چطور برنامه‌ی عینک گوگل را بر روی ابزار اندرویدی اجرا کنیم؟

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
همه جای دنیا فناوری صحبت از عینک گوگل است؛ اما به قول خواجۀ شیرازی، «پای ما لنگ است و منزل بس دراز / دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»! اگر شما هم دوست دارید بدون صرف هیچ هزینه‌ای تجربه‌ی استفاده از این عینک را به ابزار اندرویدی خود بیاورید با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فرقی نمی‌کند، نقطه نظرتان نسبت به عینک گوگل چه باشد، موافق باشید یا مخالف، هر چه باشد بدتان نمی‌آید حداقل برای یک‌بار هم که شده آن را از نزدیک لمس کرده و نحوه‌ی کار آن را ببینید. یا اینکه می‌خواهید نحوه‌ی کار رابط کاربری، نحوه‌ی پیمایش از یک برنامه به برنامه‌ی دیگر یا از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر را تجربه کنید. خلاصه می‌خواهید شن بازی را از نزدیک تجربه کنید و به داستان‌سرایی‌ها درباره‌ی آن کفایت نکنید.

خوشبختانه با رجوع به این مطلب که در صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس کاوشگران گوگل آمده است، راهی برای نصب زیرساخت نرم‌افزاری این عینک که قاعدتاً نیازمند سیستم‌عامل مخصوص عینک گوگل است را بر روی دیگر ابزارهای اندرویدی یافتیم. به نظر می‌رسد عده‌ای از توسعه‌دهندگان ساختار سیستم عامل عینک گوگل را برداشته و قسمت‌های مهم و کلیدی آن را به صورت یک برنامه‌های اندرویدی بسته‌بندی مجدد کرده‌اند. پس از نصب که شامل سه برنامه‌ها می‌شود، برنامه‌ی لانچر جدیدی در ابزار گوگلی خود خواهید داشت که Glass Home نام دارد.

با اجرای لانچر Glass Home، با همان رابط کاربری مواجه می‌شوید که در عینک‌های جذاب گوگل وجود دارد. و حتی می‌توانید دستورات صوتی خود را با گفتن عبارت «OK, Glass» آغاز نمایید، عینک را بیدار کرده و آن را آماده به خدمت نمایید.

در آزمایش‌هایی که نگارنده شخصاً انجام داده ‌است، توانسته موضوعات مختلفی را جستجو نماید. زمانی که نتایج به صورت تصویری بودند، تصویر مربوطه نمایش داده می‌شد و در صورت مواجهه با متن، متن مربوطه توسط دستگاه خوانده می‌شد. از این گذشته، می‌توان با آن عکاسی کرد، هر چند پس از گرفتن تصویر اولیه، کار دیگری نمی‌توان کرد. علی ایحال، وی در یافتن مسیر حرکت یا برقراری تماس تلفنی توفیقی نیافت؛ چرا که این موارد نیازمند فعال‌سازی حساب کاربری مخصوص عینک گوگل است.

البته همان‌طور که می‌دانید، دریافت برنامه‌های کاربردی از خارج از گوگل پلی می‌تواند مخاطراتی را برای سلامت دستگاه یا اطلاعات موجود در آن داشته باشد، به همین خاطر با توجه به این هشدار برنامه را با مسئولیت خودتان دریافت و نصب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تغییرات صورت گرفته در این برنامه و دریافت آن می‌توانید به صفحه‌ی Xenologer در سایت GitHub سری بزنید.

هرچند این برنامه کارایی بسیار محدودی دارد، با این وجود می‌تواند ایده‌ی اولیه‌ی عینک گوگل را تداعی بخشد. این برنامه تاکنون بر روی ابزارهای اندرویدی گوناگونی، نظیر Nexus 4 و Note II نصب و آزمایش شده است. البته با توجه به نوع ابزار اندرویدی نتایج متغیر خواهند بود. اگر این برنامه را آزمایش کردید، خواهشمند است نوع و مدل ابزار و نتایج حاصله را در بخش نظرات با ما و سایر زومیتی‌ها در میان بگذارید.

برای حذف این برنامه از ابزار اندرویدی می‌توانید از انواع برنامه‌های مدیریت محیط اندروید استفاده کرده یا شخصاً به بخش «تنظیمات < برنامه‌ها < دانلودها» (Settings > Apps > Downloaded) رفته و این سه برنامه را تک تک حذف نمایید. برای شما در شبیه سازی عینک گوگل آرزوی موفقیت داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات