اپل: شازم تاکنون ۱۰۰ میلیارد بار موسیقی‌ها را شناسایی کرده است!‌

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
مهندسی بی‌نهایت : شزم / Infinite Engineering: Shazam
سرویس تشخیص موسیقی محبوب Shazam تاکنون در شناسایی ۱۰۰ میلیارد آهنگ به کاربران خود کمک کرده است.
تبلیغات

شازم (Shazam)، سرویس محبوب شناسایی آهنگ که اپل آن را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد، امروز به رکورد بزرگی دست یافت؛ این سرویس تاکنون ۱۰۰ میلیارد آهنگ را برای کاربران شناسایی کرده است.

براساس اعلام اپل، پرتکرارترین آهنگی که تاکنون با شازم شناسایی شده، Dance Monkey از Tones and I است که کاربران بیش‌از ۴۵ میلیون‌بار برای تشخیص آن از سرویس مذکور استفاده کرده‌اند.

رکورد تشخیص ۱۰۰ میلیارد آهنگ در شازم
Apple

اگرچه اپلیکیشن مستقل شازم همچنان به‌طور مستقل در اپ‌استور اپل و پلی‌استور گوگل دردسترس قرار دارد، این سرویس به‌طور فزاینده‌ای در سیستم‌عامل‌ها و سرویس‌های اپل ادغام شده است. برای مثال، می‌توانید ویجت تشخیص آهنگ را به کنترل سنتر iOS اضافه کنید تا آهنگ‌هایی را که داخل اپلیکیشن‌ها پخش یا ازطریق میکروفون شنیده می‌شوند تشخیص دهد. همچنین می‌توانید قابلیت تشخیص موسیقی شازم را به دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۵ و مدل‌های جدیدتر این گوشی اختصاص دهید.

در watchOS 11، زمانی‌که ساعت هوشمند اپل تشخیص دهد در نزدیکی شما موسیقی با صدای بلند درحال پخش است، به‌طور خودکار میانبر تشخیص موسیقی را به Smart Stack اضافه می‌کند.

اپل موزیک از داده‌های شازم برای بخش‌های مختلفی ازجمله پلی‌لیست Radio Spins استفاده می‌کند تا آهنگ‌هایی را که بیشتر در ایستگاه‌های رادیویی پخش می‌شوند ردیابی کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات