توسعه‌ی یک سیستم امنیتی جدید: SilentSense دقیق‌تر از حس‌گر اثر انگشت

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی آیفون 5s توسط اپل و تعبیه‌ی حس‌گر اثر انگشت برروی آن برای باز کردن قفل، بسیاری از کارشناسان روش‌های دیگری را برای بالا بردن امنیت در گوشی‌های تلفن همراه پیشنهاد دادند. یکی از این روش‌ها SilenSense است.
تبلیغات

این تکنولوژی نوپا با تحلیل الگوی حرکت گوشی در دستان شما در زمان استفاده از آن با بکارگیری شتاب‌سنج و ژیروسکوپ گوشی، کاربر حقیقی را تشخیص می‌دهد. در صورت عرضه‌ی این سیستم جدید، شاید حس‌گر انگشت تعبیه شده برروی آیفون 5s عمری کوتاه خواهد داشت. SilentSense یک فناوری جدید برای شناسایی کاربر است، بطوریکه این فناوری با استفاده از حس‌گرهای تعبیه شده، نحوه‌ی لمس و فشار وارد شده با صفحه‌ی نمایش را تحلیل کرده و با استخراج الگوی لمس، کاربر اصلی یا به بیان بهتر مالک گوشی را از این طریق تشخیص می‌دهد.

SilentSense هم‌اکنون در انستیتوی تکنولوژی ایلینوی ایالات متحده در حال توسعه است. این فناوری با استفاده از حس‌گر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ گوشی، میزان حرکت در زمان لمس توسط کاربر را می‌سنجد. همچنین این فناوری میزان فشار وارد شده در هر بار لمس و مساحت نقاط لمس شده را محاسبه کرده و قادر به تشخیص کاربر با این روش می‌باشد. در صورت فعال کردن این ویژگی در تلفن همراه، اگر در حالتی که قفل گوشی باز است، گوشی توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گیرد، این سیستم امنیتی گوشی را قفل خواهد کرد.

با توجه به آزمایشات انجام شده برروی ۱۰۰ نفر از افراد داوطلب، این سیستم قادر است در کمتر از ۱۰ بار لمس با دقت 99 درصد، کاربران مورد نظر را شناسایی نماید. همچنین صحت کارکرد این سیستم با ۲ یا ۳ بار لمس نیز، 98 درصد است.

تا زمان عرضه‌ی این فناوری بصورت رسمی نمی‌توان در مورد بهینه‌گی و کارکرد عاری از خطای آن، به صراحت سخن گفت، چراکه سوالات بی‌پاسخ فراوانی در مورد نحوه‌ی کارکرد آن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به میزان مصرف باتری در زمان فعالیت این سیستم برروی تلفن همراه اشاره کرد. هم‌اکنون این فناوری در زمان انجام بازی‌ برروی گوشی تلفن همراه غیر فعال می‌شود. بنابراین این سیستم فعلا فقط برای استفاده در کاربردهای کوتاه مدت کاربرد دارد. پس مطمئنا تا تکمیل این فناوری نوین، هنوز نیاز کامل به فعال‌سازی از طریق کد و همچنین اثر انگشت از بین نرفته است.

از سوی دیگر، این فناوری برای گوشی‌های تلفن‌همراهی که فاقد حس‌گر اثر انگشت هستند، بسیار مناسب خواهد بود. برای آشنایی با ویژگی‌های این سیستم باید تا زمان عرضه‌ی آن بصورت رسمی به بازار صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات