نسخه موبایل جیمیل بیش‌از‌پیش با هوش مصنوعی درآمیخته می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو جیمیل / Gmail گوگل از نمای نزدیک
هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌زودی با اپلیکیشن موبایل جیمیل ادغام خواهد شد.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس Google I/O از تصمیم خود برای اضافه‌کردن هوش مصنوعی جمنای به اپلیکیشن جیمیل پرده برداشت. با‌ این‌ کار، کاربران به قابلیت‌هایی نظیر خلاصه‌کردن ایمیل‌ها و پاسخ‌های مبتنی‌بر متن و سؤال‌کردن درباره‌ی ایمیل‌های دریافتی دسترسی پیدا خواهند کرد.

به‌‌گزارش ورج، از ماه آینده مشترکان Workspace و Google One AI Premium خواهند توانست از جمنای برای خلاصه‌کردن ایمیل‌ها در اپلیکیشن موبایلی جیمیل استفاده کنند. این قابلیت کاربردی ایمیل‌های طولانی را به بخش‌های مهمی تبدیل و به کاربران کمک می‌کند تا به‌سرعت از موضوع اصلی ایمیل مطلع شوند.

کاربران خواهند توانست مستقیماً در اپلیکیشن جیمیل به دستیار هوش مصنوعی گوگل دسترسی پیدا کنند و سؤالاتی درباره‌ی ایمیل‌های خود بکنند یا از جمنای بخواهند بر‌اساس متن ایمیل، پاسخی را برای آن‌ها تنظیم کند.

پاسخ هوشمند مبتنی‌بر متن (Contextual Smart Reply) مشابه قابلیت پاسخ هوشمند (Smart Reply) فعلی جیمیل کار خواهد کرد، با این تفاوت که پیشنهادهای دقیق‌تر و ‌پرجزئیات‌تری ارائه می‌دهد که متناسب با موضوع خاص ایمیل است.

دکمه‌ی جدید جمنای در اپلیکیشن جیمیل، پیشنهادهایی مانند «خلاصه‌کردن این ایمیل» یا «پیشنهاد پاسخ» را ارائه می‌دهد. همچنین، کاربران می‌توانند با تایپ‌کردن سؤالات خود، از جمنای درباره‌ی ایمیل‌هایشان سؤال کنند.

در‌حالی‌که برخی از این قابلیت‌ها در‌حال‌حاضر ازطریق سایر برنامه‌های گوگل یا Workspace Labs دردسترس هستند، جاسازی عملکردهای پیشرفته هوش مصنوعی جمنای به‌طور مستقیم در برنامه‌ی جیمیل، تجربه‌ی کاربری روان‌تری روی موبایل را نوید می‌دهد؛ به‌ویژه برای کسانی که روزانه با ایمیل‌های زیادی سر‌و‌کار دارند.

ویژگی خلاصه‌ی ایمیل در این ماه برای کاربران واجد‌شرایط منتشر خواهد شد و قابلیت‌های پیشنهاد پاسخ و پرسش‌و‌پاسخ درباره‌ی ایمیل‌ها به‌عنوان آزمایش‌های Workspace Labs در ماه جولای (تیر و مرداد) ارائه می‌شوند. گوگل هنوز جدول زمانی مشخصی را برای انتشار رسمی و گسترده ارائه نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات