهای بلوتوث خوش‌قیمت تبدیل شده است. ویژگی‌های اضافه‌ای مانند ضد آب بودن، قابلیت اتصال به تقریبا همه‌چیز و قابلیت اتصال دو اسپیکر به یکدیگر، مواردی هستند که خرید این اسپیکر را بیش از پیش توجیه می‌کنند. اگر زیاد مسافرت می‌کنید یا اکثر اوقات خود را کنار استخر می‌گذرانید و به دنبال یک اسپیکر بلوتوث خوش‌قیمت خوش‌صدا می‌گردید،‌ UE Roll 2 به‌راحتی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

اسپیکر قابل حمل UE BOOM 2 توسط شرکت مروارید اسپیرو در اختیار زومیت قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات