۷ میلیون دانلود در یک هفته؛ برنامه Instagram Edits پرقدرت شروع کرد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
محیط اپلیکیشن Edits اینستاگرام
استقبال از اپلیکیشن ویرایش ویدئو Edits در روزهای اول انتشار در مقایسه با Capcut بسیار بیشتر بوده است.
تبلیغات

اپلیکیشن جدید اینستاگرام با نام Edits که برای ساخت ویدئو منتشر شده، شروع موفق‌تری از رقیبش از تیک‌تاک به نام CapCut داشته است.

Edits که به کاربران در تولید ویدئو برای ریلز و استوری و سایر پست‌های اینستاگرام کمک می‌کند، در دو روز اول انتشار روی دستگاه‌های iOS حدود ۷۰۲٬۹۰۰ بار دانلود شده است. ابن عدد طبق داده‌های Appfigures حدود ۳۷ برابر تعداد دانلودهای CapCut در مدت مشابه است.

تعداد دانلودهای Edits در iOS به ۱٫۲ میلیون و در اندروید به ۵٫۹ میلیون رسید و مجموع دانلودها را به ۷٫۱ میلیون رساند. در مقام مقایسه، CapCut در سه روز اول انتشار در iOS و اندروید فقط ۸۳٬۵۰۰ بار دانلود شده بود. ناگفته نماند که CapCut هنگام انتشار فقط در نیمی از بازارهای جهانی در دسترس قرار داشت؛ اما حتی اگر تعداد دانلودهایش دو یا سه برابر می‌شد، بازهم از Edits عقب می‌ماند.

در بازار آمریکا، Edits در سه روز نخست ۳۸۱٬۰۰۰ بار دانلود شد؛ درحالی‌که CapCut فقط ۳٬۴۰۰ بار دانلود شده بود. این عدد نشان می‌دهد که Edits در مقایسه‌ای مستقیم، ۱۱۲ برابر موفق‌تر عمل کرده است.

استقبال سریع از Edits موجب شد تا این اپلیکیشن به رتبه‌ی مناسبی در زمان انتشار دست یابد. به گفته‌ی Appfigures، این موضوع می‌تواند رشد دانلودها را تسریع کند و رقابت را افزایش دهد. آمار یادشده قدرت اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی متا را هنگام معرفی اپلیکیشن‌های جدید، به‌خوبی نشان می‌دهد.

Edits در اولین روز انتشار (۲ اردیبهشت) در اپ استور آیفون آمریکا، صدرنشین بخش Overall apps و Top Apps شد. در روز دوم به رتبه‌ی دوم این دو فهرست سقوط کرد و تا روز جمعه در این جایگاه ماند و سپس به رتبه‌ی سوم رسید.

Edits برای رسیدن به جامعه‌ی کاربری CapCut راه درازی پیش‌رو دارد. CapCut که سال ۲۰۲۰ منتشر شد و میان کاربران تیک‌تاک محبوبیت دارد، تاکنون ۱٫۲۲ میلیارد بار در iOS و اندروید (به جز چین) دانلود شده است.

با گذشت زمان، Edits می‌تواند به CapCut نزدیک شود؛ هرچند ممکن است برای کسب درآمد به‌سراغ ارائه نسخه پولی یا اضافه‌کردن تبلیغات برود.

به گزارش لیا هابرمن، مشاور بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، Edits تاکنون واکنش‌های متفاوت تولیدکنندگان محتوا را دریافت کرده است. بسیاری از کاربران از کاربری آسان، آنالیزهای داخلی، نبود تبلیغات، پشتیبانی از ویدئو 4K و خروجی بدون واترمارک آن استقبال کرده‌اند؛ اما منتقدان به نبود امکاناتی مانند قالب‌ها و افکت‌های انتقال متعدد اشاره کرده‌اند که CapCut ارائه می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات