WhatsApp امکان برقراری تماس‌های صوتی را تا پایان سال ممکن خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از افراد و علاقمندان به اخبار دنیای فناوری پس از تصاحب WhatsApp توسط فیس‌بوک این سوال را از خود پرسیده‌اند که قدم بعدی برای این اپلیکیشن ارسال پیام‌های متنی چه خواهد بود؟ اما پس از گذشت زمان پاسخ این سوال مشخص شده است. گویا امکان برقراری تماس‌های صوتی نیز به WhatsApp ‌اضافه شده خواهد شد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط این کمپانی منتشر شده است، WhatsApp در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی امکان برقراری تماس‌های صوتی را در نسخه‌های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با توجه به اینکه بسیاری از تلفن‌‌های‌همراه نوکیا و بلک‌بری نیز از این اپلیکیشن بهره می‌برند، قابلیت برقراری تماس‌های صوتی نیز پس از مدت کوتاهی برای این اکوسیستم‌ها عرضه خواهد شد.

از جمله‌ی تغییرات دیگر این اپلیکیشن، اعمال بروزرسانی به حساب‌های کاربری است. این اپلیکیشن 465 میلیون کاربر ماهانه و 330 میلیون کاربر روزانه دارد. این میزان کاربر 15 میلیون نفر از میران کاربران ماهانه‌ای که فیس‌بوک در زمان تصاحب ابن کمپانی منتشر کرده بود، بیشتر است. این اپلیکیشن که مبتنی بر ارسال پیام‌های متنی از طریق اینترنت است، محبوبیت فراوانی برای خود کسب کرده، اما اضافه شدن قابلیت برقراری تماس‌های صوتی این اپلیکیشن را بیش از پیش محبوب خواهد کرد. یکی از دلایل محبوبیت این سرویس دریافت هزینه‌ی پایین در قبال ارائه‌ی خدمات پیامکی است که با تعمیم این موضوع به تماس‌های صوتی نیز شاهد استقبال از آن خواهیم بود. همچنین براساس اطلاعاتی که ارائه شده است، این کمپانی در حال بهبود و بهینه‌سازی میزان داده‌ای است که در مکالمات صوتی رد و بدل می‌شود، از این رو این سرویس بیش از پیش مقرون به صرفه خواهد بود.

به‌گزارش گاردین شاید در ابتدای عرضه‌ی این سرویس شاهد رایگان بودن آن برای مدت محدودی باشیم و در ادامه هزنیه‌ی اندکی برای اشتراک یک ساله‌ی آن دریافت شود. سرویس پیامک نیز به همین ترتیب بوده و هست. یعنی ابتدا به رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید و سپس با اعمال تعرفه‌هایی برای اشتراک یک ساله مبلغ 0.99 سنت دریافت می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات