درآمد فروشگاه AppStore اپل از فروش اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2013، 10 میلیارد دلار بوده است

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته، برای اپل بسیار شیرین تمام شد؛ چرا که توانست به کمک فروشگاه نرم‌افزاری AppStore که برای کاربران محصولات موبایل خود برپا کرده است، 10 میلیارد دلار آمریکا، پول  به خانه‌ ببرد.
تبلیغات

به گفته‌ی اپل، 1 میلیارد دلار از این مبلغ، تنها در ماه دسامبر [و بیشترش احتمالا به بهانه‌ی کریسمس] خرج شده است. کاربران با آیفون، آیپد و آیپاد تاچ‌هایشان، تقریبا 3 میلیارد اپلیکیشن از این فروشگاه دریافت کرده‌اند و دسامبر 2013 را به بهترین ماه کاری اپل در اپ‌استور تبدیل کردند.

سهم توسعه دهندگان نیز از آغاز به کار این فروشگاه تا به این زمان، 15 میلیارد دلار بوده است.

بیانیه‌ی اپل در این مورد:

ما از مشتریانمان متشکریم که سال 2013 را به بهترین سال اپل، حتی برای AppStore تبدیل کردند. اپلیکیشن‌های تولید شده برای فصل تعطیلات شگفت آور بودند و ما منتظریم تا ببینیم توسعه‌دهندگان در سال 2014 چه می‌کنند!

اپل پس از معرفی iOS 7، از توسعه‌دهندگان اکوسیستمش خواست تا طراحی تخت و جدید این سیستم‌عامل را در طراحی اپلیکیشن‌هایشان بکارگیرند. و حالا پس از چند ماه و به مناسبت پایان سال میلادی، فرصت خوبی برای این شرکت بود تا بهترین برنامه‌هایی که با سبک طراحی جدید آن‌ها، بازسازی شده‌اند را معرفی کند.

اپلیکیشن‌های: Evernote، Yahoo، Airbnb، OpenTable، Tumbler، Pinterest و American Airlines از میان 1 میلیارد اپ موجود در این فروشگاه، در پیاده‌سازی زبان طراحی جدید اپل سرآمد بوده‌اند.

در فروشگاه محتوای سرگرمی iTunes نیز رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به استقبال بی‌سابقه از نمایش تلویزیونی مجری آمریکایی، اِلِن دی‌جِنرس به نام «Head's Up» اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات