میوه ممنوعه گوگل پلی: 7 برنامه‌‌ی فوق‌العاده‌ای که گوگل پلی حذف شدند

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
برخی از اپلیکیشن‌های پلی‌استور گوگل، بدون هیچ‌گونه اعلام قبلی یا دلیلی موجه، حذف می‌شوند.
تبلیغات

به‌طور مثال، در گذشته اپلیکیشن‌های فراوانی بودند که امکاناتی نظیر دانلود ویدئو‌ها از یوتیوب یا دریافت موسیقی و فیلم به صورت رایگان و از منابعی مستقل را فراهم می‌کردند. اما در حال حاضر هیچ خبری از آن‌ها نیست. یا حتی برخی از برنامه‌هایی‌که وظیفه‌ی بلاک‌کردن تبلیغات درون سایت‌ها را به عهده داشتند نیز از صحنه‌ی گوگل‌پلی محو شده‌اند. تنها علتی که می‌توان برای چنین اقدامی متصور بود، عدم هم‌خوانی چنین برنامه‌هایی با سیاست‌ها و منافع گوگل است. بنابراین تصمیم گرفتیم تا به معرفی 7 مورد از کاربردی‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها بپردازیم که از منابع گوناگون قابل دریافت‌اند. با زومیت همراه باشید.

هدف ما در این مقاله برسی صحیح یا غلط بودن این اقدام گوگل نیست. هنوز هم محدودیت های اعمال شده (البته اگر محدودیتی باشد!) از جانب گوگل درمقابل رقبایی چون اپل و مایکروسافت جای بحث بسیار دارد. مقصود اصلی ما این است که به شما کمک کنیم تا حداکثر استفاده را از قابلیت‌های نرم‌افزاری گجت دوست‌داشتنی‌تان ببرید.

پس این شما و این هم میوه‌های ممنوعه گوگلی:

1- Dood's Music Streamer

Screenshot from 2013-05-16 203211

استریم آنلاین موسیقی، امروزه حتی در کشور ما هم دیگر چندان چیز عجیب یا غیر معمولی نیست. اگر شما هم از استریمر‌های حرفه‌ای باشید، حتماً با روند کار این نوع برنامه‌ها آشنا هستید. پس از گذراندن چندین مرحله ثبت‌نام و عضویت در خبرنامه‌های گوناگون و موافقت با قوانینی پیچیده، به بخش لذت بخش ماجرا یعنی گوش فرا دادن به موسیقی گوش نواز و محبوب خود می‌رسید که مجموعه‌ای از تبلیغات گوناگون بر سرتان خراب می‌شوند. اما این بار، ماجرا قدری متفاوت است. این برنامه، علاوه بر سرراست بودن و راحتی استفاده، اجازه‌ی دانلود موسیقی و ذخیره آن را نیز به شما می‌دهد.

2- TV Portal

Screenshot from 2013-05-16 203131

برخلاف سرویس‌های دیگری چون HULU، این برنامه در تمامی کشور‌ها قابل استفاده است. حال از این بگذریم که رایگان نیز هست. با استفاده از تی‌وی پرتال، به گنجینه‌ای ارزشمند و نا محدود از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی گوناگون دسترسی خواهید داشت.

3- Amazon Appstore

Screenshot from 2013-05-16 203114

در این مورد واقعا باید به گوگل حق داد! در شرایطی که آمازون سخت در تلاش است تا گوی رقابت را از گوگل برباید، نباید انتظار داشت که گوگل هم به حمایت از او بپردازد. گوگل همین الان هم در بازار چین از آمازون عقب افتاده و دیگر به واگذار کردن بازار خود در سایر نقاط جهان احتیاجی ندارد. ولی در هر صورت، داشتن دو بازار گوناگون در کنار هم، مطمئناً برای کاربران، ضرری در بر نخواهد داشت.

4- Grooveshark

Screenshot from 2013-05-16 203055

این هم یک سرویس استریم موسیقی دیگر که در پلتفرم اپل یعنی IOS هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. جالب اینجا است که در IOS هم امکان نصب این نرم‌افزار تنها ازطریق جیلبریک ممکن می‌شود. یک منبع بروز، بزرگ و رایگان که کیفیت خیلی خوبی هم دارد. برای دریافت این برنامه، می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

5- Snes9x

Screenshot from 2013-05-16 203035

یکی از بهترین شبیه‌ساز های موجود که خاطره‌ی کنسول‌های دستی دوست‌داشتنی‌تان را برایتان زنده خواهد کرد. پس اگر به تجربه‌ی بازی‌های دوبعدی چند نسل قبل علاقه دارید، این برنامه جالب را از دست ندهید.

6- AdAway

Screenshot from 2013-05-16 203006

برای خود گوگل که بخش عظیمی از درآمدش ازطریق تبلیغات تأمین می‌شود، تحمل این نرم‌افزار خیلی سخت بوده است. البته چنین رویکردی را شرکت‌های دیگری چون اپل نیز در پیش گرفته و در سیستم‌عامل اپل نیز برای دور زدن کوکی‌ها و تبلیغات گوناگون، باید عمل مقدس جیلبریک را به جای بیاورید. در هر صورت اگر از تبلیغات ریز و درشت خسته شده‌اید، از دانلود این برنامه مفید غافل نشوید.

7- TubeMate

TubeMate

بله درست حدس زده‌اید! آرزوی دیرینه‌تان، یعنی دانلود ویدئو از یوتیوب، به حقیقت خواهد پیوست. این برنامه از گوگل پلی حذف شده؛ اما هنوز از بین نرفته و کاربران زیادی را نیز به خود جلب کرده است. شما می‌توانید تیوب میت را به رایگان دریافت کنید.

خب این هم از لیست ما. اما مطمئناً شما هم باید چند موردی در آستینتان داشته باشید. پس بیش از این ما و کاربران دیگر را منتظر نگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات