مایکروسافت نام سرویس ابری آفیس را به آفیس آنلاین تغییر داده و امکانات بیشتری را به آن اضافه کرده است

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
دنیای رایانش ابری و سرویس‌های ابری در سال‌های اخیر رونق زیادی داشته و هر روز یک سرویس ابری جدید برای رقابت با دیگر سرویس‌ها معرفی می‌شود. گوگل با سرویس اسناد خود به نام Google Docs، اپل با سرویس iWork و مایکروسافت با اپلیکیشن‌های مربوط به Skydrive با هم رقابت می‌کنند و سرویس‌های دیگری مثل Dropbox یا Box هم در این رقابت تنگاتنگ تمام سعی خود را کرده‌اند تا سرویس بهتری را به مشتریان ارایه کنند. مایکروسافت در کنار بهبود سرویس ابری آفیس، نام آن را به زودی تغییر می‌دهد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.
تبلیغات

شایعاتی از گوشه و کنار دنیای وب شنیده می‌شود که قرار است مایکروسافت نام سرویس ابری ویرایش و مشاهده‌ی اسناد آفیس خود از Office Web Apps به Office Online تغییر دهد. نام ساده و منطقی‌ای است چرا که آفیس آنلاین واقعاً همیشه آنلاین و در دسترس است. به خاطر سپردن نام آن هم ساده‌تر از قبل خواهد بود.

ظاهراً مایکروسافت در صفحه‌ی مقایسه‌ی محصولات خود نام Office Online را ذکر کرده و این به معنی تغییر نام این سرویس ابری است. احتمالاً مایکروسافت با این کار قصد تبلیغ سرویس خود را دارد و به دنبال رونمایی از محصولاتی مثل آفیس 365 چنین تغییر نامی را اعمال می‌کند.

office online

آفیس آنلاین پاسخ مایکروسافت به رقبای اصلی خود یعنی Google است. از سال 2010 مایکروسافت این امکان را برای کاربران فراهم کرده که در محیط وب به ایجاد و ویرایش پرزنتیشن‌ها و اسناد ورد و اکسل بپردازند. در این سرویس‌های آنلاین امکان به اشتراک‌گذاری اسناد و ویرایش گروهی هم در این سرویس گوگلی وجود دارد.

علاوه بر تغییر نام این سرویس، نام اپلیکیشن‌ها هم تغییر می‌کند تا از نظر عنوان هم با مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت تطابق بیشتری داشته باشند. بنابراین با اپلیکیشن‌هایی مثل Word Onlin، Excel Online، PowerPoint Online و OneNote Online مواجه خواهیم شد. علاوه بر این قالب‌های گرافیکی برای سهولت استفاده از این نرم‌افزارها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هنوز زمان انتشار رسمی این اپلیکیشن‌ها مشخص نشده اما با توجه به اضافه شدن عنوان آفیس آنلاین در صفحه‌ی مقایسه‌ی محصولات مایکروسافت، فاصله‌ی زیادی با زمان عرضه‌ی رسمی باقی نمانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات