اپلیکیشن جدید برای گوگل‌گلس می‌تواند احساسات افراد را تشخیص دهد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Emotient که در سن دیگو قرار دارد اپلیکیشنی را معرفی کرده است که با استفاده از آن در گوگل‌گلس می‌توان از روی حالات چهره‌ی افراد به احساسات درونی آن‌ها پی برد. با استفاده از این اپلیکیشن و برخورداری از یک ابزار پوشیدنی چون گوگل‌گلس می‌توان براحتی از روی حالات چهره‌ی فرد مقابل به احساسات آن پی برد.
تبلیغات

این اپلیکیشن تنها محدود به استفاده در گوگل‌گلس نبوده و می‌توان در ابزار‌های دیگری نیز از آن استفاده کرد. این اپلیکیشن با بررسی ساختار چهره‌ی افراد به احساسات درونی آن‌ها پی می‌برد. با استفاده از این اپلیکیشن در ابزار‌های پوشیدنی همچون گوگل‌گلس می‌توان به راحتی احساسات افرادی را که با آن‌ها در حال مراوده هستیم دریافته و اثر گفتگو و رفتارهای خود با شخص مورد نظر را به سرعت دریابیم.

این تحلیل‌گر حالات می‌‌تواند با بررسی حالت چهره‌ی افراد احساسات آن‌ها از جمله شادی، علاقمندی، خشم و تعجب را در بازه‌ی دید فردی که گلس را بر چشم دارد، تشخیص دهد. لازم به ذکر است که طرفداران حفظ حریم خصوصی طی درخواستی گوگل را از استفاده از این ابزار برای تشخیص چهره‌ی افراد بدون اطلاع رسانی به افراد منع کرده‌اند.

هرچند چنین هشدارهایی در مورد استفاده از گوگل‌گلس از جانب افراد وجود دارد، اما هیچ‌یک از این موارد نمی‌تواند مانع توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها توسط افراد علاقمند گردد. کمپانی Emotient مبلغ 6 میلیون دلار را از طریق نمایش قابلیت‌های این اپلیکیشن جذب کرده است و در نظر دارد تا نسخه‌ی بتای این اپلکیشن را برای کاربران اختصاصی در آینده ای نزدیک عرضه کند. این اپلیکشن می‌تواند کمک شایانی برای کمپانی‌هایی باشد که می‌توانند با درک احساسات کاربران خدمات بهتر و مناسب‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. برای مثال از این سرویس‌ها می‌توان در فرودگاه‌ها برای شناسایی احساسات و آماج افراد استفاده کرد.

همچنین از دیگر کاربردهای این اپلیکیشن می‌توان به استفاده از آن در موراد پزشکی اشاره کرد. برای مثال با تحلیل حالات چهره‌ی افراد از آن برای تشخیص نارسایی‌های فیزیکی بهره برد.

در مورد افرادی نیز که از جنبه‌ی موارد امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران، این اپلیکیشن‌ها و ابزار‌ها را نگران کننده عنوان می‌کنند، این کمپانی مدعی شده است که هیچ‌یک از تصاویر را نگه نداشته و فقط برای بررسی حالات از آن‌ها استفاده می‌کند.

لینک دانلود ویدئو

لینک دانلود ویدئو

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات