پس‌لرزه تغییرات اکوسیستم آیفون؛ رشد مرورگر بریو ادامه دارد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مرورگر بریو روی گوشی آیفون دردست کاربر
مرورگر بریو (Brave) ماه گذشته بیشترین افزایش تعداد کاربر را تجربه کرد که یکی از دلایل آن، اعمال تغییرات اخیر در قوانین DMA اتحادیه‌ی اروپا است.
تبلیغات

در حالی که کروم از مدت‌ها قبل به‌عنوان قهرمان بلامنازع مرورگرها شناخته می‌شود، اما مرورگرهای دیگر همچنان می‌توانند مخاطبان خاص خود را جذب کنند. برای مثال، بریو (Brave) به‌دلیل رویکرد متمرکز بر حفظ حریم خصوصی، نظر تعداد قابل‌ توجهی از کاربران را به خود جلب کرده است.

این شرکت اکنون از بزرگ‌ترین جهش در تعداد کاربران خود در ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) خبر داده که بخشی از آن به‌لطف قانون DMA اتحادیه‌ی اروپا به‌دست آمده است؛ جایی‌ که اپل مجبور شد روند تغییر مرورگر پیش‌فرض iOS را آسان‌تر کند.

ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) برای بریو ماه خوبی بود. این شرکت ابتدا افزایش ۷٫۳ درصدی کاربران را نسبت به ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) تجربه کرد و به مجموع ۷۸٫۹۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. تعداد کاربرانی که روزانه از این مرورگر استفاده می‌کردند نیز با افزایش ۴٫۳ درصدی به ۲۸٫۶۴ میلیون نفر و میانگین کاربران ۲۸ روزه بریو با رشدی مشابه به ۲۷٫۲۷ میلیون نفر رسید.

مرورگر بریو از Brave Search به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض استفاده می‌کند، بنابراین افزایش تعداد کاربران به‌معنای افزایش استفاده از موتور جست‌وجوی مذکور است. Brave Search در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) به بیش‌ از ۸۴۳ میلیون جست‌وجوی کاربران پاسخ داد که نسبت به ماه قبل ۲٫۹۷ درصد افزایش یافته است. علاوه‌براین در تاریخ ۲۸ می (۸ خرداد ۱۴۰۳) با ۲۸٫۶۹ میلیون جست‌وجو، بالاترین رکورد جست‌وجو در روز را ثبت کرد که ۵٫۹ درصد بالاتر از حد معمول بود.

پس‌ از اینکه قانون DMA اتحادیه‌ی اروپا اپل را مجبور کرد هنگام انتخاب مرورگر پیش‌فرض، حق انتخاب بیشتری به کاربران بدهد، مرورگر بریو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و در نتیجه تعداد نصب نسخه‌ی iOS این مرورگر در سه روز از ۸٬۰۰۰ به ۱۱٬۰۰۰ افزایش یافت.

نکته‌ی دیگر اینکه روند افزایش تعداد کاربران بریو برای مدت زیادی ادامه نخواهد داشت و برندن ایچ، بنیان‌گذار این شرکت نیز از موضوع اطلاع دارد. او می‌گوید در تابستان با افت تعداد کاربران مواجه خواهند شد؛ جایی‌ که با شروع فصل تعطیلات، مردم کمتر از مروگرها استفاده خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات