10 اپلیکیشن پرمصرف اندروید کدام اپلیکیشن‌ها هستند؟

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
برخی از اپلیکیشن‌ها هرچند بسیار جذاب و پرکاربرد هستند، اما در عین حال عمر باتری تلفن‌هوشمند یا تبلت‌ها را بسیار کاهش می‌دهند. کمپانی KS Mobile که اپلیکیشن Battery Doctor را توسعه داده و به بازار عرضه کرده است، لیستی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای سیستم‌عامل اندروید را تهیه کرده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

طی یک تحقیق جامع، KS Mobile شماری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار و پرکاربرد سیستم‌عامل اندروید را مورد آزمایش قرار داده است تا از این‌رو برخی از اپلیکیشن‌هایی را که مصرف بالایی داشته و منجر به کاهش شدید شارژ باتری می‌شوند، طی یک رتبه‌بندی ارائه کند.

در رتبه‌ی نخست، اپلیکیشن دوربین Camera360 قرار گرفته است که براساس ادعای کمپانی توسعه دهنده‌ی آن 180 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. شعار این کمپانی، تسهیل زندگی کاربران خود است، هرچند مصرف بالای باتری این اپلیکیشن، تا حدودی زندگی را برای کاربران سخت‌تر می‌کند.

رتبه‌ی دوم از آن اپلیکیشن ایمیل مایکروسافت، یعنی Outlook است که با بهره‌گیری از 8 تم رنگی، باتری تلفن‌هوشمند را به میزان بسیار زیادی مصرف می‌کند.

در رتبه سوم اپلیکیشن EZ Weather Forcast و ویجت آن قرار گرفته‌ است. رتبه‌ی چهارم نیز در اختیار یک اپلیکیشن مربوط به استریم تصاویر تلویزیونی با نام Viki‌ است.

این لیست با اپلیکیشن‌های دیگری شامل Zello PTT، بازی Temple Run 2، اپلیکیشن چت ویوئویی و متنی Imo و دو بازی racing Moto و Fruit Ninja کامل می‌شود.

Friut Ninja یکی از بازی‌های مفرحی است که با یک شمشیر سامورایی می‌توانید انواع میوه‌ها را تکه‌تکه کنید، از این‌رو انجام این بازی بسیار لذت بخش است، هرچند باتری تلفن‌هوشمند شما را به مقدار بسیار زیادی مصرف می‌کند. انجام بازی‌های مختلف بسیار لذت بخش است، اما باید با سنجش میزان باتری باقی‌مانده و مصرف روزانه، از آن‌ها استفاده کرد.

رتبه‌ی دهم این لیست در اختیار اپلیکیشنی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. Candy Crush نام اپلیکیشنی است که رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده است. بازی پرطرفدار کندی‌کراش طرفداران بی‌شماری دارد.

KS Mobile اعتقاد دارد که باید کاربران نحوه‌ی ذخیره‌ی باتری و در واقع استفاده صحیح از باتری تلفن‌هوشمند خود را فرا بگیرند. می‌توان با غیرفعال کردن ویژگی‌هایی چون تنظیم خودکار منطقه‌ی زمانی و ساعت، کاهش زمان نمایش اعلانیه‌ها و GPS در مصرف باتری بسیار صرفه‌جویی کرد.

همچنین این کمپانی پیشنهاد داده است تا کاربران تلفن‌هوشمند خود را با استفاده از دوشاخه ی برق و اتصال به پریز برق شارژ کنند، چراکه این روش بسیار بهتر از شارژ از طریق پورت USB است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات