بهترین قابلیت‌های برنامه Google Now

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
برنامه Google Now سرویس جدید جستجوی گوگل برای ابزارهای اندرویدی و iOS است که نخستین مرتبه در کنفرانس سالانه‌ی گوگل در سال 2012 رونمایی شد و هم‌اکنون در اندروید 4.1 در اختیار کاربران این سرویس محبوب است. به محض اجرای این برنامه، اطلاعات فراوانی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از نتایج مسابقات ورزشی گرفته تا وضعیت آب و هوا، غذاخوری‌های خوب و بسیاری از این دست اطلاعات روزمره. بیایید به برخی از بهترین قابلیت‌های آن نگاهی بیندازیم.
تبلیغات

از نکات مثبت برنامه Google Now می‌توان به هوشمندی آن و یادگیر عادات و نوع بهره‌برداری کاربر اشاره کرد؛ به گونه‌ای که با گذشت زمان تعامل هوشمندانه‌تری را نشان خواهد داد. برای نمونه اگر با استفاده از صندوق پست الکترونیک جی میل اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده‌اید، برنامه Google Now اطلاعات پرواز مربوطه را به شما نمایش خواهد داد.

از این گذشته، گوگل کار معرکه‌ای کرده و امکان صدور فرامین صوتی را در این برنامه لحاظ کرده است، ویژگی که شباهت زیادی به Siri اپل دارد و به کمک آن می‌توانید بر روی برخی از وظایف داخلی برنامه نیز کنترل داشته باشید. از آنجایی که این دستورات مبتنی بر ورودی‌های صوتی است، ممکن است البته گاهی از اوقات سر و صدای محیط مانع از تشخیص درست فرامین گردد. جالب اینجاست هر چه بیشتر دستورات صوتی صادر کنید، برنامه صدای شما را بیشتر تشخیص داده و به مرور زمان با نحوه‌ی تکلم شما اخت خواهد شد.

در ادامه با پنج مورد از بهترین و برترین قابلیت‌های این برنامه آشنا خواهید شد:

جستجو

google-now-search03

بی شک انجام جستجوها از طریق این برنامه یک «باید» است. چرا که روند کار بسیار ساده شده و تنها کافی است بگویید «دنبال [فلان چیز] بگرد» و برنامه Google Now بلافاصله اطلاعات مرتبط با آن را نمایش خواهد داد. با مراجعه به بخش تنظیمات این برنامه می‌توانید محل‌های مورد نظر برای جستجو را تعیین کنید، و این قابلیت تنها محدود به جستجوگر گوگل نخواهد بود؛ و کاربر خواهد توانست تمامی برنامه‌ها یا اطلاعات داخل گوشی خود را نیز بکاود.

مسیریابی

google-now-navigate02

اگر به دنبال نشانی خاصی می‌گردید کافی است به برنامه Google Now آن را اعلام کنید و مثلاً با فرمان «مسیر [فلان نشانی]» بهترین مسیر حرکت را بیابید. چنین کاری به خصوص زمانی که مشغول رانندگی هستید و دنبال راه‌های میانبر می‌گردید به کارتان می‌آید.

تبدیل واحدها (اعداد)

google-now-convert03

برنامه Google Now تنها برای جستجوی کلمات کلیدی فانتزی نیست و می‌توانید از این برنامه به عنوان ماشین حساب یا برنامه تبدیل واحدها بهره ببرید. تصور کنید در حال آماده کردن غذایی جدید هستید اما سر از واحدها و مقیاس‌های اندازه‌گیری در نمی‌آورید، برنامه Google Now به کارتان می‌آید. کافی است بگویید «تبدیل [فلان واحد] به [بهمان واحد]». حتی می‌توانید یک گام فراتر گذارده و واحدهای گوناگون را با هم ترکیب کنید. چه شود!

یادآوری

google-now-reminder03

اگر شما هم موارد مهم را فراموش می‌کنید، بهتر است از ابزار یادآوری داخلی برنامه Google Now استفاده کنید که با برنامه تقویم ابزار اندرویدی نیز در ارتباط است. تنها کافی است به گوگل بگویید «[موضوع فلان] را در [زمان بهمان] به من یادآوری کن». این بخش از برنامه Google Now آنچنان پیشرفته شده که می‌تواند رویدادها را با توجه به موقعیت مکانی کاربر یادآوری نماید.

ارتباط سریع و بی دردسر

google-now-text

ارتباط با دوستان و آشنایان از طریق برنامه Google Now بسیار ساده شده است. تنها کافی است از قابلیت فرامین صوتی استفاده نمایید و با تعیین نام فردی که مایل به ارتباط هستید، مثلاً بگویید «ارسال پیامک به [فلانی]»، برنامه Google Now این امکان را به سرعت برای شما فراهم خواهد کرد. این برنامه حتی پیش نمایشی از پیام نهایی را پیش از ارسال نمایش داده و پس از تایید شما آن را می‌فرستد، پس می‌توانید پیام خود را بدون هیچ کم و کاستی بفرستید.

این موارد تنها برخی از قابلیت‌های کلیدی برنامه Google Now است، به مرور با توسعه‌ی این برنامه و تقویت فرامین صوتی شاهد ارائه امکانات بیشتری خواهیم بود. آیا شما هم با این برنامه کار کرده‌اید؟ نظرتان درباره برنامه Google Now چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات